סקר חדש של 'Shiluv I2R' עבור דואר ישראל: 78% מהנוהגים לקנות מאתרים בחו"ל יקנו בחגי הקניות. בדואר נערכים למספר שיא של 14.5 מיליון חבילות שיוזמנו בנובמבר ודצמבר, במשקל מוערך של כ-3,600 טון, גידול של כ-18% במשקל מול תקופה מקבילה אשתקד.
· הסכום הממוצע לרכישה בחגי הקניות מוערך בכ–617 שקל לקניה, כפול מחודש רגיל
· הפתעה: החג הפופולארי לקניות בלאק פרייידי ב29/11, ואחריו יום הרווקים הסיני
· מה קונים? בגדים ונעליים – 66% מהקונים מתכוונים לקנות בגדים ו38% יקנו נעליים
· 80% מתכוונים לקנות בעלי אקספרס, 56% באיביי, 41% באמזון ואחריהם אסוס ונקסט
75% מהציבור היהודי בישראל עורך קניות מוצרים מאתרים בארץ ובחו"ל, כך עולה מסקר חדש שנערך עבור חברת דואר ישראל לקראת חגי הקניות. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר 'Shiluv I2R' בנובמבר 2019, במדגם ארצי ומייצג של 506 גברים ונשים מקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש, והגדול ביותר בישראל. מתוך הקונים באתרי הסחר השונים, 78% מתכוונים להזמין מוצרים בחגי הקניות בסכום ממוצע של 617 שקל לקניה, כפול מחודש רגיל. החג המוביל מבחינת הפופולאריות שלו הוא דווקא הבלאק פריידי שיחול ב29/11 כאשר 65% מהקונים מתכוונים לקנות בו, כאשר 50% אמרו שיום הרווקים הסיני שיחול החל מהלילה בחצות ב11/11 הוא האירוע המועדף עליהם.
עוד מצא הסקר כי באתרי הסחר המקוון מעדיפים לקנות בהאתרים מחו"ל (66% מבין הקונים). 49% מבין הקונים באתרים בחו"ל, מזמינים אחת לשבועיים ועד חודש, ו-13% מהקונים מזמינים חבילה פעם בשבוע.
דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל אמר: "חגי הקניות הבינלאומיים הפכו לחגיגת קניות גם בישראל. הצרכן הישראלי נבון ומתוחכם, הוא משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו. אנו רואים שהצרכן התבגר ומזמין ברשת דברים יותר משמעותיים ויותר כבדים. אנו צופים עליה דרמטית של 18% במשקל הפריטים שיוזמנו בחודשיי הקניות השנה מול נובמבר ודצמבר אשתקד. יש כאן שינוי מגמה של איכות מול כמות. הקטגוריות המובילות בהזמנות הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, אבל גם גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, וויטמינים וקוסמטיקה, בהם פערי המחירים גבוהים משמעותית מול ישראל. אנו נערכים להגעה של כ-14.5 מיליון חבילות בחודשים נובמבר ודצמבר, כמיליון חבילות יותר מול תקופה מקבילה אשתקד, במשקל של 3,600 טון".
עוד ציין גולדשטיין "הציבור הישראלי מחכה לתקופה זו, וגם אנו בדואר ישראל נערכים לשיאי הזמנות ברמת טיפול ובקרות על תהליכי ההובלה, השינוע והמסירה המורכבים לוגיסטית ושירותית בתקופה זו. לקראת חגי הקניות תגברנו את המוקד הטלפוני וכוח האדם במרכז הסחר המקוון לחבילות במודיעין, ופתחנו עוד כ-40 מרכזי מסירת חבילות בנוסף למאות מרכזי מסירת החבילות הקיימים. כיום דואר ישראל מציעה את הפרישה הארצית הרחבה ביותר עם למעלה מ-1,300 נקודות מסירה, הכוללות 620 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר ועוד כ-700 יחידות דואר".
5 האתרים הפופולאריים בחגי הקניות הם: עלי אקספרס, איביי, אמזון, אסוס ונקסט
מהסקר של דואר ישראל עולה כי האתרים המועדפים לרכישות בחגי הקניות הם עלי אקספרס (80%) eBay (56%), אמזון (41%), אסוס (28%) ונקסט (27%). מניתוח הרכישות עולה כי נשים יקנו יותר מגברים באסוס ובנקסט, וגברים יקנו יותר מנשים באיביי וגירבסט.
המתכוונים לקנות בחגי הקניות יוציאו סכום שיא של כ-617 שקל בממוצע לקניה – כפול מחודש רגיל!
הסכום הממוצע אותו מתכוונים להוציא בחגי הקניות הוא כ-617 שקל בקניה לעומת כ-297 שקל בחודש רגיל.
לשם ההשוואה, 60% מהקונים באתרים בינלאומיים אמרו שקנו בחגי הקניות אשתקד בסכום של כ-669 שקל, בדומה לסכום אותו הם מתכוונים להוציא השנה.
בגדים ונעליים: הקטגוריות הפופולאריות ביותר בחגי הקניות
- 66% יקנו בגדים
- 38% מתכוונים לקנות נעליים
- 36% מתכוונים לקנות סמארטפונים ואביזרים לטלפון
- 35% מתכוונים לקנות גאדג'טים
- 31% יקנו צעצועים לילדים
- 30% יקנו אביזרים וקישוטים לבית
ניכר כי המתכוונים לקנות בחגי הקניות יקנו מוצרים מקטגוריות שונות. נשים יקנו יותר בגדים, אביזרים, תכשיטים, תחפושות, קוסמטיקה בישום ואיפור, בעוד שהגברים אמרו שיקנו יותר סמארטפונים ואביזרים לטלפון, גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית ומחשבים ומוצרים משלימים מהתחום.
30% מהנוהגים לקנות מאתרים בינלאומיים מבצעים את הקניות מהטלפון הנייד – גברים קונים במחשב, נשים קונות בסמארטפון ובמחשב במידה ודמה
43% מהקניות בחגי הקניות יתבצעו באמצעות המחשב, כאשר 30% מתכוונים לקנות דרך המובייל ו-26% אמרו שיקנו גם באמצעות המחשב וגם במובייל.
למה מעדיפים לקנות ברשת: בחגי הקניות המניע העיקרי הוא כלכלי ורצון לחסוך בעלויות
לשאלה מדוע נוהרים לבצע רכישות ברשת, התשובה טמונה במניע הכלכלי. 82% מהרוכשים באתרים בינלאומיים אמרו שהם עושים זאת כי זה זול יותר, 69% אמרו שיש יותר מבצעים ברשת, 39% דיברו על מותגים שאין בארץ ורק 36% העידו על נוחות קניה ברשת ו-31% על מגוון רחב יותר.
למה חוששים לקנות ברשת: רצון לחוש פיזית את המוצר וחשש מאיכות ירודה
בבדיקה שנעשתה לגבי החסמים בקניות ברשת עולה כי 69% מאלו שאינם קונים ברשת אמרו שהם מעדיפים לראות פיזית את המוצר לפני הקניה, 40% חוששים מאיכות ירודה של המוצר, 21% חוששים מפריצה לכרטיסי האשראי, ו13% חוששים מתהליך קניה מסובך.
בסרטון המצורף חיים מזעקי, סמנכ"ל שרשרת האספקה בדואר ישראל https://www.youtube.com/watch?v=cT-XdeMpzak&feature=youtu.be
או דרך we transfer – https://we.tl/t-ONneinl6uB
צילום סטילס: דוברות דואר ישראל