דואר ישראל: חדרה במקום ה-11 בישראל בהזמנת חבילות מחו"ל לנפש בשנת 2020

36 0

תושבי חדרה הזמינו בשנת 2020 כ-732 אלף חבילות מחו"ל
חדרה היא העיר המדורגת במקום ה-11 בישראל, בהזמנת חבילות מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסיה – כך עולה מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2020. מנתוני הדואר עולה, כי תושבי חדרה הזמינו בשנת 2020 כ-732 אלף חבילות, כאשר כל תושב הזמין בממוצע 7.5 חבילות השנה. בשנה שעברה חדרה דורגה במקום ה-10 בדירוג עשרים הערים אשר הזמינו הכי הרבה חבילות פר נפש. עוד עולה, כי תל אביב ממשיכה להוביל במקום הראשון בכמות החבילות עם כ-4.7 מיליון חבילות שהוזמנו השנה, ופתח תקוה, כאמור, מובילה במקום הראשון בהזמנות פר נפש. (11.8 חבילות לתושב בממוצע לשנה).

בעיר חדרה 13 יחידות שירות, בהן 6 יחידות דואר ו-7 מרכזי מסירת חבילות. לאחרונה החלה החברה להציע שירות זימון תור מראש מלא בעשרות סניפי דואר בארץ, כחלק משיפור השירות, וזאת באמצעות אתר החברה, באפליקציה בנייד או שיחה טלפונית למוקד 171. שירות זה מאפשר להתקבל כמעט ללא המתנה בסניפים ומשפר את חווית הלקוחות.

עלי אקספרס אתר הקניות הבינלאומי המוביל בהזמנות ב-2020, סופר פארם אתר הקניות הישראלי המוביל
מנתוני "דוח הסחר המקוון של דואר ישראל" לשנת 2020 עולה, כי בשנה החולפת נמסרו בישראל כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, ירידה של 26.4% בכמות, מול כ-68 מיליון חבילות מחו"ל שנמסרו בשנת 2019. מסקר עדכני שנערך בינואר 2021 על ידי מכון "שילוב "I2R עבור חברת דואר ישראל במדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, שקנתה בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת אוכל במשלוחים), עולה כי אתר הקניות הבינלאומי הפופולארי בקרב ישראליים הוא עלי אקספרס (60%), במקום השני, ולראשונה בדירוג אתר הקניות SHEIN הסיני (30%) ואחריהם (29%) ebay אמזון (21%) ו- .(21%) Next המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות ישראל – סין, ארה"ב ובריטניה.

מסקר מכון "שילוב "I2R עולה, כי אתר הקניות הישראלי הפופולארי בקרב ישראליים הוא סופר פארם (24%). אחריו: טרמינלX (18%) עזריאלי. קום (15%), וואלה שופס (13%) וקסטרו.(11%).

עוד עולה מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת (באתרים בארץ/חו"ל) בשנת 2020 היתה ביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו הנעלה (41%), קוסמטיקה, בישום ואיפור (35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג'טים (33%), כלי בית (32%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית(31%) .

דני גולדשטיין, מנכ"ל חברת דואר ישראל, אמר "בשנים האחרונות הפך דואר ישראל לשחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון שתורם רבות להורדת יוקר המחיה בישראל. בשנת 2020 הקניות ברשת הפכו לאמצעי המרכזי לביצוע קניות, בעקבות הקורונה, סגירת השמיים לטיסות לחו"ל וסגירת הקניונים בארץ. אנו ממשיכים לפעול לשיפור חווית הלקוח ולצמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר באמצעות שירות זימון תורים מראש, והנגשת יותר מידע במערכות הדיגיטל של החברה".

37% מהקונים באתרים ישראליים קנו מעל 1,000 שקל ב-2020
הנתונים מראים כי 22% מהקונים באתרים ישראליים מעריכים שהיקף הקניה שלהם בשנת 2020 באתרים בארץ היה עד 500 שקל בשנה, 23% הוציאו בין 500 שקל ל-1000 שקל, 19% הוציאו בין 1000-2,000 שקל, 11% קנו בין 2,000-3,500 שקל, 7% קנו בין 3,500-5,000 שקל, ו-8% לא ידעו להעריך.

28% מהקונים באתרים בינלאומיים קנו מעל 500 דולר ב-2020
27% מהקונים באתרים בינלאומיים ציינו, כי ההוצאה הכספית השנתית שלהם במהלך 2020 מאתרי אינטרנט בחו"ל היתה עד 100 דולר, 36% קנו בין 100 ל-500 דולר, 18% קנו בין 500-1,000 דולר ו-10% קנו מעל ל-1,000 דולר, כאשר 8% לא ידעו להעריך את היקף הקניה.

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל ציין עוד "העובדה שמרבית האתרים המובילים מוצגים בעברית בממשק משתמש נוח ופשוט, והמחירים מוצגים בשקלים, מאפשרת לציבור להזמין מהם בפשטות ובנוחות ומקלה על הקניה גם עבור בני נוער וצעירים. בתחום התשלומים 60% מהקניות שהתבצעו השנה בכרטיסים הנטענים של בנק הדואר, התבצעו לרכישות בטוחות מחו"ל. בעקבות הקורונה ראינו השנה התחזקות של רכישות באתרים ישראליים וגידול בקטגורית השליחים, וזו הזדמנות עבור אתרי הסחר בארץ, להגיע לקהלים חדשים על בסיס היכרות עם הטעם הישראלי, והצעת ערך בשילוב שירות עד הבית באותו יום, או ביום שלמחרת".

Related Post

ניצחון בפארק

Posted by - 20 במאי 2019 0
יום הניצחון על גרמניה הנאצית צוין באירוע רב משתתפים באקו פארק, שכלל  הצדעה לווטרנים לוחמי מלחמת העולם השנייה וקונצרט חגיגי…

בין מצות למתחים: איך למצוא את השלווה בחג הפסח?

Posted by - 10 באפריל 2025 0
חג הפסח ייחגג גם השנה בצל אירועי ה-7 באוקטובר, החטופים שעדיין בעזה, והלחימה שהתחדשה בצפון ובדרום. מציאות מורכבת זו עלולה לעורר חששות ופחדים בקרב הילדים. יואב רודניקי, פסיכולוג קליני, מנהל מרפאת ברה"ן ילדים ונוער, במאוחדת גבעת שמואל, מסביר ל"השבוע בנתניה": כיצד הכנה מוקדמת והסברים מעמיקים יסייעו למנוע חרדה ובלבול חג הפסח מעורר בלב רבים תחושות של שמחה וציפייה. ליל הסדר, ארוחת החג העשירה והמושקעת, ואיחוד המשפחה הכולל לעיתים מפגש מחודש עם קרובים שלא ראינו זמן רב. נוסף על כך, רבים מאיתנו מקפידים על לבוש חגיגי וחדש, והילדים מצפים בהתרגשות רבה לקריאת ההגדה, לגניבת האפיקומן וטקס החזרתו תוך "משא ומתן" על המתנה. השנה, אירועי ה-7 באוקטובר ממשיכים להעיב על חגיגות חג הפסח. החטופים שעדיין שבויים בעזה, חידוש הלחימה בדרום ואף בצפון, והמתקפות שהתחדשו מצד החות'ים, מעלים סימני שאלה כבדים לגבי היכולת להתכנס ולחגוג כרגיל. לאור מורכבות התקופה משפחות רבות מתכנסות ללא יקיריהן שנחטפו, משפחות שהצטרפו לאחרונה למעגל השכול יחושו בעוצמה את הכאב והאובדן של קרוביהן שנפלו, ומשפחות מילואימניקים יחגגו בצל היעדרותם של הורים או ילדים. לצד אלו, גם המצב הכלכלי הקשה והדאגה לעתיד מעמידים בפנינו אתגרים נוספים, הלחץ שמאלץ אותנו לצמצם הוצאות, והדאגה הבלתי פוסקת של "מה יהיה?". אלו רק דוגמאות מעטות מהמורכבות הייחודית שתמשיך ללוות אותנו גם השנה. אם נחשוב על כך שגם אנו כמבוגרים מגלים קושי להתמודד, נבין שלילדים שלנו קשה פי כמה וכמה. הילדים חשופים למידע רב שפעמים רבות הוא חלקי ובמקרים אחרים לא מהימן. התוצאה – תחושות של בלבול וחרדה העלולות לעלות דווקא כשהמבוגרים מסביב מנסים ליצור מציאות אחרת, כמו בליל הסדר. ניתן לדמות אירועים מעוררי רגש רב, כמו חג הפסח, לזכוכית מגדלת. זכוכית מגדלת לא יוצרת יש מאין, אלא מגדילה ומעצימה את הקיים. אם יש חרדות, אלו צפויות לעלות ולצוף. אם יש בלבול, הוא ימצא את דרכו החוצה בגלל (או בזכות) עוצמת החג. ילדים שחווים קשיים כגון הורה שנמצא במילואים, או חלילה קרוב שנפצע במלחמה, ילדים שעדיין מפונים מבתיהם עשויים לחוש חוסר ביטחון דווקא כאשר המשפחה מתכנסת. חלקם יכולים גם לתהות איך ניתן לחגוג כשהחטופים עדיין נמצאים בעזה. יהיו כאלה שירגישו חרדה עמוקה כאשר יגיע הרגע לקיים את מנהג החג לפתוח את הדלת לאליהו הנביא, שמא יבואו מחבלים. ילדים עלולים לחשוב שהמשפחה ענייה, ממש כמו בסיפורי הילדים אותם הם מכירים, אם הם נדרשים לצמצם את הבקשות למתנות לחג.  כאשר עולות שאלות שאין להן תשובה פשוטה, שביטולן במילים כמו "יהיה בסדר" רק יגבירו את המצוקה, אנו נדרשים לגלות סבלנות ורגישות רבה, ולכן אין להשאיר זאת לרגע האחרון. באירוע עצמו, אנו עלולים למצוא את עצמנו עסוקים בהכנות ובאירוח, חסרי סבלנות, מתוחים, עייפים, והתשובות שניתן עלולות להיות לא תואמות ובוודאי לא מספקות. הכנה מראש היא המפתח לאירוע בו ניתן יהיה לשלב בין שמחה ועצב, מבלי לחשוש שהאחד יגרע מן השני. שיחה מוקדמת עם הילדים יכולה להוות הזדמנות בה ניתן יהיה לדבר על המצב, להבין מה הילד יודע על המתרחש מסביב. בשיחה כזאת גם נוכל להקשיב לחששות של הילד ולבלבול בו הוא נמצא. נוכל להסביר מה עתיד להתרחש בחג עצמו, מי יגיע (ומי לא), האם יהיו הבדלים או הגבלות השנה לעומת שנים קודמות ומה משמעות הצמצום וההגבלה ועוד. במילים אחרות, להדגיש עבורם את מה "שיש" מבלי לגרוע או להסתיר את מה ש"חסר". לסיכום, חג הפסח מעלה קונוטציות רבות ושמחות. גם בזמנים מורכבים כמו אלה, אנו יכולים לחגוג ולשמוח. כהורים אנו נדרשים לעזור לילדים שלנו להגיע להבנה מלאה (ככל האפשר) של המציאות, וזאת על ידי התייחסות גם לדברים הטובים שיש, לצד התייחסות לכאב, לחרדה לבלבול. אם ננסה לטאטא זאת מתחת לשטיח, אנו עלולים למצוא את עצמנו בדיוק במצב הפוך ממה שהתכוונו. כאמור, רק התייחסות מלאה, רחבה, משלבת, היא זו היכולה להקנות ביטחון, דבר שבתורו יעזור ליהנות ממה שיש.

בגדי השוקולד החדשים

Posted by - 26 במאי 2019 0
יצאה קולקציה חדשה לשנת 2019 של מוצרי שוקולד שמייצרים בני נוער במסגרת המיזם החברתי "גוונים של מתוק" הפועל במית"ר "נירים". …

"הפרויקט של רביבו"

Posted by - 12 ביוני 2023 0
ההופעה של ״הפרויקט של רביבו״ נערכה בחדרה במסגרת פרויקט "בימות פיס" פרויקט הדגל של מפעל הפיס. בימות פיס, אירוע התרבות מהגדולים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות