נושא המוטיבציה של עובדים הוא נושא שדנים עליו בהרחבה כבר במשך עשרות שנים. עם זאת, הדרכים להשיג זאת לא השתנו הרבה. לכן במאמר זה, חברת היי בוב תדון בכמה טיפים כיצד לגרום לעובדים שלכם להיות במוטיבציה מקסימלית וכיצד להפיק מהם את המירב.
1) וודאו שהעובדים שלכם מרוצים מעבודתם – זה גורם מרכזי במוטיבציה שלהם.
2) ספקו להם סביבה מאתגרת שבה הם יכולים לגדול וללמוד מיומנויות חדשות.
3) אפשרו להם להיות יצירתיים וחדשניים – הם ירגישו יותר מרוצים מהעבודה שלהם ויישארו עם מוטיבציה זמן רב יותר.
4) הציעו משוב על הביצועים שלהם, גילו עניין פעיל במה שהם עושים, הראו הערכה לעבודה שנעשתה היטב.
5) תנו להם הזדמנויות לצמיחה אישית על ידי מתן הכשרה או הפעלות חונכות למי שרוצה לפתח מערכי כישורים חדשים או לקדם את הקריירה שלהם.
מדוע מוטיבציה כל כך חשובה?
העיקרון הבסיסי של ניהול חברה הוא למקסם את הפוטנציאל של העובדים על ידי מתן משאבים והזדמנויות. מוטיבציה היא אחד הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על התפוקה של העובדים.
כך עפ"י הייבוב, עובד בעל מוטיבציה יהיה פרודוקטיבי יותר, ממוקד יותר בעבודה ומרוצה יותר מעבודתו. סביר להניח שהסיכוי שיתפטרו מהעבודה או יתחילו לחפש עבודה חדשה הוא נמוך.
לסיכום,
מוטיבציה היא גורם מפתח בקביעת מידת הפרודוקטיביות של העובד. ניתן לחשוב על מוטיבציה כעל האנרגיה לבצע עבודה. בלעדיו, לעובדים לא תהיה האנרגיה להשלים משימות והם יהיו פחות פרודוקטיביים.
חברת הייבוב טוענת כי כדי לגלות מה מניע עובד צריך לדעת מי הוא כאדם ומה הוא רוצה בחיים. ניתן לעשות זאת באמצעות סדרה של ראיונות.ברגע שאתם יודעים מה מניע אותם, אתם יכולים לבצע התאמות במדיניות ובמבנה החברה שלכם שיניעו אותם עוד יותר!
קרדיט לתמונה: FREEPIK