איך עובד שירות פרסום כתבות עם קישורים? ובכן, ברמה הכי פשוטה, מדובר בדירוג פופולריות. המטרה שלנו: להיות הפופולאריים ביותר. מדוע שנרצה להיות הפופולאריים ביותר? במקרה כזה, נוכל לקבל את הדירוגים הגבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל ובכך להיות חשופים יותר לחיפושיהם של לקוחות פוטנציאליים.
על מה משחק הפופולאריות מתבסס?
כאמור, מדובר במשחק של פופולריות. ועם זאת, לא מדובר בפופולאריות המתבססת על מראה חיצוני, על טווח מחיר או אפילו היצע שירותים. אלא על בסיס האלגוריתם של גוגל. מדוע אנחנו משחקים לפי החוקים של גוגל? כיוון שאנחנו רוצים להשתתף במשחק שלהם. כל עוד אנחנו רוצים להשתתף במשחק האלגוריתם, עלינו לדעת את החוקים. אחד החוקים הראשונים הוא מדד הפופולריות. ככל שאתר יהיה יותר פופולארי, כך הוא יהיה יותר מקודם מבחינה אורגנית בתוצאות החיפוש. וזו הסיבה להבין כיצד עובדת השיטה של פרסום כתבות.
כיצד אנחנו הופכים את האתר שלנו לפופולארי?
על כן, שאלה טובה ביותר יכולה להיות: כיצד אנחנו הופכים את האתר שלנו לפופולארי? התשובה הפשוטה היא, שאנחנו בונים לו פרופיל קישורים חיצוניים שיפנו אליו באמצעות פרסום כתבות. בניית פרופיל קישורים נכנסים מאתרים חזקים יכולה להשפיע מאד. זה קצת כמו להגיע לראיון עבודה כאשר אחד המנהלים הבכירים כבר ערב לנו. או לקבל הזמנה לאירוע יוקרתי ערב כך שיש לנו ספונסר או יחצ"ן שמקדם את השם שלנו ברבים. באופן דומה, כשאנחנו מפרסמים כתבות, אנחנו יוצרים תאים של יחסי ציבור ברחבי הרשת – שכולם מצביעים אלינו.
מה משפיע במיוחד על קידום אורגני לאתר?
זה אמנם תהליך לכאורה מלאכותי, ועם זאת, הוא מאוד תקף ומהימן ועובד לפי החוקים של האלגוריתם של גוגל. זה לא בהכרח תמיד יהיה כך. אך על פי מקורות עדכניים יחסית, נראה שאחד הגורמים העיקריים בקידום אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל, הוא רמת האזכורים שניתן לקבל מאתרים אחרים. כלומר אם אנחנו הולכים על פרסום מאמרים בתשלום, ובונים קישורים לאתרים, אנחנו יכולים ליצור מידה של אזכורים חיצוניים המפנים חזרה לאתר שלנו. ובכך, קניית קישורים ופרסום כתבות הופכת להיות דרך לשחק עם האלגוריתם ולהגיד, "האתר הזה פופולארי, תקדם אותו".
פרסום כתבות וקניית קישורים: איכות או כמות (או גם וגם?)
באופן כללי, אנחנו לא רוצים לנסות "לעבוד על גוגל". כלומר, אנחנו כנראה לא רוצים ליצור כתבות פח ולפרסם אותן במיליון אתרים שונים. בין היתר, כי גוגל יכול לעלות על זה. ובין היתר, כי אם לקוחות פוטנציאליים יתקלו בזה, הם יכולים לקבל רושם מסוים לגבי מותג נתון. ומותג מתבסס בין היתר על אחידות במסר. אם יש כתבת פח באתר כלשהו, זה יכול לצרום. על כן, פרסום כתבות וקניית קישורים הוא לא עניין של מה בכך. על הכתבות להיות איכותיות ועל הקישורים להיות איכותיים.
במקרה זה, איכות עולה על כמות. גם אם נקנה מיליון קישורים, זה לא בהכרח ישתווה לאיכותו של קישור אחד חזק. כלומר, בעיני האלגוריתם, קישור מאתר ממשלתי, או מאתר מאוד-מאוד פופולרי, יכולה להיות עדיפה מאשר המון קישורים חלשים אחרים. וזו הדרך לשחק את משחק הפופולריות: לקבל קישורים מאתרים חזקים, דרך כתבות איכותיות.
על מה נשען משחק הפופולאריות במסגרת קידום אתרים?
וזה די הגיוני. בסופו של דבר, פרסום מאמרים בתשלום, יכול להיות דומה למדי לכתבת יח"צ המשודרת בטלוויזיה. היא תישפט על בסיס הנראות, הקוהרנטיות, האיכות ושלל רבדים אחרים. אנחנו נרצה שהיא תייצג את המותג באופן יאה ונאה. ותבהיר לצופה מדוע ולמה שווה להמשיך את השיח עם בית העסק. כך שמשחק הפופולריות נשען על איכות, יותר מאשר על כמות. אם כי, אם ניתן לעשות כמות של איכות – הרי זה משובח.
תמונה: pixabay