מקומונים בשרון מקומונים בנתניה מקומונים בחדרה מקומונים בקרית השרון פולג ימים השבת בנתניה

אבן פינה לקמפוס יצחק נבון

הקומפלקס החינוכי קהילתי בחופים ייקרא על-שם יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל. השבוע הונחה אבן פינה במעמד נציגי המשפחה

טקס הנחת אבן פינה לקמפוס ע"ש יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, התקיים במעמד ראש העיר צביקה גנדלמן, יו"ר הפדרציה הספרדית העולמית חיים כן, ונציגי משפחת נבון, האלמנה מירי והבן ארז. הטקס התקיים בהנחיית המשנה לראש העיר חדוה יחזקאלי, ובהשתתפות מ"מ ראש העיר ניר בן-חיים, סגן ראש העיר רומן גישר, המשנה לראש העיר יניב דרי, וחברי מועצת העיר הרב בנציון נורדמן וצ'יקו וקנין.

בטקס הוטמנה מגילת יסוד להקמת הקמפוס, ובה נאמר: "עיריית חדרה מניחה בזאת אבן פינה להקמת קמפוס חינוכי קהילתי יצחק נבון, סגן ראש ממשלה, שר החינוך והתרבות, נשיא, סופר, מחזאי ואיש חינוך, המהווה דוגמה ומופת לרוח השילוב של תחומי למידה, יצירתיות וייחודיות בקמפוס. הקמפוס ייתן מענה לצורכי חינוך וקהילה, תוך חתירה ללמידה ערכית ועידוד מצוינות, חדשנות וייחודיות, עם רלוונטיות לשוק היזמות והעבודה, וקידום ערך התרומה החברתית לקהילה ולמדינה".

הקמפוס החינוכי קהילתי צחק נבון מתוכנן להוות מרכז לקהילת מערב העיר על כל חלקיה, ובו יתקיימו כמערכת משולבת אחת: גני ילדים, בתי ספר, מרכז קהילתי, מרכז לפיתוח יזמות וחדשנות, ומרכז תרבות וספורט שיפעלו לאורך כל ימות השבוע והשנה, מבוקר ועד לילה.

בקמפוס ילמדו ברצף חינוכי מגיל 3 ועד 18, והוא אמור יכלול מתחם  בית ספר יסודי (שכבר קיים בו) וגני ילדים, בית ספר תיכון, מרכז חדשנות, אולם ספורט, מגרש ספורט, בריכת שחייה, אודיטוריום, קפיטריה ובית קפה קהילתי, ספרייה, גלריה לאמנות ועוד. בשעות ובימים שהן לא שעות הלימוד הפורמלי מתוכנן הקמפוס כבסיס לפעילות קהילתית שאינה מוגבלת בגיל.

הקמפוס יכלול סביבת לימוד גמישה ומודולרית המאפשרת מגוון צורות למידה, החל בחללים רחבים המאפשרים למידה קבוצתית אינטימית, לצד חללים התומכים בלמידת  קבוצתית, מקום  לכינוסים קהילתיים גדולים וקטנים, ומרכז חדשנות שיתמוך בסטרטאפים פעילים.

הבנייה מתוכננת כירוקה ומאופסת אנרגיה, כולל מתחם לייצור אנרגיה ויישום חדשנות בשימושי אנרגיה.

בטקס נאמר כי הקמפוס מוקם כך שהווה בית יוצר ובית מדרש לפיתוח ייחודיותו של כל אדם כפרט וכבסיס לפיתוח היחד, המשפחה והקהילה, תוך יישום חדשנות חינוכית  וקהילתית והתמחות בתחומי האנרגיה. כל זאת לעידוד החתירה למצוינות (אחוזי הצלחה בבגרות איכותית ושילוב אקדמי), חדשנות וייחודיות שתבוטא בנושאי הלימוד, בטכניקות הלמידה וברלוונטיות לשוק העבודה, וכן שילוב מלא בין חינוך לקהילה וערך התרומה החברתית לקהילה ולמדינה.

העלו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן