הקרן המיוחדת שפועלת לרווחת ניצולי השואה

6 0

הקרן המיוחדת משמשת לכיסוי הוצאות פינוי באמבולנס עבור ניצולי שואה. לפני כ-6 שנים הוקמה במד"א קרן מיוחדת שמטרתה לסייע לניצולי שואה במימון הוצאות נסיעה באמבולנס במקרים בהם קופת החולים אינה מכסה את ההוצאות.

את הקרן הייחודית יזמו במד"א מתוך מטרה להקל על עשרות אלפי הניצולים ממלחמת העולם השנייה החיים כיום בישראל והסובלים מקשיים פיזיים, נפשיים וממצוקות כלכליות קשות וזקוקים מעת לעת לסיוע רפואי ולפינוי דחוף באמבולנסים ובניידות לטיפול נמרץ של מד"א. הקרן פועלת לאור הנתונים הקשים הללו ומתוך תחושת אחריות משותפת וערבות הדדית לדור שניצל מהתופת.

מדי שנה, מתקבלות במד"א פניות מצד ניצולי שואה אשר אינם זכאים להחזרים בגין נסיעה באמבולנס מגורמים חיצוניים, דוגמת קופות החולים, המוסד לביטוח לאומי, חברות ביטוח ועוד, והנטל הכספי היה מוטל על כתפיהם.

במד"א, המחויבים על פי תקנות מגן דוד אדום לגבות מכל מטופל תשלום בגין נסיעה באמבולנס, שקדו ומצאו פתרון יצירתי לבעיה, שיאפשר להקל את הנטל מניצולי השואה. השתתפות הקרן מותנת במיצוי הזכויות של ניצול השואה מול הגורמים החיצוניים ועל פי קריטריונים מוגדרים.

*מנכ"ל מד"א, אלי בין:* "ארגון מד"א מחויב על פי חוק לגבות תשלום אגרה בגין נסיעה באמבולנס מכל אדם שמפונה, אולם במקרים מסוימים ישנה חובה לתת את הדעת ולמצוא פתרון לצרכיו של הפרט בחברה הישראלית, ובראש ובראשונה ניצולי השואה. ניצולי השואה שעלו לארץ לאחר תום המלחמה היו שותפים מלאים להקמתה ולפיתוחה של הארץ ועל כן, הצבנו לנו למטרה לסייע בידם ופעלנו נמרצות להקמת הקרן המיוחדת שתוכל לכסות בעבורם את עלויות הפינוי באמבולנס ואת קבלת השירות הרפואי המקצועי מידי צוותי מד"א. אנו נמשיך לעשות כל שניתן על מנת לסייע לעשרות אלפי ניצולי השואה החיים כיום בישראל".

מספר מיוחד לטיפול בתשלומים של ניצולי שואה 03-6300234

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות