המזונות שיעזרו לכם בגמילה ממתוק

5 0

הצורך במתוק הוא אחד הדברים המעסיקים ביותר את עולם הדיאטות ושוחרי הבריאות. למה? מאחר ולרוב כשמתחשק לנו מתוק הנטייה הטבעית שלנו היא ללכת על מזונות העשירים בסוכרים, ממתיקים מלאכותיים שונים ואף חומרי טעם, ריח וצבע סינתטיים ומעובדים המזיקים לבריאות.

כיום ההמלצות לצריכת סוכר עומדות על כמויות מזעריות של מספר כפיות ביום, מאחר ורואים כי הסוכר בתזונה היומיומית שלנו הוא אחד הגורמים המזיקים ביותר לבריאותנו בטווח הארוך.

הבעיה היא שהצורך למתוק כבר חלק מאיתנו, והוא גם המענה הכי זמין כאשר אין לנו אוכל אחר נגיש. כאשר אנחנו אוכלים מזונות העשירים בסוכר (חטיפים, ממתקים, שוקולדים, עוגיות ועוד), זה מרכיב שפועל בדומה לסם, כלומר עם הזמן נרצה יותר ויותר.

מעבר לבריאות, נושא צריכת המתוקים מהווה את הגורם העיקרי לכישלון בדיאטות,כאשר מרבית האנשים מנסים להימנע לחלוטין, ולאחר זמן מה (בממוצע 2-3 שבועות) אוכלים כמויות מאוד גדולות המעלים אותם בחזרה את מה שירדו.

ולכן חשוב מאוד ללמוד לשלוט בצריכת הסוכר שלנו, ללמוד לשלוט בצורך שלנו, וכאשר אנחנו רוצים מתוק, צריכים לספק לעצמנו מתוק אך ללא תוספת סוכר.

על מנת להיגמל ממתוקים יש 3 דרכים עיקריות:

  1. הימנעות מוחלטת מתוך הבנה כי צריכת המתוקים ממכרת ומזיקה מאוד לגוף, ולאחר זמן מסוים (משתנה מאדם לאדם, 1-3 חודשים בממוצע), הצורך למתוק יורד משמעותית.
  2. ללמוד להכניס כמות מסוימת וקטנה (1-2 שורות שוקולד/ עוגיה/ 1-2 חטיפים קטנים של עד 20 גרם) כחלק ממסגרת תזונתית יומית. למעשה לספק את המתוק ברגעים הקשים (לרוב עם הקפה או התה של הבוקר ושל אחר הצהריים).
  3. ללמוד לשלב מתוקים שבבסיסם מרכיבים ללא תוספת סוכר וכמובן לדאוג לאוכל זמין במהלך היום.

לרוב הגישה השלישית היא הגישה המתאימה למרבית האנשים. אז בואו נראה כיצד עושים זאת.

  1. שומנים בריאים– יש  לדאוג לצריכה של 2-3 מנות שומן בריאים מהצומח. ניתן לשלב כף חמאת בוטנים/ שקדים/ חמאת אגוזי לוז כממרח בריא, מתוק וללא סוכרים, שיתנו את המענה למתוק. כמו כן, מאחר והריכוז הקלורי יחסית גבוה, הם יוצרים תחושת שובע, ובכך ימנעו רעב במשך מספר שעות עד הארוחה הבאה. בנוסף, מאחר ולא מכילים סוכר מעובד, הם לא יוצרים את התחושה הממכרת של הסוכר.
  2. תה ירוק- מומלץ על פי מחקרים רבים לשלב 3 פעמים ביום תה ירוק. מעבר לכך שתורם למאזן הנוזלים בגוף, הוא גם מסוגל להפחית את רמות הסוכר שלאחר הארוחה, ובכך למנוע את צניחת הסוכר והעייפות המאפיינת בעיקר את שעות הצהריים, הגורמות לעלייה בצורך למתוק.
  3. קקאו טבעי– הקקאו מעבר לכך שהוא נוגד חמצון חזק, ובעל יתרונות בריאותיים רבים ומסוגל לתרום לתחושת השובע, הוא גם מרכיב קולינארי דומיננטי בהכנת שוקולד טבעי. שילוב של הקקאו עם מעט סילאן, שמן קוקס ושבולת שועל, יכול לתת לכם עוגת שוקולד בריאה (לאחר מספר שעות של הקפאה).
  4. תבלינים– תבלין הקינמון הוא אחד התבלינים המיוחדים ביותר כשמדובר בצריכת מתוקים. שילוב שלו עם תפוח וכפית דבש מספק לכם קינוח מיוחד. כמו כן ניתן אפילו לפזר את התבלין על בשרים שונים ולקבל מתיקות עדינה.
  5. בטטה– יש נטייה בעולם הדיאטות בעיקר להימנע מהמעדן הקולינארי הזה, כאשר זו מנת פחמימה מאוד מתוקה, שלחלק מהאנשים מספק את הצורך למתוק. בטטה בצריכה עודפת עלולה להוביל להשמנה, כמו כל מרכיב אחד, אך שילוב של בטטה בינונית כחלק מהארוחה העיקרית שלנו, מהווה כמות קלוריות הדומה לזו של כוס אורז, ובנוסף היא יכולה לספק לנו מענה חלקי לצורך למתוק.

 

קרדיט צילום: דן פרץ

Related Post

שפיץ מהיציע

Posted by - 24 באפריל 2019 0
זכייה בגביע ומכבי נתניה תכפיל את ערכה שלוש שנים מוצלחות, הפכו את מכבי נתניה לקבוצת צמרת בכדורגל שלנו. המועדון שהגיע…

אין זה סוד, שרבים מחייבי ההוצאה לפועל בישראל נמצאים תחת עיקולים ומגבלות, בהן, צו עיכוב יציאה מהארץ! לפניכם כל הדרכים לביטול מגבלות אלה

Posted by - 16 באפריל 2019 0
רבים מחייבי ההוצאה לפועל בישראל נמצאים תחת עיקולים והגבלות קשות אשר אינן מאפשרות חיי יום יום תקינים, כחלק מאותן פעולות…

שפיץ מהיציע / אפי ישראל

Posted by - 18 בספטמבר 2018 0
הפסד בקרית שמונה 0:1 ומכבי נתניה עם נקודה מתשע פתיחה גרועה לקבוצה שנראת כקבוצה שלא מוכנה לליגה סבע נמכר לבאר…

שפיץ מהיציע / אפי ישראל

Posted by - 5 בדצמבר 2018 0
תיקו ביתי 1:1 למכבי נתניה מול הפועל תל אביב ביום ראשון הפועל חדרה בנתניה הקהל נשאר בבית בששת המחזורים הבאים…

שפיץ מהיציע עם אפי ישראל

Posted by - 10 במרץ 2021 0
מכבי נתניה בדרך להישג ענק, חלום הפלייאוף העליון עדיין בחיים 0:1 על בני יהודה והפנים לשלב ההכרעות, המחזור הקרוב מול…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות