זכויות הפנסיוניות שלנו במשבר הקורונה

5 0

בעקבות נגיף הקורונה להלן שלושה מצבים המפרטים את הזכויות הפנסיוניות של העובדים:

  1. במקרה של חל"ת (חופשה ללא תשלום) – העובד לא זכאי לשכר והמעסיק לא נדרש לבצע עבורו הפקדות לקרן הפנסיה ולקרן השתלמות. המעסיק יהיה חייב לבצע הפקדות לקרן רק עבור התקופה בה העובד עבד. על המעסיק להקפיד להעביר את התשלום עד ה- 15 לחודש העוקב.

כל עוד תקופת החל"ת קצרה מ- 3 חודשים בפנסיה הוותיקה ו- 5 חודשים בפנסיה צוברת החדשה הכיסויים הביטוחים (אבדן כושר עבודה וריסק, ביטוח למקרה מוות) נשמרים, אך החיסכון הפנסיוני אינו גדל. עובדים בעלי יכולת כלכלית שצופים שתקופת החל"ת תתארך, יכולים כמובן לבצע המשך הפקדות באופן עצמאי לחיסכון הפנסיוני.

ביטוח מנהלים בניגוד לקרן הפנסיה מבוסס על פוליסה המשתנה מחברה לחברה וישנם מהדורות רבות, מומלץ לפנות לסוכן הביטוח שלכם או אל חברת הביטוח כדי לוודא שהפוליסה תישמר בתקופה שלא מבוצעות אליה הפקדות.

ישנם מעסיקים רבים שרוצים גם בתקופת החל"ת להמשיך ולבצע הפקדות לחיסכון הפנסיוני של העובדים או להמשיך ולהעניק להם הטבות נוספות (רכב לדוג') נקבע כי הטבות אלה לא ימנעו מהעובד לקבל דמי אבטלה, אך על המעסיק לדווח עליהן באתר ביטוח לאומי.

  • במקרה של ניצול ימי חופשה – יחסי העבודה ממשיכים כרגיל. עובד שמנצל ימי חופשה יהיה זכאי לתשלום מהמעסיק ולכן זכאי גם להמשך הפקדות לקרן הפנסיה ולקרן ההשתלמות.
  • במקרה של בידוד או מחלה – גם כאן יחסי העבודה ממשיכים כרגיל. עובדים רבים עדיין נדרשים להימצא בבידוד. עובדים אלו זכאים לניצול ימי מחלה עבור תקופת הבידוד. במידה והעובד זכאי לימי מחלה ממקום העבודה, המעסיק נדרש להמשיך ולבצע לו הפקדות לחיסכון הפנסיוני.

הכתוב לעיל אינו מהווה תחליף ליעוץ פנסיוני ואין לראות בו יעוץ או המלצה אישית.

הכותב הינו יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה.

Related Post

צו המיסים 2020

Posted by - 26 ביוני 2019 0
מועצת העיר נתניה דנה בישיבתה האחרונה בצו מיסי הארנונה לשנת הכספים 2020; ההצעה שאושרה כפופה לאישור שרי הפנים והאוצר –…

נתניה למען העסקים

Posted by - 19 באוקטובר 2023 0
בעקבות המלחמה הורתה ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, על מספר הקלות לציבור: היעדר אכיפה בחניית כחול-לבן, הקפאה של הליכי אכיפת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות