כך מוותרים מתווכים על עסקאות נדל"ן המצויות תחת עיקול בהליך פשיטת רגל

5 0

בשנים האחרונות יותר ויותר חייבים בישראל נכנסים בשערי הליך פשיטת רגל זאת כזכור בעקבות הרפורמה החדשה שעבר הליך פשיטת רגל בישראל אשר בסופו זכאים החייבים להתחיל דף חדש ונקי בחיים. אותה רפורמה אינה פוסחת על העיר נתניה וגם כאן בעירנו הקטנה מתפתחת התופעה בה חייבים רבים פונים למשרדנו לצורך כניסה להליך מחיקת חובות.

טור קורסיה

תופעה מעניינת יותר, היא תופעת עסקאות המקרקעין תוך כדי ניהול הליכי פשיטת רגל. מרבית החייבים בטוחים כי דירת המגורים שלהם עתה תימכר בכינוס נכסים בהפסד כנגזרת לחובות, כך גם ולאור סקר שערכנו עם המתווכים המובילים בעיר, נראה כי אף המתווכים וחברות התיווך הגדולות ביותר, פשוט מוותרות על עסקאות ושכ"ט רק בשל העובדה כי על הנכס קיים עיקול מאת כונס הנכסים הרשמי בעקבות הליך הפש"ר.

כאן המקום לציין כי אף אם רשומים על הנכס אי אלו עיקולים ו/או הערות כנגזרת להליך פשיטת רגל ו/או כנגזרת לחובות, ברי, כי בטיפול נכון ובהתאם לנסיבות, ניתן יהיה במרבית המקרים להשלים את עסקת המכר בנכס ולייצר עבור אותן חברות תיווך את שכר הטרחה המגיע להן, החייב נהנה ממיקסום המחיר על דירת מגוריו וללא שנצרך להפסיד על הנכס כספים רבים בהליך כינוס לרבות על הוצאותיו ושכ"ט כונס.

באותו העניין, פונה למשרדנו גברת ס' אשר נכנסה בשערי הליך הפש"ר (ע"י עו"ד מהסיוע המשפטי)  עת בבעלותה דירת מגורים, יודגש כי בטרם נכנסה ש' להליך פש"ר, חתמה מול חברת תיווך על בלעדיות למכירת הנכס, לימים הוטלו עיקולים על הנכס  ועתה משהנושים מעוניינים למכור את דירת מגוריה בהליך כינוס, חוששת ס' כי היא עלולה להפסיד כספים רבים וכן אף המכירה עלולה להתבצע כשהבית מפסיד מערכו ונמכר בתמורה מופחתת ולמיותר לציין כי חברת התיווך כמעט והרימה יד מהעסקה בשל עיקולים והערות על הנכס.

על כן וראשית חשוב להדגיש בשנית, "יש פתרון".

הפתרון אומנם מורכב וסבוך וראוי כי מהלך כזה יעבור אך ורק בעיניים משפטיות של עו"ד מתחום המקרקעין וחדלות פירעון, השילוב של עורך דין מתחום מקרקעין ומתחום חדלות פירעון הוא קריטי, שכן על המייצג אתכם לדעת ולהבין את שורש העסקה על כלל הסעיפים השונים בהסכם המכר כך שתהיו מוגנים כלפי רוכש הדירה וכן עליו משימה נוספת בדמות המשך ניהול הליך פשיטת רגל בעניינכם.

מיד לאחר שעורך הדין ערך את הסכם המכר עבורכם ואף העבירו למייצג את הרוכש/ת מתחילה דרך שאת כולה מאשרים ע"י בקשות לבית המשפט ויודגש כי בהיעדר אישורו של בית המשפט בבקשות המתאימות לעסקה, ברי, כי לא תוכלו "להציל את הבית".

על המייצג אתכם המשימה הגדולה, ראשית להכיר את הגופים מולם הוא עומד: כונס הנכסים, בית המשפט, מנהלים מיוחדים (היכרות של המייצג אתכם מול המנהלים חשובה מאוד) מסמ"ק, לשכת רישום המקרקעין ועוד.

היה וקיבלתם את אישורו של המנהל, סביר כי הליך המכירה יהיה פשוט אך לעיתים קצת ארוך- הכל בהתאם להחלטות שיינתנו ולמועדם.

ראוי להבין כי לאחר הליך המכר, על עוה"ד המטפל בכם, יהיה להמשיך ולעקוב בתיק הפש"ר שלכם, היה והחוב שלכם הינו קטן מערך הנכס הנמכר, ברי כי תהיו זכאים לקבל הפטר חלוט לחובות וזאת לאחר אישור בית המשפט והמנהל לכך, כמובן כי יש לחכות מינימום 6 חודשים מיום בו קיבלתם צו כינוס, על מנת שתוכלו לקבל הפטר החלוט.

ראוי להדגיש כי היה וערך הבית קטן מגובה החובות בהפרשים גדולים, ברי כי על המייצג אתכם לנסות ולהותיר בידכם את הבית, כמובן כל זאת לאחר בדיקת כדאיות מימוש הנכס אשר לאחריו יהיה על עוה"ד שלכם לנסות ולהגן לכם על בית המגורים.

וכמו בכל שבוע לסיסמא שלנו: "לא מזניחים חובות!"

משרד עו"ד אייל קורסיה ושות"-

טלפון: 050-6351208

אתר: http://www.adv-dk.co.il/

 

 

 

 

Related Post

הכל לטובה!

Posted by - 2 בספטמבר 2020 0
בפרשת השבוע נקרא על הקללות. שבעומקם הם ברכות, הרי "אין רע יורד מלמעלה". מאת הרב נח סוליש, מנהל פעילות חב"ד…

פתרונות חכמים

Posted by - 20 בפברואר 2018 0
מנכ"ל עיריית נתניה יוסי בן-חמו ביקר בשבוע שעבר (13-14/2) בתערוכת "מוני אקספו" של מרכז השלטון המקומי ועצר לשמוע מיו"ר ובעלי…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות