מבשלים לט"ו בשבט

4 0

 ט"ו בשבט הגיע , חג האילנות וחגיגת פירות יבשים אמיתית, ביקשנו משפים וקונדיטורים מובילים, מתכונים עם טוויסט וטעם של חגיגה. 

ט"ו בשבט הוא החג לחובבי הפירות היבשים. הוא גם אחד החגים המאפשרים לשפים ולקונדיטורים לחבר בין טעמים ולבצע טוויסטים מעניינים.

עבור הקונדיטור סער אהרוני ביסקוטי איטלקי עומד בכל הקריטריונים הנדרשים. במיוחד לעיתון השבוע בנתניה סיפק אהרוני מתכון המהווה בסיס עם אפשרות לכל אחד ואחת לשדרג על-פי הטעם האישי

מרכיבים:

כוס פירות יבשים חתוכים דק

חצי כוס אגוזי מלך שבורים גס

110 גרם חמאה רכה

חצי כוס סוכר

2 ביצים גודל L

כף תמצית וניל

גרידה מלימון

כוס ורבע קמח רגיל

כפית וחצי אבקת אפיה

תהליך הכנה:

בשלב ראשון נכין את הבצק. נשלב את החמאה הרכה ואת הסוכר. בעזרת כף עץ גדולה נאחד בתנועת מעיכה עד לקבלת מרקם קרמי ואחיד. נוסיף את הביצים בבת אחת ונערבב. כעת נשלב את תמצית הווניל. נערבב הכל עד לאיחוד חומרים ונוסיף את גרידת הלימון. נערבב עד להטמעה של החומרים.

נוסיף את הקמח ואת אבקת האפייה. נערבב ונשים לב שהמרקם הופך להיות דחוס ואחיד יותר. נוסיף את הפירות היבשים ונפזרם בצורה אחידה במסה. את הבצק נחלק לשני גלילים ונניח על מגש אפייה עם נייר אפייה. נאפה לחצי שעה בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות. נוצי, נצנן לעשר דקות ונחתוך פרוסות בעובי של עד 2 ס"מ. נכניס שוב לתנור לאפייה של רבע שעה – עד שהביסקוטי יקבל גוון זהוב.

 

דג סלמון באננס ובוטנים

רבות נאמר בשבחם של הפירות היבשים, העשירים בוויטמינים ומינרלים וחשובים לתזונה היומיומית. לרגל ט"ו בשבט רשת קפה גרג חושפת מתכון מתפריט 2019. המתכון הוא למנה בודדת ויש להכפילו בהתאם למספר האוכלים.

מרכיבים:

כפית שמן

200  גרם פילה סלמון טרי

50  גרם רוטב צ'ילי מתוק

40  גרם אננס טרי קלוף

בוטנים

שומשום לבן/ שחור

בצל ירוק

מלח ופלפל

אופן ההכנה:

מחממים מחבת עם מעט שמן, מניחים את פילה הסלמון על הצד של העור לטיגון עדין במשך כדקה מכל כיוון ומתבלים במלח פלפל. מעבירים את הדג לתבנית, קוצצים חצי מכמות האננס ומפזרים על הדג. מורחים היטב את הדג ברוטב צ'ילי מתוק ומפזרים את חצי מכמות האננס שנשאר מעל. אופים את הדג כשבע דקות על חום של 230 מעלות בתנור, בודקים אם מוכן. בתום האפייה מוציאים ומפזרים מעל בוטנים, שומשום שחור/ לבן ובצל ירוק. מומלץ להגיש את המנה לצד ירקות ירוקים.

תמונה ראשית: צילום אלון לוי לרשת גרג

 

נזיד בשר וצימוקים

השפית שרון יערי, המתמחה במאכלי עמים, מאמינה שמזג אוויר חורפי וט"ו בשבט הם מתכון מנצח. עבורה נזיד בשר, במגע מרוקאי, הוא תמיד מושלם.

חומרים:

קילוגרם בשר מותנית בקר חתוך לקוביות

בצל גדול קצוץ

גזר גדול קצוץ דק

4 שיני שום כתושים

כף פפריקה מרוקאית

כף פפריקה חריפה (לפי הטעם)

2 כוסות מרק בשר

2 כפיות כמון טחון

כף לימון כבוש

כפית קליפת לימון

1/2 כפית קינמון

כוס חומוס שהושרה לילה

1/2 כוס זיתים ירוקים מגולענים

1/2 כוס צימוקים

1/2 כוס קוביות מישמש מיובש

1/2 כוס כוסברה טרייה קצוצה

פלפל שחור גרוס ומלח

אופן ההכנה:

מעסים את חתיכות הבשר במלח ופלפל ובסיר גדול סוגרים אותו כשש דקות באמצעות שמן שחומם. מוציאים את חתיכות הבשר לצלחת, מוסיפים קצת שמן ומאדים את הבצל, הגזר והשום במחבת בערך כעשר דקות. מוסיפים את התבלינים, מערבבים מספר שניות ומוסיפים את החומוס, הזיתים, המישמשים והצימוקים והבשר ומכסים במים. מביאים לרתיחה של חמש דקות. מוסיפים את קליפת הלימון, כף לימון כבוש, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים לשעתיים (או עד שהבשר הופך לרך כמו חמאה). בודקים מעת לעת שהנוזלים לא התאדו לחלוטין.  ברבע שעה אחרונה מוסיפים את הכוסברה.

Related Post

אהבה של אמא

Posted by - 25 ביולי 2018 0
לרגל שבוע עידוד הנקה הבינ"ל שיתקיים בסוף החודש, 2 מתכונים קלילים שיכולים לסייע לייצור החלב. לרגל שבוע עידוד הנקה הבינלאומי…

שבועות בפתח…

Posted by - 2 ביוני 2019 0
מתכונים לקראת חג שבועות:  ספיחה של עגבניות מדורה עם גבינת פקורינו גלילית בצק לספיחה: 1 קג קמח לחם 250-300 גר…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות