להתמודד עם הבידוד

5 0

המציאות החדשה והכמעט אפוקליפטית אליה נקלעו תושבי ישראל והעולם בשבועות האחרונים אינה פשוטה ואף מחמירה מיום ליום. אזרחים רבים נמצאים בבידוד, כפוי או מבחירה, ילדים נשארים בבתים עקב סגירת המסגרות החינוכיות ועל כ-70% מהעובדים נגזרו חל"ת או עבודה מהבית. הבידוד והכבילה לבית רחוקים מלהוות חופשה ויש צורך אמיתי לדעת איך להתמודד איתם, במיוחד לאור העובדה שאיש אינו יודע כמה זמן יימשכו. עבור אלו הנמצאים בביתם לבד או עם הילדים הכנו טיפים פרקטיים לשמירה על שפיות בימים טרופים אלו של אי ודאות, שיעזרו לצלוח את התקופה הקשה בשלום ובמינימום תסכול. כך תעברו את תקופת הבידוד הבייתי.

דואגים לסביבה בייתית נעימה

האמרה ביתנו היא מבצרנו מעולם לא הייתה בעלת משמעות עמוקה, נכונה ורלוונטית יותר. אחרי שהרגענו את הנפש והצטיידנו בכל פריטי המזון וההיגיינה הנחוצים לנו בכדי לצלוח את התקופה הקשה, יש להפוך את השהות בבית לכמה שיותר נעימה ומזמינה. קחו את הזמן הפנוי כדי לסדר את הבית ולהפוך אותו לסביבה טובהלחיות בה לאורך זמן ממושך ובכלל. מעבר לתוצאה הסופית שתשמח אתכם לאחר מכן, ארגון וסידור מחדש יהוו תעסוקה רבה שתעביר את הזמן בצורה פרקטית ויעילה. התחילו מהארונות והמגירות, השליכו את שימו בצד לתרומה את הפריטים שאינם בשימוש מזה תקופה, מלאו את הבית בפרטי טקסטיל נעימים, השקיעו בסלון ובחדר השינה, החללים אנשים מבלים את מרבית זמנם הפנוי, והפכו אותם לכאלו שכיף להיכנס ולשהות בהם!

להעסיק את הילדים

אין ספק ששמירה על הילדים עסוקים ומאותגרים היא משימה לא פשוטה בלשון המעטה. ילדים משתעממים בקלות ודורשים תעסוקה מתמדת בימים רגילים, אז על אחת כמה וכמה כשהם בתוך הבית ללא אפשרות לצאת החוצה או לפגוש חברים. ילדים לא אוהבים לוחות זמנים, אבל אנחנו כהורים יודעים שזה בדיוק מה שהם צריכים, במיוחד בתקופה בה הכאוס חוגג. העירו אותם בשעה קבועה בבוקר בה יתחילו את היום וצרו להם שיגרה. מלאו אותה בתמהיל נכון שיכלול מטלות שונות וגם זמן לרביצה ומנוחה. בחלק מהיום הילדים יוכלו לעזור בעבודות הבית השוטפות, ניתן להעשירם במשחקים חינוכיים שונים, פאזלים, דפי צביעה, ערכות של ניסויים מדעיים, תשחצים ושאר משחקי קופסא שמעבירים את הזמן תוך כדי גירוי החשיבה. אין מן הנמנע ששעות בודדות של היום יבלו בצפייה בטלוויזיה, ינוחו או יקבעו את לוח הזמנים לעצמם, כל עוד עושים זאת בנחת ובשלווה.

לגבש את המשפחה

הבידוד הוא לא חופשה, אך עם יד על הלב, כמה פעמים יוצא לנו לבלות זמן ארוך, ממושך וכל כך קרוב עם המשפחה? חיי היומיום לחוצים ועמוסים וגם כשמתפנה הזמן לבלות עם הילדים, לרוב יש להם עיסוקים שונים, חברים ושיעורים. אם נודה על האמת, גם אנחנו ההורים לא תמיד פנויים, סבלניים וקשובים. הבידוד הוא זמן נפלא לגיבוש משפחתי! למדו להכיר את הילדים ובני המשפחה מחדש, נצלו את הזמן לערוך שיחות עמוקות יותר מהרמה השטחית היומיומית, בזמן שחבריהם והסחות דעת נוספות לא בסביבה. שאלו אותם שאלות, תתעניינו בתחביביהם, שחקו במשחקי קופסא יחדיו כמשפחה ונצלו את הסיטואציה להזדמנות פז ליצור רגעי משפחה יפים וזיכרונות נעימים.

לארגן סביבת עבודה

מבין אוכלוסיית העובדים בישראל, מרבית האנשים יצאו לחל"ת כפוי והחלק הארי השני עובד מהבית. בעוד שעבודה בסביבה הביתית היא פנטזיה של אנשים רבים שחולמים על לא לקום בבוקר, להתארגן במהירות, לנסוע למשרד ולהיתקע בחזור בפקקים, רבים יגלו שהמציאות פחות ורודה ממה שחלמו עליה וכי עבודה מהבית אינה עניין פשוט. במציאות למשרד באים במטרה לעבוד, פינת העבודה כבר מסודרת, יש בוסים שמפקחים וסדר יום מובנה. בבית המציאות היא אחרת והאחריות לשבת ולעבוד ולא להתפתות למגוון גירויים שונים היא עלינו. בנוסף, את הקולגות מחליפים כעת הילדים ובני משפחה נוספים שלא מבינים שגם מהבית ההורים עובדים. גם אם מדובר בפרק זמן מוגבל, חשוב ליצור פינת עבודה ייעודית בבית. פינת זו צריכה להיות נעימה ונוחה לעבודה ממושכת, מאובזרת בכיסא ארגונומי, שולחן עבודה נוח, מנורה, ותכלול את כל הפריטים הנחוצים לנו לעבודתנו. חשוב לדאוג שאלו יהיו בהישג יד מבלי שנצטרך לקום להביאם ממקומות שונים בבית בכל מספר דקות, מה שיקטע את רצף העבודה והריכוז. מומלץ ביותר לנקות מסביבת העבודה כל גורם שעלול להוות גירוי ולהסיח את הדעת. כחלק מכך, שתהיה רחוקה עד כמה שניתן מהיכן ששוהים הילדים, נטולת טלוויזיה ותחביבי פנאי שונים. חשוב ביותר להגדיר בפני הילדים ושאר בני המשפחה את השעות שבהן אנו מחויבים לעבוד, להסביר את חשיבות העניין ולדאוג שגם הם לא יהוו הסחת דעת. לזוגות העובדים מהבית, רצוי להגדיר משמרות על הילדים בכדי שלפחות אחד מבני הזוג יוכל לעבוד ולהיות פרודוקטיבי בכל זמן נתון.

זמן לעצמי

אחרי שדאגנו לעבודה, לבן הזוג והעסקנו את הילדים, בתוך כל ההמולה בהחלט מותר ורצוי לקחת גם לעמנו כמה רגעים. בין אם אנו גרים בבית גדול או בדירה קטנה, חשוב שכל אחד יידע למצוא את המקום השקט והמבודד שלו, בו הוא מרגיע את המחשבות הטורדניות והקיומיות שכולנו בימים אלו חולקים. הגדירו זמן בו אתם נכנסים למיטה לשנת צוהריים מבוקרת, ראו סדרה או סרט טוב עם עצמכם, מלאו אמבטיה חמימה והשמיעו מוזיקה מרגיעה וטפחו את עורכם עם מסיכות וקרמים מפנקים לפנים כבספא בייתי. גם לאחר זמן מינימאלי בן כחצי שעה של זמן עצמי ותרגישו טעונים וחדשים.

יחס לחצי השני

לאחר שסיימתם לטפל בעצמכם ולהטעין מצברים, נסו להקדיש כמה דקות לבן או בת הזוג, שכן גם אם הדבר לא נראה לעין או מבוטא במילים, לעיתים הם זקוקים לעידוד. תוכלו להכין מאכל אהוב, לנהל שיחה מעמיקה, לצפות יחד בסרט ואפילו להזמין מתנה מפנקת ומפתיעה בין שלל החנויות האינטרנטיות או אלו המקבלות הזמנות טלפוניות שנכון לעתה עדיין פתוחות ומבצעות משלוחים והזמנות.

המציאות אותה חווים אזרחי העולם כאילו שאובה מתוך סצנה מסרט, אך בניגוד לסרטים הוליוודיים, הסוף הטוב אינו מובטח בסוף והתפתחות העלילה תלויה בכוכבים, שהם כל אחת ואחת מאיתנו. תקופת הבידוד היא אחריות שכל כל אזרח בנפרד ושל כולנו יחד. אם נדע להיערך מבעוד מועד ולהפוך את החוויה ליותר נעימה, נצלח אותה בפחות תסכול ואפילו בהנאה. רק בריאות!

תמונה ראשית: צלם יחצ

Related Post

המטרד של הקיץ – יתושים

Posted by - 15 באוגוסט 2022 0
כך תתגוננו מפני עקיצות יתושים ותרגיעו את הגירוד יתושים הם ללא ספק "ה"מטרד של הקיץ. הם מופיעים בכל מקום, מזמזמים…

חכם בשמש ראש גדול

Posted by - 6 ביולי 2020 0
הקיץ כאן, ואחרי ימי הסגר רבים מהישראלים שנוהרים לים כדי להנות מאוויר נקי וקרן שמש חמימה. הטמפרטורות הגבוהות יכולות גם…

צה"ל קורא לך

Posted by - 17 בינואר 2018 0
  אגף הנוער והצעירים בעירייה מפעיל בימים אלה סדרה של מפגשים והרצאות, שיסייעו למועמדים לגיוס לקבל מידע שנועד להכין אותם…

זוגיות מאוחרת (ומחודשת)

Posted by - 27 בפברואר 2019 0
כשהילדים עוזבים את הקן ומקימים לעצמם משפחה, ההורים שנותרו עם דירה ריקה לעצמם, עלולים להיקלע למשבר בזוגיות. ד"ר אורית ארבל, יועצת…

אירוע הנצחה מתוק

Posted by - 3 בינואר 2024 0
בבתי ספר שונים בנתניה התקיים השבוע אירוע ההנצחה השנתי לגיל-עד שער הי"ד, שנרצח ב-2014 והוא בן 16 באירוע חטיפת 3…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות