התקדמות במהלך להקמת בניין עיריית נתניה החדש

7 0

משרדי הפנים והאוצר אישרו לעיריית נתניה את בניית בית העירייה החדש, אשר יוקם במרכז העיר, בצמידות להיכל התרבות העירוני.

מאמצי ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, לקדם את בנייתו של מבנה חדש לעיריית נתניה – נשאו פרי. השבוע הודיעה פיירברג-איכר,  כי משרדי הפנים והאוצר החליטו לאשר לעיריית נתניה את בניית הפרויקט באמצעות DBOT. מדובר בשיטה, במסגרתה מקבל גוף פרטי מהרשות זיכיון לממן, לתכנן לבנות ולהפעיל את המתחם לתקופה קצובה.

המתחם אמור לקום ברחובות הרצל-ריינס-מינץ בשטח של כ-21 דונם והוא תוכנן במסגרת  מדיניות העירייה לקדם תהליכי התחדשות עירונית במרכז העיר הוותיק. המבנה ירכז את כל משרדי העירייה הפועלים כיום בכמה מוקדים בעיר – ומעבר לשימושים הפונקציונאליים שלו – הוא תוכנן כאלמנט עיצובי בולט.

הבניין יתנשא לגובה של למעלה מ-20 קומות וצורתו תהיה כמעין גביש, כשלצדו יוקם בניין נמוך יותר, שישמש את הפונקציות הציבוריות השונות ובו אולם מועצת העיר, משרדי האגודה לעידוד התיירות וגלריה עירונית לצד אזורי קבלת הקהל. בראש המגדל תמוקם קומת תצפית עם גינה ירוקה, שתהיה פתוחה לקהל הרחב, כאשר מתחת לבניין יוקם חניון תת קרקעי בן ארבע קומות. התכנון האדריכלי לבניין נבחר כבר לפני מספר שנים, לאחר תחרות שיצאה לפועל על ידי עיריית נתניה ועמותת האדריכלים המאוחדת, כאשר ההצעה הזוכה נבחרה מבין 39 הצעות שהוגשו בנושא.

נושא הקמת בית עירייה חדש לנתניה, במקום המבנה השכור המשמש משנת 2002 את עיריית נתניה באזור התעשייה החדש, עמד במרכז הבחירות המקומיות לשנת 2013. עד שנת 2002 רוכזו מרבית פעולות עיריית נתניה במרכז העיר. עם ההחלטה להעתקת הפעילות לאזור התעשייה החדש, בתחילה לתקופה מוקצבת, התנהל ויכוח ציבורי רחב היקף. התומכים במהלך טענו, כי העתקת הפעילות תהווה תמריץ לאזור התעשייה החדש, ואילו המתנגדים טענו כי העתקת הפעילות – גם אם מדובר באופן זמני – גם תעלה כסף רב למשלם המסים וגם תפגע באורח קשה בעסקים במרכז העיר.

על-פי הערכות שונות צפויים מעל 20 אלף איש בחודש להשתמש ולפקוד את בית העירייה החדש, לכשיוקם. על-פי התכנית, כאמור, אמור הבניין החדש לספק חנייה למאות רכבים – באזור בו נדרשים תקנים נוספים לחנייה.

 

 

Related Post

על מעצרים לא צפויים

Posted by - 15 בינואר 2019 0
"הצטרפתי לנסיעה עם חברים לנשום אוויר ומצאתי את עצמי מרצה עונש מאסר… בשחרור לא הבנתי אם אני עדיין בכלא או…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות