בית הספר נווה הדסה שבתל יצחק – מצטיין משרד החינוך בהישגים ערכיים, חברתיים ולימודיים לשנת תש"פ

7 0

משרד החינוך מפרסם היום, (ג') את רשימת 302 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים תש"פ בתחום הערכי, החברתי והלימודי.

בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, ובהם: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות,

וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה לשנים קודמות.

בין הזוכים, בית הספר נווה הדסה בתל יצחק, בניהולו של אביחי יפת ובפיקוח המנהל לחינוך התיישבותי.

כל אחד מעובדי ההוראה בנווה הדסה יתוגמל בסכום כספי על סך 8318 ₪, וזאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".

שר החינוך, יואב גלנט: ״מדינת ישראל התברכה במנהלים ובמורים מצוינים הפועלים במסירות ובהתמדה למען חינוכם של תלמידי ישראל. אני מברך את צוותי החינוך הזוכים על ההישגים שרשמו בתחומים השונים, הצלחתם של המורות והמורים תחת הנהגתם של מנהלי בתי הספר היא המפתח להישגיהם של התלמידים. הערכתי הרבה לבתי הספר הזוכים, אני מאמין ומקוה כי בשנה הבאה נראה בתי ספר נוספים שיצטרפו אליהם. תודתי לארגון המורים ולעומד בראשו על השותפות המלאה למען הצלחתם של תלמידי ישראל״.

מנכ"ל המשרד, עמית אדרי: "אני מברך את צוותי החינוך של בתי הספר על המלאכה הענפה והמרשימה שהם מובילים ובמיוחד את השינויים הגדולים שהם רשמו. העמידה שלהם על עקרונות חינוכיים של הכלה, מחויבותם למניעת נשירה ועידוד תלמידים לגיוס משמעותי בצה"ל, ובד בבד שקידתם על ההישגים הלימודיים יוצרים את הלב הפועם של מערכת החינוך. אני רוצה להודות לצוותי החינוך הזוכים, ולהביע את הערכתי הרבה לעבודתם המסורה".

אילנה נולמן, מנהלת המנהל לחינוך התיישבותי: בירכה את בית הספר הזוכה והוסיפה: "בבסיס המצוינות והאיכות של תהליכי החינוך ניצב המוסד החינוכי הרואה חשיבות בטיפוח והצמחה של צוות ותלמידים גם יחד. הצוות החינוכי בבית הספר נווה הדסה הצליח לחולל את השינוי ולהוביל את הצמיחה, היצירתיות והמצוינות, שהביאו אותו להיכלל ברשימה הנבחרת של בתי הספר המצטיינים"

יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "גם השנה משרד החינוך החליט לתגמל 302 חטיבות עליונות מצטיינות בהתאם להסכם הקיבוצי של עוז לתמורה. שיתוף הפעולה בין ארגון המורים לבין משרד החינוך משפר את הישגי התלמידים ומתגמל את המורים שהצטיינו. אנו תקווה ששיתוף פורה זה יימשך גם בעתיד".

להלן פירוט המדדים וגמול הכספי:

בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללו המדדים:

שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה.

חישוב המדדים הערכיים-חברתיים נערך בהשוואה לקבוצת השווים, ובתוך כל מגזר בנפרד.

בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים:

ההישגים לאור הישגי המיצ"ב בכיתות החט"ב, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

חלוקת הגמול בין בתי הספר:

l     רמה 1 (75 חטיבות עליונות) –8,318.22  ₪

2     רמה 2 (76 חטיבות עליונות) –6,238.66  ₪

3    רמה 3 (75חטיבות עליונות) – 4,159.11 ₪

4    רמת 4 (76 חטיבות עליונות) – 3,119.33 ₪

בשנת הלימודים הנוכחית נכללו בסך הכל 755 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, ומתוכן 302 חטיבות זכו בתגמול. 48% מתוכן הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 32% ממלכתי-דתי, 7% מהחינוך הערבי, 3.5% מהחינוך החרדי, 2.3% מהחינוך הדרוזי, ו-2.3% מהחינוך הבדואי.

לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,119 ₪ לכ-8,318 ₪, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".

Related Post

רבע לשמונה

Posted by - 1 במרץ 2022 0
"ברבע לשמונה- מתחילים….." הינו מיזם באולפנית בר אילן שנוצר בשיתוף עם התלמידות סביב שולחן עגול בשאלה מה יהפוך אותן להיות…

"משקיעים בחינוך"

Posted by - 27 במאי 2024 0
25 תלמידי כיתות י' המשתתפים בפעילות עמותת יוניסטרים בנתניה, התארחו השבוע בחברת ״מגדל״, שם ערכו חזרה גנרלית לפאנל השקעות של…

מפגש מהחלל

Posted by - 13 בפברואר 2018 0
  כחלק משבוע החלל הישראלי, ילדי שכבות ה'-ו' התארחו בפלנתניה שם פגשו את ד"ר דונלד תומאס, אסטרונאוט נאס"א, שבא לספר…

תפארת – מעון בוטיק ברמה אחרת

Posted by - 18 ביולי 2018 0
בפאתי שכונת גלי ים, באווירה פסטורלית ונעימה, שוכן לו מעון בוטיק, העונה לשם: "מעון תפארת". מעון לילדי הגיל הרך הנותן…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות