הכי יפה מכולן

5 0

הגיע הזמן למכור את הדירה אך קונים פוטנציאלים אינם ממהרים לסגור עסקה? זהו בדיוק הזמן לשקול מספר צעדים שיעזרו לכם לזרז את המכירה; טיפים והמלצות שכדאי לגזור ולשמור

מאת ברק גולן

כבר כמה חודשים שהדירה נמצאת "על המדף", הכותרות זועקות שהשוק בהקפאה ואתם רוצים להתקדם הלאה לדירת החלומות החדשה שלכם. פרסמתם באתרים, המתווך מגיע עם קונים, אבל שום דבר לא זז. חדשות טובות! עם השקעה וחשיבה מחוץ לקופסא, משימת המכירה תתרחש מהר מהמצופה ועל הדרך גם תרוויחו קצת כסף.

לא, לא מדובר כאן על שיפוץ מסיבי אלא על Home Staging – תופעה רווחת וידועה בעולם (ובפרט בארה"ב ובקנדה) במסגרתה עובר הנכס מתיחת פנים קוסמטית ומרוהט, מה שמקל על תהליך המכירה, הופך אותו לרוב למהיר בהרבה ובמקרים מסוימים יכול להוביל להצעות מחיר גבוהות מהמצופה.

מטרתה העיקרית של אותה מתיחת הפנים היא להדגיש את יתרונות הנכס ולטשטש את חסרונותיו באופן שיגרום לקונים להבין את הפוטנציאל שטמון בו בצורה המיטבית.

לדברי רננה אזולאי מרשת 'אליתה ליוינג', "להבדיל מעיצוב פנים מקיף, לא מדובר כאן על תהליך ארוך, אלא על שדרוג שאורכו לרוב בין שבוע לשלושה שבועות שבסופו יגרום לבית או לדירה לקלוע לטעמם של כמה שיותר רוכשים. צריך להבין שלאורך השנים אנחנו יוצקים בבית את המימד הפרסונלי והטעם שלנו באופן טבעי ומה שלנו התאים סביר שיתאים פחות לאחרים לכן מומלץ לעשות את המאמצים ולהפוך אותו לאוניברסלי. כנ"ל לגבי סגנונות מובהקים, כך למשל אם עיצבנו בית בסגנון כפרי מובהק מומלץ למנן ולעדן את הסממנים על מנת לקלוע לקהל יעד רחב יותר. דאגו שהבית יראה כאילו גרים בו אך בד בבד שיראה חדש לגמרי".

לדברי מעצבת הפנים מיטל צימבר "רבים מהרוכשים הפוטנציאלים מתקשים להבין את הפוטנציאל הגלום בנכס ומעדיפים להמנע מזמן יקר של שדרוגים והוצאות כספיות שיתווספו למחיר הרכישה. ה- Home Staging מאפשר לבעלי הבתים לרענן את הבית המיושן בקלות יחסית ובכך לעבור משוכה חשובה בדרך לסגירת העסקה. הרושם הראשוני אותו יקבל רוכש פוטנציאלי הוא אקוטי לסגירת העסקה והוא מתבסס על וויזואליה, תפיסת המרחב, תאורה, אוויר ואפילו ניחוחות. תתפלאו אבל חוש הריח עובד לטובתנו כך שניחוחות של נרות ריחניים או עוגה טרייה שנאפתה זה עתה יכולים בהחלט לפעול לטובתנו. כל החושים מחודדים ועובדים באותם רגעים ולכן חשוב 'לתפוס את הרגע'. בסופו של דבר, מי שמחפש לרכוש דירה או בית למגורים יבחרו בכזה שירגיש להם 'נכון' מעבר לאילוצי תקציב, אזור מגורים מבוקש וכיוב'. ההמלצה היא לבחור בקו עיצוב כמה שיותר ניטרלי, חף מסממנים פרסונליים כך יוכלו בני המשפחה החדשה לדמיין את עצמם גרים בנכס".

"כאמור, הרושם הראשוני הוא הקובע לכן במידה והכניסה לבית דורשת טיפול מומלץ לעשות זאת", מזכירה צימבר. אחרי שעברו הרוכשים את מפתן הדלת, עומד בפני המוכרים אתגר אמיתי במרכזו אינסוף פריטים ומוצרים שאגרו לאורך השנים.

"אחד העקרונות החשובים בתהליך הוא לדעת להיפרד מפריטים ישנים", מסבירה אזולאי ומוסיפה: "כשניגשים לתהליך צריך להגיע ממקום מודע שזהו הזמן להיפטר מפריטים שתופסים מקום מיותר, מה שגם יעזור לכם מאוד במעבר לבית הבא. זכרו כי חלל בו יש פחות פריטים הוא מאוורר ומואר וזה מה שרוכשים מחפשים. באותה נשימה, חשוב להצניע פריטים אישיים ולהשקיע בניקיון יסודי של הבית לאורך כל תקופת המכירה. אחד התפקידים של בעלי הבתים הוא לגרום למתעניינים להרגיש בבית, על ידי הרחקת חפצים אישיים, תליית תמונות ניטרליות במקום תמונות משפחתיות ואחסון מוצנע של אוספים יכול בהחלט לעזור".

צביעת הקירות נחשבת לרוב ל-MUST בתהליך. הם מהווים מסה עיקרית במעטפת כך שריענון שלהם הוא אקוטי וניתן לעשות זאת בעלות נמוכה יחסית. לדברי אלישר, "אם צבעתם את הנכס בטווח של מספר שנים לפני שהחלטתם להעמיד אותו למכירה, והקירות נקיים, נטולי סדקים ופיצוצים אין צורך לצבוע שוב אך בכדי לייצר אופי ניתן בהחלט לשקול לצבוע מספר קירות בגוונים שונים שייצרו קונטרסט מעניין בחלל. חשוב מאוד להקפיד שלא לבחור בגוון על פי טעמכם האישי אלא להיצמד לצבעוניות ניטרלית. אפשר בהחלט להעזר באימג'ים שרואים במגזיני עיצוב, לחוש מה נכון ורלוונטי כיום בתחום ולעבוד על פיהם. באותה נשימה חשוב לעבוד במינון נכון ולא להגזים. אפשר להבליט על הייחודיות על ידי צביעה של קיר יחיד, קורה, נישה בקיר, עמוד מעוגל או משקופים".

אלישר מוסיפה כי העובדה שלגופי התאורה הפזורים במרחב יש השפעה אדירה על הנראות הסופית ידועה ולכן חשוב לבחור בכאלה בקו נקי ולא על פי טעמכם האישי. במידה והתקרות נמוכות חשוב לבחור בגופים צמודי תקרה ובהירים עד כמה שניתן על מנת לייצר תחושת גובה. זאת ועוד היא ממליצה לשלב מראות שיכולות בהחלט ליצור אשליה של גודל ומרחב".

ה- Home Staging הוא הזדמנות מצויינת לחדר ולרענן את הרהיטים שיעברו איתכם גם לבית הבא. "כך לדוגמה ניתן לשקול לרפד מחדש את הספה או הכורסאות שבסלון או לשדרג את הקיים על ידי הוספה של כריות נוי אופנתיות", מסבירה אזולאי. "את הגוון ניתן לגזור בהתאמה לגווני הקירות או הרצפה (במידה והם לטעמכם) ולהשלים את המהלך על ידי תליית וילונות עם הדפסים רכים ומעניינים".

תמונות: עיצוב מיטל צימבר. צילום אלעד גונן

Related Post

הסדרי חנייה חדשים ובחינם

Posted by - 6 בפברואר 2019 0
על רקע מצוקת החנייה הנגרמת בגין חניית רכבים ללא תזוזה וגרוטאות למכירה, שונו הסדרי החנייה באזור התעשייה הישן; הבשורה הטובה:…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות