שנת 2023 הייתה שנת שיא בנפגעים בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים. בשנת זו אושפזו בבתי החולים 805 בני אדם מתאונות אלו, מחציתם מתחת לגיל 20. במסמך שפורסם על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עלה כי 28 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023. חלקם של הנפגעים בתאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים עלה בהתמדה לאורך השנים. כתוצאה מכך הוחלט במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים על "חובת רישום רכב תחבורה קלה והצמדת לוחית זיהוי לרכב" החל מתאריך ה- 1 לאוגוסט השנה.
בנתניה בשנת 2023 אירעו 118 תאונות, מהן 6 קשות והשאר קלות.
התקנות אושרו בתחילת השנה בוועדת הכלכלה של הכנסת, ובעלי הרכב קיבלו תקופת היערכות של חצי שנה כדי להירשם באתר ולקבל מספר רישוי, להטביע לוחית זיהוי אצל מטביע מורשה ולהתקין אותה על כלי הרכב.
המונח "תחבורה קלה" או "מיקרו-מוביליטי" כולל כלי רכב קלים שאינם חייבים ברישיון נהיגה אך חייבים קבלת היתר ועמידה במבחן עיוני. חובת הצגת לוחית זיהוי נועדה לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את הולכי הרגל, את שאר משתמשי הדרך ואת עצמם.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והסדיר את השימוש ברכב תחבורה קלה, וקבע בין היתר תקן לרכב, גיל רכיבה מינימלי (16), חובת חבישת קסדה, איסור רכיבה על המדרכה, חובת הכשרה עיונית ועוד. כמו כן הורחבו סמכויות האכיפה לפיקוח העירוני. בעת רישום רכב קיים, או ברכישת רכב חדש, על בעלי הרכב לבצע רישום מקוון חד פעמי, באמצעות מספר תעודת זהות. אם הבעלים הוא תאגיד, כגון חברת שליחויות או חברת השכרה, ההזדהות תבוצע באמצעות מורשה מטעמו.
בתום התהליך יישלח לבעל הרכב אישור דיגיטלי הכולל מספר רישוי הכולל שתי אותיות לועזיות וארבע ספרות, למשל AB 1234. בעל הרכב ייגש עם האישור למטביע לוחיות זיהוי מורשה, אשר יכין עבורו את הלוחית, אותה יש להצמיד לרכב. הכנת הלוחית והתקנתה כרוכות בתשלום. במשרד התחבורה מדגישים כי שלא כמו ברכב מנועי, מספר הזיהוי הוא אישי ומשויך לבעל הרכב ולא לרכב עצמו. במקרה של מכירת הרכב או רכישת רכב חדש, על הבעלים לפרק את הלוחית ולהתקינה על הרכב החדש, וזאת לאחר שביטל את השיוך הקודם וביצוע רישום מקוון לכלי החדש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים גם יצא בקמפיין הסברה נרחב לנושא בהובלת השחקן גיא הוכמן.