המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את התכנית הארצית לחופי נתניה

5 0

משמעות התכנית שאושרה בתום עשור של הליכי תכנון ארוכים ומורכבים: זירוז הליכי הצלת המצוקים ואפשרות להוצאת היתרי בנייה למתקני חוף, מסחר ותיירות

מאת יאיר אברהם

בימים אלה, אושרה לתוקף על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה תכנית מתאר ארצית (תמ"א) 6/13   לחופי נתניה.

התכנית הינה תכנית מתאר ארצית שמכוחה ניתן להגיש תכניות מפורטות בתחומים שונים על פי המדיניות שהיא קובעת, והיא כוללת גם הוראות המאפשרות היתרי בנייה למתקני חוף מגוונים, שעד כה לא התאפשר בכל המדינה להוציא להם היתרים.

יזום התכנית ברמה הארצית ובאישור ממשלת ישראל – הפך את נתניה לחלוצה בתחום ולרשות הראשונה שקידמה תכנית מתאר בנושא ובכך הפכה נתניה מדיניות עירונית למדיניות ארצית – מהלך אותו יזמה ראה"ע מרים פיירברג-איכר בשנת 2005, ואשר הפך למדיניות ממשלתית רשמית בשנת 2009.

כמו כן מעניקה התכנית הסדרה וכן ודאות תכנונית ברמה של תכנית מתאר ארצית לכל השטח שבין כביש החוף לבין הים, שכן כל השטח הנ"ל כלול בתכנית ומגדיר אותו כשטח ישוב.

התכנית מאפשרת קיצור הליכים משמעותי מאוד לאישור תכניות בין כביש החוף לבין הים בכל האזורים שהוגדרו בתכנית הקודמת (תמ"א/ 13 מלפני כשלושים שנה) כשטחים חקלאיים ויעודים אחרים, ועד כה היו חייבים להגיע לדיונים במועצה הארצית או בוועדת המשנה שלה (ולנת"ע).

כמו כן, מאפשרת התכנית קיצור הליכים משמעותי ביחס להוצאת היתרי בניה לשירותי החוף (הציבוריים + מזנון), בחופים המוכרזים – אותם ניתן להוציא ישירות מתוקף התכנית, במקום לאשר עוד במשך שנים רבות תכניות מפורטות לחופים.

התכנית גם קובעת מסגרת תכנונית להסדרה ופיתוח של פעילויות מסחר במוקדי החוף השונים, כמובן בזיקה ישירה לפעילות החופית.

לדברי אדריכל פול ויטל, מהנדס העיר דאז וכיום מנכ"ל הנכסים האורבניים ומי שגיבש את התכנית, "התכנית מגדירה למעלה ממחצית חופי נתניה כחופים עירוניים המאפשרים פעילות ספורט, פנאי ונופש אינטנסיבית, כיאה לעיר חוף. מעבר לכך שטחים ערכיים במיוחד הוגדרו לשימור ושטחים מסוימים במעמד ביניים. התכנית מגדירה שטח אפשרי לבניית מעגנה ומזרזת את הליכי התכנון לאישורה, ככל שהתכנית תתאים לתכנית הארצית החדשה שבהכנה למעגנות לאורך חופי הים וכן מאפשרת בניית הגנות על המצוק (בהתאמה לתכניות להגנה על מצוקי חוף הים התיכון) וכן מזחים בים.

"התכנית קובעת כללים לפיתוח של הטיילת בראש המצוק, דופן בינוי איכותית ואינטנסיבית לכיוונה, פיתוח מלונאות בחזית הים, הנחיות לתכנון "צירי הים" (צירים המובילים מהעיר לים) ומרכיבים אורבניים נוספים בעומק השטח העירוני שבין כביש החוף ורצועת הים".

בתמונה הראשית: קרדיט צילום: עיריית נתניה

Related Post

קבוצת איציק תשובה החלה בעבודות להקמת פרויקט "מטרופולין" בנתניה. החברה קיבלה לאחרונה מסגרת אשראי של 650 מיליון שקל לפרויקט מבנק מזרחי טפחות

Posted by - 22 בנובמבר 2022 0
קבוצת איציק תשובה החלה בעבודות להקמת פרויקט "מטרופולין" בנתניה, זאת לאחר שקיבלה ליווי בנקאי לפרויקט מבנק מזרחי טפחות בהיקף 650…

מכינים לעבודה

Posted by - 20 בנובמבר 2019 0
המכללה העירונית להשכלה המנוהלת על ידי "רגעים", העמותה לחינוך בלתי פורמלי בנתניה, בשיתוף פעולה מיוחד עם מרכז הזדמנות בתעסוקה של…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות