חייבים מוגבלים באמצעיים? כנראה שאתם זכאים להפטר

6 0

מסלול הפטר חדש נפתח בהוצאה לפועל והוא מיועד לחייבים אשר הוכרזו כחייבים מוגבלים באמצעים. עו"ד אייל קורסיה לכם סדר

מאת עו"ד אייל קורסייה

בשעה טובה, מסלול הפטר חדש נפתח בהוצאה לפועל המיועד לחייבים אשר הוכרזו כחייבים מוגבלים באמצעים ולהם חובות של עד 150,000 ₪.

המשמעות היא, כי מעכשיו לרשמי ההוצאה לפועל תהיה הסמכות לתת הפטרים ולמחוק חובות לעשרות אלפי אזרחים אשר כלל אינם מודעים לזכאותם לגשת להליך משפטי ולקבל, במידה וטענותיכם יתקבלו בהתאם לנדרש, "תספורות" על החובות.

תושבת העיר המיוצגת על-ידי משרדו של כותב שורות אלה, זכתה לקבל הפטר מלשכת הוצל"פ בנתניה – זאת לאחר הצגת הנתונים והטיעונים הרלוונטיים למקרה שלה. במסגרת ההליך, החובות שלה נמחקו – מבלי שהיא נדרשה להפקיד ולו שקל אחד. כמובן, שכל מקרה הוא לגופו והוא שונה מחייב לחייב ויש להתאים הפניות וכן דרך הפעולה – התאם לנסיבות השונות של כל תיק ותיק.

איך בודקים זכאות?

"בעיקרון, אם את/ה חייב מוגבל באמצעים וחובותיך אינם עולים על סך של 150,000 ₪ הרי שיש לגשת לעו"ד מתחום ההוצל"פ וחדלות פירעון על מנת לבחון הגשת בקשה למתן הפטר כבר בשלב ההוצאה לפועל ומבלי לפנות לערכאות של בתי המשפט. תחומי עוה"ד להם מומלץ לפעול בתחום זה, הינו עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל ועו"ד לחוק חדלות פירעון".

כמה זמן יעבור מתחילת ההליך ועד למתן הפטר?

"עפ"י רוב, ניתן יהיה לקבל הפטר ו/או הפטר מותנה כבר בתום כשנה עד שנה וחצי מתחילת ההליך".

האם יש מסלול קצר יותר?

"אכן קיים מסלול הפטר מקוצר, אלא שמסלול זה צפוי לסגור את שעריו כבר בתחילת ינואר 2020, ז"א: חייבים אשר הוכרזו כמוגבלים באמצעיים ומשלמים צו תשלומים נמוך כבר מעל 4 שנים וחובם אינו עולה על סך של 800,000 ₪ יהיו זכאים ע"י עורך הדין שלהם להגיש בקשה להפטר במסלול מקוצר של עד שנה וברוב המקרים חצי שנה".

((הכותב, עו"ד אייל קורסיה, מתמחה בהוצל"פ ובחוק חדלות פירעון ובייצוג חייבים למוסדות השונים. טלפון:050-6351208. אתר: http://www.adv-dk.co.il/

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות