"בעקבות לוחמים" מציין 15 שנות פעילות- עידוד בני נוער לגיוס משמעותי

7 0

מאות תלמידים מבתי ספר מרחבי העיר נתניה, השתתפו השבוע בפעילות "בעקבות לוחמים" שמטרתה לעודד את בני-הנוער לגיוס קרבי שהשתתפותם הגבירה את הרצון להתגייס למערך לוחם. 

זו השנה ה-15 לפרויקט הדגל – "בעקבות לוחמים" – לעידוד הגיוס לצה"ל, שמוביל האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון. הפרויקט, המתקיים מידי שנה ע"י היחידה להכנה לצה"ל במשרד הביטחון, שם לו כמטרה לעודד את בני-נוער לשירות קרבי ומשמעותי בצה"ל, וזאת באמצעות חשיפת התלמידים לפעילות חילות צה"ל השונים וסיורים באתרי מורשת קרב. עד היום השתתפו בפרויקט 500,000 בני נוער, מועמדים לשירות ביטחון. כ-30,000 תלמידי תיכון מבקרים באתרי מורשת רבים ברמת-הגולן. התלמידים מגיעים מ-350 בתי ספר ומסגרות חינוכיות הפרוסים ברחבי הארץ.

השנה מתקיים הפרויקט בשיתוף מפקד זרוע היבשה בצה"ל שהקימה במתחם המיוחד ברמת-הגולן, מיצגים של חילות הזרוע, בהם יוכלו התלמידים לבקר, להכיר ולהתרשם מהייחודיות של כל חיל ויחידה, לשאול שאלות את החיילים והקצינים שיהיו בשטח ולקבל מידע משמעותי על הגיוס לחילות אלה.

קרדיט לצילום דוברות משרד הביטחון 2

במהלך היום יסיירו התלמידים באתרי מורשת קרב נבחרים ברחבי רמת הגולן, יפגשו עם לוחמים בעבר ובהווה ויצפו במפגן אש מיוחד בסוף המפגש.

מסקר שנערך השנה (2018) בקרב בני נוער שהשתתפו בפרויקט עולה כי כ-80% מבני הנוער העידו שהשתתפותם בפעילות "בעקבות לוחמים" הגבירה את מידת והנכונות שלהם לתרום להגנת המדינה, כ-70% העידו  כי השתתפותם הגבירה את הרצון להתגייס למערך לוחם וכי השתתפותם במסע חיזקה משמעותית את ההזדהות עם הערכים והמורשת של צה"ל.

דליה ינקו, ראש היחידה להכנה לצה"ל וגדנ"ע במשרד הביטחון: "האגף הביטחוני חברתי בשיתוף צה"ל ומשרד החינוך מוביל מזה 15 שנה את הפרויקט, המיועד לתלמידים בכיתות י' ברחבי הארץ. המסר הוא, שיש ללמוד על העבר ולפגוש את ההווה, להיות מוכנים לרגע בו הדגל מועבר אליכם, תלמידי י"ב, ולבקש מכם, כשיגיע תורכם, תעשו את הכי טוב שאתם יכולים". קרדיט לצילום דוברות משרד הביטחון 1

שמות בתי הספר המשתתפים בפרויקט זה הם: אורט יד ליבוביץ , טשרניחובסקי, אורט גוטמן, שרת, הדסה ויצו קנדה, ריגלר, אלדד ,תמר אריאל.

קרדיט לצילום דוברות משרד הביטחון

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות