ראש העיר, מרים פיירברג –איכר: "אנו משקיעים משאבים רבים במערכת החינוך, מפעילים תכניות מגוונות, תוך תמיכה בתלמידים ובצרכים השונים ומתן מענה לחיזוק החוסן הנפשי של התלמידים בתקופת הקורונה, פותחים מסגרות חינוך חדשות שנותנות מענה מיטבי לצרכים השונים ולשמחתנו, אנחנו קוצרים את הפירות. ברכות לתלמידי נתניה המוכשרים שממלאים אותנו גאווה."
שנת הלימודים תש"פ בנתניה
48,647 תלמידים
10,881 ילדי גנים
22,248 תלמידים בחינוך היסודי
15,518 תלמידים בחטיבות הביניים והתיכוניים.
81.9% ממוצע זכאות בבגרות (מעל הארצי)
במקום 1 במחוז ת"א מספר בתי הספר המצטיינים: 7 חטיבות עליונות.
3,513 ילדים יעלו השנה לכיתה אלף.
מה חדש השנה ?

תכניות פדגוגיות להגברת החוסן הנפשי והריגשי של התלמידים במוסדות החינוך.
חינוך וקורנה
משבר הקורונה שפקד את העולם הציב בפני מערכת החינוך אתגרים חדשים, ובעיקר התמודדות והתנהלות במצבים משתנים ובמציאות של עמימות ואי ודאות.
בהמשך לתקופה מאתגרת זו, האגף לחינוך יסודי יוביל במהלך השנה הקרובה מהלכי עומק לקידום ארבע מטרות חינוכיות מרכזיות ובהם: קידום הישגים לימודיים בקרב התלמידים בדגש על צמצום פערים וקידום קריאה, תכניות שעוסקות בפיתוח וטיפוח של החוסן האישי, הכיתתי, החברתי והקהילתי, בדגש על שילוב מיומנויות של למידה רגשית-חברתית, לרכישת כלים להתמודדות במציאות משתנה ומצבים של עמימות ואי ודאות.
גני הילדים עירית נתניה בשיתוף ובסיוע קרן 'אתנה' מקדמת תכנית תלת שנתית, במסגרתה יוענק מחשב נייד לגננות אשר תשתלמנה בנושא, כל זאת לטובת שילוב מיטבי של טכנולוגיה בהוראה בגנים.

האגף לחינוך בגיל הרך אחראי על מערך של כ-400 גני ילדים בעיר נתניה, בהם לומדים ילדים וילדות בגילאי 3 ,4 ו-5, כאשר מטה האגף פועל, עם כלל השותפים המקצועיים, כדי לסייע לילדים לחוות חווית למידה משמעותית ומעצימה. האגף גם אחראי על 3 מרכזים לגיל הרך בקהילה שנותנים שירותי איתור, טיפול פארא- רפואי והעשרה, לילדים בגילאי לידה עד שש ולהוריהם.

כל שנה (בשנתיים האחרונות בכפוף להנחיות עידן קורונה), האגף יוזם ומלווה פעילויות חינוכיות מגוונות בגנים ובמרחבים העירוניים, מתוך רצון להעשיר ולקדם את הילדים, לתת מענה לצרכים הקוגניטיביים, הרגשיים החברתיים והפיזיים שלהם, ולאפשר להם להביא לידי ביטוי את הסקרנות והיצירתיות שלהם. כמו כן – הטמעת תכנית "חוסן "בשילוב מגוון אמצעי הפעלה , שילוב תכנית מתחברים zoom-in – שת"פ ייחודי עם השירות הפסיכולוגי-חינוכי והתכנית הלאומית לחיזוק קשר הורים-תלמידים-ביה"ס בתקופה ייחודית שכזו.

תוכניות בבתי ספר יסודיים – הכותב הבא סדנת כתיבה לתלמידי כיתות ה'-ו'. את המיזם תלווה סופרת הילדים המוערכת, תושבת העיר, זוהר אביב. כך יתאפשר ביטוי לעולמם הפנימי של הילדים בסדנת כתיבה ייחודית עם הסופרת ובתוך כך תתקיים בימת שיתוף מקרוב או מרחוק, בה יקריאו התלמידים וישתפו מיצירותיהם ויודפס ספר עם יצירות התלמידים. מתחברים – zoom in תכנית ייחודית בשיתוף השירות הפסיכולוגי חינוכי והתכנית הלאומית להורים ותלמידים. מטרת התכנית לפתח יציבות רגשית אצל תלמידים בתקופת הקורונה בשילוב ייחודי של שיח עם ההורים והצוות החינוכי, שיח אשר מטרתו לקדם נוכחות רגשית משמעותית. תכניות הכלה- תקציב ייעודי הוקצה לבתי הספר על מנת לאפשר מענים ייחודיים נוספים המותאמים לצוותי החינוך, לתלמידים מאותרים ולהוריהם. המענים יהיו בתחומים לימודיים, רגשיים, חברתיים והתנהגותיים ויינתנו באופן פרטני או קבוצתי.
מרכזי אנגלית- האגף לחינוך יסודי בשת"פ עם הפיקוח על הוראת האנגלית מחוז תל-אביב פתח מרכז אנגלית חדש- " English is Fun"- לומדים ונהנים" בביה"ס צליל. עד כה לקחו חלק בפעילות כ-300 תלמידים מאזור צפון העיר בבתי הספר נעמי שמר ואורגד. דיבייט אנגלית- תכנית חדשה ב25 בתי ספר יסודיים לשיפור השיח הדבור באנגלית לתלמידי שכבות ד'. במסגרת הפעילות התלמידים ייהנו מלמידה אחרת וחווייתית. "מיינדפולנס" פסיכופדגוגיה מתבוננת- בשיתוף עם עמותת אח"י וסמינר הקיבוצים, תופעל בבית הספר שמרית אור. מדובר בתכנית ייחודית חדשנית ופורצת דרך שתאפשר לצוותים ולתלמידים התבוננות פנימה וכן היכרות מעמיקה עם התלמידים. התלמידים יתנסו בכלים מגוונים כגון: יוגה, דימיון מודרך ומעגלי הקשבה כדי לקדם שיח, רוגע והקשבה פנימית.

חוסן- מטרת הפעילות הינה פיתוח וחיזוק הכוחות הפנימיים, כישורים רגשיים של הצוותים החינוכיים והקניית ארגז כלים להתמודדות בתקופות מתח בשגרה ובחירום (כמו תקופת הקורונה) ליצירת מרחב אישי בטוח. רצפים ומעברים- – במעבר של תלמיד בין מסגרות מתרחש תהליך של שינוי עבור הילד מבחינה פיזית, קוגניטיבית, רגשית והתנהגותית. ככל שהילד יהיה מוכן יותר למעבר והמעבר יהפוך למוצלח, כך יגדל הסיכוי שיוכל לחוות הצלחה במעברים הבאים בחייו.

יום המשפחה למשפחת החינוך היסודי- האגף לחינוך יסודי ותכנית קרב למעורבות בחינוך יזמין את ההורים וילדיהם לחגוג את יום המשפחה! 63 סדנאות מרתקות, מעניינות, יצירתיות, מרקידות ומעשירות בתחומים: מוסיקה, אומנות ויצירה, טכנולוגיה, מחול ותנועה, תיאטרון, חינוך סביבתי, ג'גלינג, משחקי חשיבה, קולנוע, אנימציה, ספורט ועוד… מיועד לכל בתי הספר היסודיים.
תוכניות בבתי ספר תיכוניים – SEL, למידה רגשית חברתית בבתי הספר, הכוללת הכשרת מנהלים, מורים וצוות פיקוח. תוכניות מצויינות חדשות כמו "ממריאות"- מיועדת לנערות מוכשרות המעוניינות בלימודי סייבר מטעם מערך הסייבר הלאומי ומשרד הביטחון. התלמידות לומדות על רשתות מחשבים, כתיבת קוד ועוד. שלב המיונים הסתיים והתוכנית תיפתח לראשונה בשנת הלימודים תשפ"ב.

תוכנית רובופיסיקה- תכנית יוקרתית שזכתה להתקבל כיוזמת ראש העיר, המאפשרת לימודי הנדסה, רובוטיקה ופיסיקה, תוך צבירת יחידות לימוד לטכניון במהלך הלימודים בתיכון. תוכנית "שוות" – תוכנית מגדרית לפיתוח מנהיגות בקרב נערות בחטיבת הביניים, בהנחייה של "עמותת שוות"
השירות הפסיכולוגי – יש עם מי לדבר השירות הפסיכולוגי מרחיב את מרכזי הטיפול וההדרכה: הדרכות הורים פרטניות וקבוצתיות במסגרת בית הספר להורים ענב"ל (עיריית נתניה , בית להורים) המיועדים להורים לילדים בגילאים שונים ומתרבויות שונות (פסיכולוגים דוברי שפות: אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית ועוד) בתחומים מגוונים. הורחבו המענים הטיפולים לילדים ונוער: טיפולי "חיסון רגשי" בעקבות הקורונה, טיפולי אובדן ואבל, קורבנות פגיעה מינית, מניעת אובדנות וטיפולים בהתאם לקשיים ספציפיים. הטיפולים נעשים באופן פרטני או קבוצתי.

חינוך למיוחדים
בשורה לתלמידי החינוך המיוחד: עוד מסגרות נפתחות בעיר לטובת תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בכל הגילאים ובכל המגזרים, תוך דגש על מתן מענה בתוך הקהילה: כיתות תקשורת בכל רחבי העיר וכן גן תקשורתי חרדי וביה"ס צומח במגזר החרדי, כאשר בתוך כיתות החינוך המיוחד ובתי הספר יופעלו תכניות העשרה לתלמידים – תכנית ניווט לתלמידי חט"ב , תכנית אתגרים , תכניות טיפול באמצעות בישול וקונדיטורייה.
בנוסף יפעלו לימודי המשך, לתלמידים בוגרי יב' למסלול הכשרה לקראת תעסוקה וחיים עצמאיים. המסלול ממשיך להתפתח בבית הספר יהודה הלוי, לרבות פתיחת מפעלון תעסוקה. השנה נפתחת גם התכנית "מגמה לעתיד" במכללת אורט הרמלין, תכנית לחינוך טכנולוגי לצעירים עם מוגבלות. מדובר בתכנית לימודית תלת שנתית לבני 18 -21 שרוצים לרכוש הסמכה מקצועית טכנולוגית , בדגש על התנסות בתעסוקה במהלך ההכשרה. התוכנית נועדה לפתח מסוגלות תעסוקתית ולימודים לקראת הסמכה, כאשר המשתתפים ייהנו ממעטפת עשירה של אנשי מקצוע ומתכנית מגוונת הכוללת לימודים עיוניים, סדנאות, עבודה פרטנית, סיורים, קורסים והתנסות בעבודה, הכנה לשירות משמעותי וסדנאות עם הורים/
צילום – רן אליהו