חמישה מיליארד שקל יושקעו בקידום התשתית התחבורתית בנתניה במהלך העשור הקרוב; כך סוכם בפגישת עבודה בין שר התחבורה ישראל כץ לראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר.
סכום שיא בסך כולל של חמישה מיליארד שקלים יושקעו בקידום התשתית התחבורתית בנתניה בעשור הקרוב. את הפרטים סיכמו שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר בתום פגישת עבודה שהתקיימה בעיר. מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק התשתיות, אלי דלל, הציג בפני השר כץ את כלל התכניות התחבורתיות העתידיות וכן הפרויקטים שבוצעו בעת האחרונה ועיקרן: שיפור התשתיות התחבורתיות בעיר עצמה ובחיבורה לכביש החוף.
שדרוג מחלפים
במהלך הישיבה סוכם, כי משרד התחבורה יקדם את שדרוג מחלף נתניה, אשר יתבצע במסגרת תת"ל (תכנית לתשתית לאומית) 43 וכביש 57, שיהפוך על פי התכנון לכביש ללא רמזורים ממחלף נתניה ועד כביש 57. כמו כן ישודרג מחלף פולג, לרבות הוספת מדרכה, שביל אופניים ונתיבים נוספים לתחבורה הציבורית, כאשר מסעף איינשטיין – על פי התכנית המקורית – יהפוך למחלף, לרבות הקמת גשר, כניסה מדרום ויציאה צפונה. יש לציין, כי התכנית הנוגעת למחלף איינשטיין כבר אושרה בוועדה המקומית, כאשר בחודש הקרוב צפויה התכנית להיבחן על-ידי הוועדה המקומית של עמק חפר ובהמשך, בוועדה המחוזית – מה שיאפשר כניסה לתכנון מפורט בנושא.
תחבורה ציבורית
לעניין התחבורה הציבורית סוכם, כי עם כניסתו של מפעיל חדש, יושלם רה הארגון בתחבורה הציבורית, שהחל כבר באפריל 2018. יש לציין כי בשנה האחרונה חלה התקדמות בכל הקשור לתחבורה הציבורית – הן בקווים העירוניים והן בקווים הבין עירוניים. זאת לאחר שהוחלפו שישה קווי תחבורה קיימים קצרים וסיבוביים בשלושה קווים בעלי מסלול יעיל וארוך יותר, הכוללים מוקדי תעסוקה, השכלה ובריאות הממוקמים בדרום העיר, מזרחה וצפונה ולמעשה נוספו כ-3,400 ק"מ מדי יום. כמו כן אופיינו הקווים החדשים בשיפור משמעותי בלוחות הזמנים וכן בתגבור שעות מהשעה 05:20 בבוקר עד 23:00 והם פועלים גם במוצאי שבת.
הגדלת נפח
לצורך הגדלת נפח התנועה בתחבורה הציבורית אושר תקציב להקמת שני מסופי תחבורה, האחד במתחם בלו-ביי בצפון העיר והשני ביד חרוצים אשר באזור התעסוקה ספיר. כמו כן תוקצבה תחנת קצה בשכונת עיר ימים. במקביל, נתניה תיכנס לתכנית של הקמת שבילי אופניים במרחב של שבילי השרון, שהם שבילים מטרופולינים בין נתניה והסביבה.
תכנית לאומית
הרחבת כביש 2 מאזור נתניה עד אזור שפיים, כולל נתיבים מהירים ומחלפים, במסגרת תת"ל 39, נדונה אף היא – זאת לצד קידום הקמת מסילות נוספות – לרבות בחינת האפשרות להקמת תחנת רכבת נוספת, תחנת האוניברסיטה, שתמוקם מול שכונת קריית השרון ומטרתה לסייע בהקטנת נפח התנועה ברכבים פרטיים. נושא נוסף הוא בקשת עיריית נתניה להכיר במיזם SkyTran כפרויקט לאומי. על-פי המיזם, הנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, תחוברנה שתי תחנות רכבת בקו ישיר לעיר, באמצעות המערכת המסיעה אנשים בכוח חשמלי חסכוני באמצעות תא ייעודי
צילום רן אליהו