דו"ח מצב

11 0

שתי הערות על המצב: בסוף החודש חוזרת מועצת העיר להתכנס, לאחר פגרה בפועל בת שלושה חודשים; ובהחלט יש על מה לדבר… החל מספורט ועד מצב התחבורה (והפקקים)

עו"ד אדיר בנימיני

בסוף החודש חוזרת מועצת העיר להתכנס לאחר פגרה בפועל של שלושה חודשים; ככלל, מחויבת מועצת העיר על פי חוק להתכנס במהלך עשרה חודשים בשנה לישיבות מן המניין. בנתניה נהוג לקיים את הפגרה בחודשים יולי-אוגוסט, רק שהשנה נוצר מצב מיוחד בשל המועדים של חגי תשרי. לפיכך הוחלט לקיים ישיבת מועצה בתחילת יולי ושהפגרה תיפול על חודש ספטמבר.

העובדה שמליאת מועצת העיר יוצאת לפגרה, אין פירושה כי המערכת העירונית חדלה מפעילות; ישיבות וועדות החובה העירוניות, ובראשן הוועדות המקומיות לתכנון ובניה, מתכנסות כרגיל. רק אתמול (23/10) כינסתי את וועדת שמות רחובות ואתרים שבראשותי.

1. זה לא רק ספורט

עיריית נתניה מנהלת בהצלחה רבה בית ספר עירוני לכדורסל. שלושה מבוגריו היו חלק מנבחרת העתודה שזכתה בקיץ האחרון באליפות אירופה. מלבד המחסור בתשתיות, בו צריך לטפל, מדובר במפעל עירוני מוצלח באופן מיוחד, אותו יש לטעמי לטפח ולהרחיב על בסיס אותו מודל.

קראתי לפני מספר שבועות כאן בעיתון השבוע בנתניה, על שאיפתו של עמיתי למועצת העיר, ארז אבא, הממונה על תחום הספורט בעירייה, להביא לכך שכל תלמידי בתי הספר ישולבו בחוגי ספורט אחר הצהריים.

אילו דעתי הייתה נשמעת, הייתי מתחיל בהקמת בית ספר עירוני לטניס; התשתית קיימת. מתחם הטניס בעיר ימים הוקם בכסף ציבורי (במרבית המקרים בהם אני חולף במקום חלק גדול מן המגרשים שוממים). מתוך 12  המגרשים, שישה הם בבעלות העירייה. אין שום סיבה שמגרשים אלה לא ישמשו פלטפורמה לגידול הדור הבא של שחקני הטניס מן העיר נתניה.בהמשך הדרך, אפשר להתחיל לתכנן מהלך מתבקש לשיקום ענפים קבוצתיים נוספים, כמו הכדוריד והכדורעף. ענפים שפרחו בעבר בנתניה, לצד המשך התמיכה בענפים האולימפיים.

2. להילחם בפקקים

תושבים רבים פונים אלי בנושא פקקי התנועה ברחבי העיר ובמיוחד ביציאה לכיוון כביש החוף; בהקשר הזה תדון הוועדה המקומית לתכנון ובניה כבר בישיבתה הקרובה בהצעתי להתחיל בתכנון קו של רכבת מטרו עירונית, מצפונה של העיר ועד דרומה, אל עבר תחנת בית-יהושע. בנתניה מתגוררים כבר היום רבע מיליון תושבים ומתוכננת להפוך לעיר של 350 אלף. על הפרק עוד עשרות מגדלי ענק למגורים. אין פתרון לטווח הרחוק המבוסס על תנועת רכבים פרטיים ואוטובוסים. הדרך היעילה ביותר לשנע את תושבי העיר לכיוון מקומות העבודה מחוץ לעיר היא באמצעות רכבת מטרו, לפי המודלים שקיימים בכל כרך גדול ברחבי העולם. 

הכותב: עו"ד אדיר בנימיני – חבר מועצת עיריית נתניה; בעלים ושותף במשרד עורכי הדין דוידוב-בנימיני ושות' העוסק בתחום המשפט הציבורי ודיני תעבורה.    

Related Post

התחדשות עירונית

Posted by - 1 בפברואר 2022 0
משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית חתמו הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית בנתניה ועם עוד 11 רשויות מקומיות מאת בניה…

מגרשי המלונאות

Posted by - 12 בינואר 2021 0
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר פנתה השבוע  לראש מנהל מקרקעי ישראל בבקשה לבטל את שיווק מגרשי המלונאות הנוספים בשכונת עיר ימים…

עושים עסקים

Posted by - 18 ביוני 2019 0
כנס הזדמנויות עסקיות לעסקים קטנים ובינוניים בעיר להיכרות עם מערך הרכש של חברת החשמל והתקשרות מול ספקים: המטרה: להפוך לספקים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות