ההרכב של מצגת למשקיעים

8 0

כאשר אתם מעוניינים לגייס משקיעים פוטנציאליים, אחד מהשלבים הניכרים בתהליך הוא מצגת למשקיעים. מצגת המשקיעים תושתת על התכנית העסקית שלכם, אבל היא יותר מפורטת מתקציר של מהלים ויזואלי או יותר מפורטת מן התכנית העסקית שלכם.

התייחסו לפנייה אל משקיעים פוטנציאליים ברצינות שבה הייתם פונים למעסיק עם קורות החיים שלכם, הדבר אומר שאם האינפורמציה אותה תציגו לא תגיע בפורמט הראוי, או ריבוי בשגיאות כתיב או זלזול – מירב הסיכויים שהמשקיעים לא יתייחסו אליכם באופן רציני ותאבדו את הצ'אנס להגיע לכדי פגישה, בלי קשר לטיב הפרויקט שלכם.

עצות שימושיות להכנת מצגת למשקיעים –

  • תכלול בין עשרה לשנים עשר שקפים.
  • טווח הזמן של הצגת המצגת יהיה בין עשרים לשלושים דקות, כשעשרים דקות נוספות ימוצו על ידי מתן שאלות ותשובות.
  • על השקפים במצגת של המשקיעים להיות אסתטיים, מדויקים וקריאים.
  • הימנעו מביצוע של רשימת מכולת.
  • יש להתכונן אל מצגת למשקיעים בצורה יסודית – כתבו את כל מה שברצונכם לומר.
  • עליכם להציג תחזית ריאלית וכן הפגינו אמינות.
  • הציגו את המצגת במידה רבה של ביטחון עצמי ועשו שימוש בקול רם. אל תביטו בצג המחשב, הביטו בעיני המשקיעים.
  • תשימו דגש לאסטרטגיה שלכם ולמודל העסקי שלכם.
  • הפגינו מידה של אמונה בפרויקט שלכם, שאיפה להצלחתו ואמביציה עבור עשייתכם.
  • אל תעשו שימוש בפונטים קטנים משלושים אריאל וכתבו רק כשש שורות בשקף אחד.
  • תהיו מדויקים, תמציתיים ומסודרים.
  • תיצרו סקרנות מלכתחילה – דרך הצהרה על החזון שלכם ודרך הסיפור האישי שלכם.

מה הם הפרמטרים שיש לשים אליהם לב בבניית מצגת למשקיעים?

  • אופן העיצוב של מצגת למשקיעים – למשקיעים חשוב כי המצגת תיראה טוב ותעשה עליהם רושם ראשוני חיובי. במידה ויש לכם את הפנאי והמשאבים ליצור מצגת מעוצבת, מומלץ לכם לבחור בדרך זו.
  • תוכן ופורמט – יש כל מיני שקפים במצגת אשר מתעסקים בנושאים ספציפיים, שפשוט חייבים להופיע בכל מצגת שאתם מתקינים. רצוי לא לשכוח מהם, פן תיראו באופן לא רציני בעיני המשקיעים.
  • העברת מסרים עסקיים – יש להקפיד על העברת מסרים עסקיים בצורה קצרה ומדויקת במצגת של משקיעים.

מה יהיה המבנה של מצגת למשקיעים?

  • שקף ראשון – יכלול את שם החברה שלכם, שם מציג המצגת ופרטים עבור יצירת קשר, ומה החזון שלכם.
  • שקף שני – מה הן התחזיות שלכם והמודל הכלכלי שלכם.
  • שקף שלישי – מה הצורך של המוצר בשוק וכיצד נותנים את המענה עליו.
  • שקף רביעי – הלקוחות הפוטנציאליים שלכם – מה מאפיין אותם.
  • שקף חמישי – מה הוא הפוטנציאל של השוק.
  • שקף שישי – השותפים האסטרטגיים שלכם – מה מאפיין אותם, מה המטרה של השותפות מצדם, מה המוצר שלהם, מה המודל העסקי שלהם, מה נתח השוק שלהם, מהי האסטרטגיה השיווקית שלהם.
  • שקף שביעי – מה כולל צוות הניהול שלכם.
  • שקף שמיני – מי הם המתחרים שלכם – מה המודל העסקי שלהם, במה הם מתאפיינים, מה האסטרטגיה השיווקית שלהן, מהם המוצרים והעלויות שלהם, מהם צינורות השיווק שלהם.

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות