אלפים הצטרפו למיזם בתי הספר של החגים

4 0

ביום שלישי נפתחו שעריהם של 209 גני ילדים בנתניה וכן 40 בתי ספר יסודיים כדי לקלוט מעל 10,000 תלמידים ותלמידות, שנרשמו מבעוד מועד למיזם "בתי הספר של החגים" אותו מוביל משרד החינוך.

לראשונה בחופשת החנוכה נפתחו בתי הספר והגנים והם יפעלו במתכונת מיוחדת במשך חמישה ימים. הפעילות החינוכית העשירה הינה חלק מהרפורמה אותה הוביל שר החינוך, נפתלי בנט, בשיתוף משרד האוצר, לקיצור ימי החופשות. בנתניה, כאמור, נרשמו לפעילות בגני הילדים כ-4702 תלמידים ותלמידות, ואילו בכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים נרשמו 3493 תלמידים ותלמידות.

במהלך ימי הפעילות החינוכית ייהנו הילדים מפעילויות של תרבות, למידה והעשרה, "חשיפה והתנסות חווייתית בתחומים כמו אמנות, ספורט וחינוך סביבתי, משחקי חברה, פעילויות בנושא החג ועונות השנה, קריאה להנאה ועוד", ציין השר בנט.

תכנית "בתי הספר של החגים" גובשה על רקע המצוקה הגדולה של ההורים בישראל, שנאלצו לבחור בין העבודה לבין הילדים בחופשות. התכנית "בתי הספר של החגים" מעניקה פתרון יסודי לבעיית הפער בין חופשות התלמידים לאלה של ההורים ונותנת מענה חינוכי ואיכותי לפוטנציאל של כמיליון תלמידים. זאת ועוד היא חוסכת למשפחה כ- 1,000 שקלים בשנה.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוסיף כי "משרד החינוך משלים את המעטפת הרחבה שהוא מעניק לתלמידים בשעות הפנאי. לאחר שתכנית "בתי הספר של החגים" נחלה הצלחה גדולה בחופשת פסח, אנחנו נערכנו להמשיך אותה גם בחנוכה. בימים הקרובים הילדים בגנים ובבתי הספר יגיעו אל מוסדות החינוך וייהנו מפעילות חינוכית עשירה, מהנה ואיכותית. למעשה, "בתי הספר של החגים" מצטרפת למערך שלם של תכניות שהמשרד מוביל במהלך השנים האחרונות להעמקת התוכן החינוכי של התלמידים בשעות הפנאי; הצהרונים, תנועות נוער, ארגוני נוער וכמובן "בתי הספר של החופש הגדול" מהווים היום תשתית ענפה להעשרת הידע של התלמידים, ושדה חינוכי חשוב לפיתוח של מיומנויות רבות, בהן שותפות, למידה עצמית ויצירתיות. אין ספק שלאלה יש תרומה חשובה בפיתוח דמותו של בוגר מערכת החינוך במאה ה- 21'".

 

צילום באדיבות משרד החינוך

Related Post

מי כאן המחונן?

Posted by - 17 בנובמבר 2020 0
משרד החינוך בשיתוף עם עיריית נתניה פותחים את ההרשמה לכיתת המחוננים, הפועלת בבית ספר אלדד זו השנה השלישית. יודגש כי…

במקום הראשון

Posted by - 2 באוגוסט 2021 0
חניכי יוניסטרים – שנה א' זכו במקום הראשון בתחרות מיזם השנה עבור מיזם "momento" בשורה לאגף החינוך בעיר. המיזם שפיתחו…

השכלה פיננסית

Posted by - 10 בינואר 2018 0
    בקמפוס נורדאו על אזורי למצוינות מדעית טכנולוגית ע"ש Layla khalily משתפים פעולה עם תלמידי המרכז למחוננים. ביום שישי…

ניצנים פרחו בארץ

Posted by - 18 בינואר 2022 0
מסימני התקופה: "מקהלת ניצן" בניצוחה של ויטה גורביץ לקחה חלק בשני אירועים בינלאומיים וירטואלים שהתקיימו בערים התאומות שיאמן שבסין ונובי סאנץ בפולין.  מקהלת ניצן היא…

משהו בשביל מישהו

Posted by - 12 ביוני 2023 0
מאת אור דרעי 51 תלמידי כיתת י"ב  שהקדישו מאות שעות בהתנדבות למען הקהילה ולמען האחר והוכיחו כל אחד ואחת בתחומו…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות