חשיבה מחוץ לקופסא

6 0

בעיר נתניה מנהלת חברת עמידר החדשה כ-1180 יחידות דיור – מתוכן 120 בבית גיל הזהב; שוקי פרץ, מנהל אגף קשרי קהילה, מסביר איך חשיבה מחוץ לקופסא מסייעת ותורמת לקהילה.

קצת עובדות: בעיר נתניה מנהלת חברת עמידר החדשה כ-1,180 יחידות דיור – מתוכן כ-120 יחידות דיור בבית גיל הזהב ע"ש יצחק שמיר – יחידות דיור אותן מנהלת עמידר עבור משרד הבינוי והשיכון. בניגוד לתפיסה הציבורית, חברת עמידר לא רק דואגת לקורת גג, אלא פועלת להעצמת דיירי השיכון הציבורי. אחד מבכירי החברה הוא שוקי פרץ, העובד בחברת עמידר מזה 29 שנים. כיום, כמנהל אגף קשרי קהילה במחוז מרכז, אחראי שוקי על העצמת דיירים, מיצוי זכויותיהם, ליווי בתהליכי התחדשות עירונית וחשיבה מחוץ לקופסא במטרה לסייע לקשישים, למשפחות חד-הוריות, עולים, ילדים ונוער.

רוב הציבור מכיר את חברת עמידר החדשה כחברה העוסקת בעיקר בתחום הדיור הציבורי. מהם תחומי הפעילות הנוספים שאתם מקדמים?

"חברת עמידר החדשה אינה מספקת רק קורת גג לדיירים, אלא גם מוציאה לפועל עבור משרד הבינוי והשיכון מגוון רחב של פעילויות ותכניות קהילתיות – זאת כחלק מהתפיסה של החברה להעצמת קהילת הדיירים בהיבט האישי, החברתי והקהילתי. כפועל יוצא של תפיסה זאת, מוביל אגף קשרי הקהילה שורה של פרויקטים ותכניות ובהם: הפעלת מרכזי קהילה ופנאי והפעלת מועדוניות, הפעלת קהילות תומכות לקשישים, הפעלת ליגת כדורגל לילדים בשיתוף עמותת שער שוויון, תכנית 'המנטורים' בשיתוף עמותת עמית לדרך, פרויקט המלגות לסטודנטים שהינם דיירי עמידר, קיום כנסי מיצוי זכויות לדיירנו בנושאים שונים, הענקת שוברים וסלי מזון ועוד פעילויות רבות וטובות".

בתפקידך, איך מצליחים להוציא לפועל בכל חודש כל כך הרבה פעילויות?

"זה דורש עבודה מאומצת, שיתופי פעולה ואיגום משאבים מקסימלי עם עובדים רבים של רשויות מקומיות, מוסדות ועמותות – לצד מאות מתנדבים הפועלים עם דיירינו. שיתוף פעולה זה מניב פעילויות קהילתיות-חברתיות רבות לרווחת התושבים, הילדים, המבוגרים והקשישים. התפקיד הוא מאוד מאתגר. אנו נתקלים, לא פעם, בסיטואציות מורכבות וסיפורים לא פשוטים. אני, באופן אישי, משתמש בכישוריי המקצועיים, כעובד סוציאלי וכמגשר, וכן בניסיוני רב השנים בתחום על מנת לצלוח את האירועים המורכבים ויש לא מעט כאלה.

האם, אחרי שלושים שנה, אתה יכול להיזכר באירוע ולומר זהו רגע מכונן עבורי?

"בכל שנות עבודתי אני מתרגש מההזדמנות שיש לי לשרת את הציבור שנזקק לנו ושמח להיות בצד הנותן. עבורי כל יום שאני מטפל באירוע במסגרתו הלקוחות מרוצים הוא מרגש. זה יכולה להיות מיטה שילדים שישנו על הרצפה קיבלו, זה יכול להיות ארגון ליל סדר לעולים או סטודנט שקיבל מלגה ויצליח להשלים לימודיו".

 

Related Post

ניהאו גם לך

Posted by - 25 בינואר 2022 0
בשבוע האחרון מר הואן וואנהוי, ראש העיר שיאמן שבסין המונה כ – 5 מיליון איש חתם עם ראש העיר, מרים פיירברג- איכר על ברית ערים…

משא ומתן מוצלח להעלאת שכר

Posted by - 5 בספטמבר 2023 0
שלושה טיפים שיכולים לעזור לך לנהל משא ומתן מוצלח, בכל הנוגע לבקשת העלאה בשכר מהמעסיק.עם עליית יוקר המחיה מצד אחד,…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות