העיר הכי מתנדבת שיש

4 0

גאווה לנתניה: אות הקהילה המתנדבת הוענק לעיר על היותה דוגמא ומופת למעורבות חברתית, התנדבות וערבות הדדית; מעל 15% מתושבי העיר מתנדבים – להם מצטרפים עוד כ-9,000 בני נוער.

אות קהילה מתנדבת לשנת תשע"ט הוענק לעיר נתניה מהמועצה הלאומית להתנדבות בישראל. נתניה נבחרה מתוך 140 רשויות על-ידי ועדה הכוללת נציגים ממשרדי ממשלה, השלטון המקומי והמועצה הלאומית להתנדבות. בנימוקי הוועדה נכתב, בין השאר, כי "על היותה מופת ודוגמא למעורבות חברתית ענפה היוצרת קהילה חמה ומרקם חברתי מיוחד לצד שימת דגש על התנדבות, ערבות הדדית וסולידריות חברתית במטרה לחזק את החוסן של הפרט והקהילה בעיר".

טקס הענקת האות התקיים ביום שני השבוע במעמד מחזיקת תיק הרווחה, חברת המועצה טלי מולנר, מנכ"ל העירייה הנכנס יורם כהן, ראש מינהל הרווחה רותי גור, מנהלת מחלקת ההתנדבות אתי יוזף שהגיעה יחד עם כ-80 מתנדבים ומתנדבות תושבי העיר.

חיזוק החוסן החברתי הוא אחד המטרות שהציבה ראש העיר מרים פיירברג-איכר לעובדי העירייה כשנכנסה לראשונה לתפקידה בשנת 1998. ברוח זו פותחה תשתית רחבה של עשייה התנדבותית, החל בתשתית ההתנדבותית של תלמידי היסודי, חטיבות הביניים והתיכונים, וכלה בתשתית ההתנדבותית של הציבור הרחב. בנתניה, המתנדבים הם מכל שכבות האוכלוסייה, העשייה ההתנדבותית הינה בחיי היומיום של התושבים. החינוך להתנדבות ונתינה מוטמע בתשתיות עירוניות, בחינוך, בעסקים ובקהילה.

20

מחלקת ההתנדבות בעירייה, בניהולה של אתי יוזף, היא חלק ממינהל הרווחה והשירותים החברתיים שבראשו עומדת רותי גור. מחלקה זו מרכזת את הפעילות ההתנדבותית בעיר ופועלת לגיוס משאבים, גיוס מתנדבים ושיבוצם בפרויקטים רבים ומגוונים.

 

לצד כל זאת, עיריית נתניה שוקדת לטיפוח המתנדבים – כאשר מחלקת ההתנדבות מהווה בית למתנדבי העיר, יוזמת ומפעילה השתלמויות מקצועיות להכשרת המתנדבים לתפקידים השונים, מקיימת מפגשים קבוצתיים, ימי הוקרה, העצמת מתנדבים מצטיינים והענקת ליווי ותמיכה.

 

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מסרה בתגובה לזכייה כי "ההתנדבות בנתניה משולבת בחיי היומיום של תושביה. היא חלק מהם והם חלק ממנה. אנו רואים בהתנדבות תשתית לקבלת אחריות חברתית משותפת ובקידום סוגיות חברתיות. לאורך השנים היה לנו חשוב לכבד את אלה הבוחרים להתנדב. מתקיימים אירועים, נערכות פגישות, ימי עיון ועוד. כל אלה הפכו לכדי מסורת מרגשת המעודדת ומטפחת את המתנדבים. "אות ראש העיר למתנדבים מצטיינים", המתקיים מדי שנה בשלושת העשורים האחרונים, אירוח מתנדבים במפגשים עירוניים, אירועי הרמת כוסית, שולחנות עגולים, פעילויות הפוגתיות, מפגשים בלתי אמצעים עם מתנדבים ומובילי התנדבות – הם רק חלק מהפעילות במטרה לעודד עוד ועוד נתנייתים להתנדב"

 

רותי גור, ראש מינהל הרווחה והשירותים החברתיים, הוסיפה כי "בשנים האחרונות אנו מובילים תפיסת התנדבות חדשה ופורצת דרך, החוברת לשינויים הטכנולוגים ולמאפיינים החברתיים במאה ה-21': ההבנה כי הצרכים החברתיים הולכים וגדלים והמשאבים הממשלתיים אינם גדלים בהתאמה, הביאה אותנו ליישום רעיון השותפות החברתית. אנו שמים דגש רב על שותפות עם מגזר שלישי  ועסקי והופכים אותם לשותפים מלאים בטיפול בסוגיות חברתיות. השינויים הטכנולוגיים המהירים אפשרו לנו לפתח מערך לניהול מתנדבים יעיל, מהיר ואפקטיבי, לנצל את פלטפורמת הרשתות החברתיות ולקדם לכידות חברתית וחוסן עירוני. השינויים החברתיים, אורח חיים האינטנסיבי העלה צורך להתנדבות חד פעמית ונקודתית, תחום אותו פיתחנו באמצעות אפליקציות פורצת דרך."

 

מספר המתנדבים בנתניה שולש בתוך מספר שנים ועומד כיום על יותר מ- 35,000 מתנדבים (כ – 15%מתושבי העיר) וכן עוד כ- 9000 בני נוער מתנדבים וכ-2500 פעילים חברתיים. מספר שעות ההתנדבות בשנת 2018 עמד על כמיליון וחצי שעות התנדבות, שווה ערך ל- 650 משרות מלאות.

 

מחלקת המתנדבים, בניהולה של אתי יוזף, בנתה מודל ייחודי הרואה בפסיפס האנושי המרכיב את נתניה בסיס למגוון עצום של צורות התנדבות  המשמשות גלגל תנופה לקירוב לבבות, לשייכות וללכידות חברתית בנתניה.

העיר, שהעמידה את נושא ההתנדבות כערך עליון בכל תחומי הפעילות והחיים בעיר, אף מובילה בגישה הארצית בנושא. בנתניה נבנה מערך ייחודי לשעת חירום המורכב ממערך מתנדבים מיומן מתורגל ורחב היקף. כמו כן, נעשה שיתוף פעולה בין העירייה לפורום ארגוני ההתנדבות ולמפעלים והחברות העסקיות הפועלים בעיר, מה שהביא להצלחה ולשילוש מספר המתנדבים. המחלקה להתנדבות אף חברה למערך לניהול מתנדבים אפקטיבי ויעיל באמצעות אפליקציות פורצות דרך כדוגמת Helpi: פלטפורמה דיגיטלית להתנדבויות חד פעמיות – הסעות, תרומות, מוצר, סדנאות, ליווים וכו'. הפלטפורמה מאפשרת חשיפה למאגר גדול של מתנדבים שעד היום לא מצאו את מקומם אשר אין להם פנאי להתנדב באופן מחייב , אך היו שמחים מאוד לתרום לקהילתם.

קרדיט: צילום רן אליהו

Related Post

איך נשמע לכם 'מיץ פטל מכושף'?

Posted by - 1 בינואר 2024 0
חגיגות פנטזיה תחת הכותרת 'שנפלאות הדמיון' לכבוד פתיחת 'הבועה' ספריית פנטזיה וקומיקס ברשת הספריות העירוניות נתניה השבוע חגגנו את פתיחת…

ששטוס

Posted by - 6 בפברואר 2022 0
כיתה ה'3 מבית הספר רימלט בנתניה, והקפטנית טליה יונגר משתתפים בעונה החדשה של ששטוס בערוץ הילדיםלאחר כ-8 שנים ששטוס חוזרת…

משנכנס אדר מרבים בשמחה!

Posted by - 4 במרץ 2022 0
קהילת אומני הבלונים בישראל במיצג מדהים למען המטופלים בבי"ח לניאדו הסתיימה הקמת מיצג קשת בענן- נוף ילדות שהקימה קהילת אומני…

גן ירוק בנתניה

Posted by - 11 במאי 2021 0
גן פעמונית, בניהולה של הגננת אוסנת חוכימה – הוכר כגן ירוק וועדת ההסמכה של משרד החינוך ומשרד להגנת הסביבה קבעה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות