בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2017-2019), כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019. אז איזה צמתים הכי מסוכנים בעיר ?
מאת: יאיר ישראל
בנתניה נמצאו 11 צמתים אדומים שבהם נפגעו 93 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. הצמתים המסוכנים ביותר בנתניה הם מפגש הרחובות הרצל עם פתח תקווה ורזיאל שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 18 בני אדם וכן מפגש הרחובות שד' בן אב"י ושד' בנימין שגם בתחומיו נפגעו בשלוש השנים 18 בני אדם.
אלו הצמתים האדומים בנתניה:
רחוב 1 | רחוב 2 | רחוב 3 | פצועים קשה | פצועים קל | סה"כ נפגעים | ||
1 | הרצל | פתח תקוה | רזיאל | 0 | 18 | 18 | |
2 | שד בן אב"י | שד בנימין | 2 | 16 | 18 | ||
3 | האורזים | האר"י | שדרות לנטוס טום | 1 | 12 | 13 | |
4 | ארליך שמחה | שד בן צבי | 1 | 9 | 10 | ||
5 | שד בן גוריון | שלום עליכם | 0 | 7 | 7 | ||
6 | החלוצים | שד בנימין | שער הגיא | 2 | 4 | 6 | |
7 | זנגביל | מלחמת ששת הימים | שוהם | 0 | 5 | 5 | |
8 | בורוכוב | טהון יהושע | יהודה הנשיא | 0 | 4 | 4 | |
9 | בן יהודה | שד בן אב"י | 1 | 3 | 4 | ||
10 | האר"י | חרל"פ | כפר עידוד | 0 | 4 | 4 | |
11 | סמילנסקי | רמז דוד | 0 | 4 | 4 |
עשרת הצמתים העירוניים האדומים ביותר בארץ (2017-2019)
יישוב | ר ח ו ב א | ר ח ו ב ב | ר ח ו ב ג | הרוג | קשה | קל | סה"כ |
ירושלים | ידין יגאל | שד' גולדה מאיר | 0 | 2 | 73 | 75 | |
תל אביב -יפו | חיל השריון | קבוץ גלויות | 0 | 2 | 69 | 71 | |
אשדוד | יצחק הנשיא | שד' הרצל | 0 | 1 | 60 | 61 | |
אשקלון | התחיה | נח"ל | שד' בן גוריון | 0 | 1 | 51 | 52 |
אשקלון | שד' בן גוריון | שד' יצחק רבין | 0 | 3 | 49 | 52 | |
חדרה | הרברט סמואל | רמב"ם | 0 | 1 | 47 | 48 | |
ירושלים | הרטום | שד' גולדה מאיר | שפע חיים | 0 | 5 | 43 | 48 |
רחובות | דרך האצ"ל | המדע | הרצל | 0 | 1 | 43 | 44 |
ירושלים | האלוף עוזי נרקיס | פאגלין עמיחי | 0 | 0 | 41 | 41 | |
קריית ים | צה"ל | שד' ירושלים | 0 | 4 | 35 | 39 |
- מקור נתונים: למ"ס
הרשימה המלאה של אור ירוק כוללת 288 צמתים עירוניים מרובי נפגעים. בצמתים שנבחרו נפגעו בשלוש שנים (2017-2019), 4,301 בני אדם בתאונות דרכים, 25 מתוכם נהרגו ו-258 נפצעו באורח קשה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".
תמונה באדיבות PIXABAY