על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בתחום העירוני, נפגעו 618 ילדים ובני נוער (0-19) בתאונות דרכים בחודשי החופש הגדול הקודם (יוני-אוגוסט) שנת 2020, מתוכם שמונה נהרגו ו-79 נפצעו באורח קשה.
בנתניה נפגעו 231 ילדים ובני נוער (0-19) בתאונות דרכים בחופש הגדול בעשור האחרון (2011-2020). בחופש הגדול הקודם (שנת 2020) נפגעו בעיר 15 ילדים ונערים.

בחופש הגדול נמצאים תלמידים וילדים רבים ללא מסגרות, משחקים בחוץ, מבלים בבריכה, בים, בטיולים ומשוטטים ברחובות, מצב זה הופך אותם לחשופים ופגיעים יותר לסכנות בכבישים. מדי שנה נפגעים בחודשי החופש הגדול בממוצע 860 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בתחום העירוני. נתון קשה זה מבטא את הסכנות בדרכים אליהן חשופים אותם ילדים ונערים (גילאי 0-19) בחודשים שאמורים להיות עבורם המהנים ביותר בשנה.

מן הנתונים עוד עולה כי בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 8,651 ילדים ובני נוער בחודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט), מתוכם 83 ילדים נהרגו ו-845 נפצעו באורח קשה.
בירושלים נפגעו בתאונות דרכים מעל אלף ילדים ובני נוער במהלך שלושת חודשי החופש הגדול בעשור האחרון, והיא העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר. בתל אביב נפגעו בשנים אלו כמחצית בהשוואה לירושלים – 538 ילדים ובני נוער.
בסך הכל ברחבי ישראל נפגעו בשנת 2020 בחודשי החופש הגדול 1,090 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, מהם 14 נהרגו ו-112 נפצעו באורח קשה.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער מצויים בסיכון להיפגע בתאונות דרכים במיוחד בחופש הגדול מאחר והם נמצאים מחוץ למסגרות ומבלים שעות רבות בגני השעשועים, בפארקים ובכלל מחוץ לבתים. כדי לעזור להם לעבור את ימי החופש בשלום חייבים במשרד התחבורה בשיתוף הרשויות המקומיות להגביר את ההסברה ולהעלות את המודעות לסכנות האורבות לילדים בדרכים ולעסוק בנושאים כמו חציה בטוחה של הכביש, רכיבה בטוחה על אופניים ועוד. בנוסף עליהם לדאוג להתאים ולשפר את התשתיות כך שאלו יהיו בטוחות לילדים ולהתקין פסי האטה בסביבות בהן צפוי להיות ריכוז גבוה שלהם. פסי האטה יסייעו בריסון מהירות כלי הרכב ויקטינו את הסיכון לתאונות ולנפגעים".
- בנתניה נפגעו 231 ילדים ובני נוער (0-19) בתאונות דרכים בחופש הגדול בעשור האחרון (2011-2020). בחופש הגדול הקודם (שנת 2020) נפגעו בעיר 15 ילדים ונערים.
דוח אור ירוק: רוב הילדים ובני הנוער נהרגים כנוסעים ברכב
13 ילדים ובני נוער נהרגו בחודשי הקיץ והחופש הגדול בשנת 2019 כנוסעים ברכב, המהווים 50% מסך הילדים ובני הנוער שנהרגו בחודשי הקיץ, הסיבה המרכזית. נתון זה דומה גם לנתוני העשור האחרון שמראים כי 40% מהילדים ובני הנוער שנהרגו בחודשי הקיץ והחופש הגדול בתאונות דרכים נהרגו כשנסעו ברכב, 36% מהילדים ובני הנוער נהרגו כהולכי רגל, 10% נהרגו כאשר נהגו ברכב הפרטי, 9% נהרגו כאשר נהגו באופנוע, 4% נהרגו כאשר רכבו על אופניים ו-1% נהרגו כאשר הורכבו על אופניים.
רוב הילדים ובני הנוער נפגעים כנוסעים ברכב
בדומה לילדים ובני הנוער שנהרגו בחודשי הקיץ, גם בקרב הנפגעים בולטת לרעה היפגעותם כנוסעים ברכב. 66% מהילדים ובני הנוער נפגעו בעשור האחרון בחודשי הקיץ כנוסעים ברכב, 15% נפגעו כהולכי רגל, 10% כנהגים ברכב הפרטי, 6% כנהגי אופנוע, 2% נפגעו כרוכבי אופניים ו-1% כשהורכבו על אופניים.
יולי, החודש האדום ביותר בשנת 2019
12 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים בחודש יולי 2019, החודש האדום ביותר מבין חודשי השנה. בחודש אוקטובר נהרגו שמונה ילדים ובני נוער ובחודשים יוני, יולי ודצמבר נהרגו שבעה ילדים ונוער.
חודשי הקיץ מובילים בהיפגעות
מבחינת נתוני ההיפגעות הילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות דרכים בשנת 2019, בפילוח לפי חודשי השנה, עולה כי בשלושת חודשי הקיץ והחופש הגדול נרשמה ההיפגעות הגבוה ביותר. 482 ילדים ובני נוער נפגעו בתאונות בחודש אוגוסט, 456 נפגעו בחודש יוני ו-426 נפגעו בחודש יולי.