שפיץ מהיציע: מדור ספורט

6 0

מכבי תל אביב  גדולה על נתניה,  4:1  לאלופה  , מכבי נתניה  עם הפנים ל 15 במאי , ניצחון על  בני יהודה והגביע צהוב , לא לזלזל בבני יהודה  ביום ראשון נתניה בחוץ מול מכבי חיפה  בקרב על כרטיס לאירופה.

לא כוחות
מכבי תל אביב לא שייכת לליגה שלנו. גם לאחר שהבטיחה את האליפות והודחה במפתיע מהגביע, הקבוצה גדולה על הליגה והביסה את מכבי נתניה 4:1.זהו ניצחונה השלישי של האלופה על נתניה העונה ועל הדשא זה נראה "לא כוחות ". הפרש השערים הוא 10:3 וזה אומר הכל. במכבי נתניה לא צריכים להיות מוטרדים מדי מההפסד למכבי תל אביב, אך צריכים לשים לב שהקבוצה עם שלושה תיקו והפסד בארבעת המחזורים האחרונים ויותר מכך, פאטוס בצ'יראי בנסיגה ולמכבי נתניה אין את הלוקסוס הזה והיא זקוקה לבצ'יראי בכושר טוב. החלוץ שכבש בשבעה משחקים רצופים, אינו כובש מזה 5 משחקים (4 בליגה ומול חדרה בגביע) למעשה מאז הפנדל מול בית"ר ירושלים במחזור 25.


קרב על אירופה
במחזור הקרוב מכבי נתניה במשחק בליגה שלה , מול מכבי חיפה. מכבי תל אביב שייכת לליגה משלה ולכן הליגה שלנו מתחילה במקום השני, שם מתבססת באר שבע . מכבי חיפה ונתניה עם אותן נקודות 44, במאבק על כרטיס לאירופה. חיפה שלישית, נתניה רביעית. הירוקים אחרי הפסד לחדרה שהיה השלישי ברציפות ב" פלי אוף " העליון והם מחפשים להתאושש ועל מי להתפוצץ , כדי לברוח מסיר הלחץ אליו יכנסו אם יפסידו שוב. מנגד נתניה שמחפשת ניצחון לאחר ארבעה מחזורים, בעוד משחק הכנה לקראת הגמר. צפוי משחק מעניין ב" סמי עופר", כל תוצאה אפשרית.
הכל פתוח בגמר
העובדה שבני יהודה הדיחה את מכבי תל אביב בחצי הגמר, קירבה את מכבי נתניה לגביע . לדעתי ,מול מכבי תל אביב היו לנתניה 10% לזכות , מול בני יהודה 50% . במכבי נתניה הראש ב 15 למאי. אם מכבי נתניה רוצה לזכות בגביע המדינה, עליה להשקיע במשחקי הליגה ורק כך להגיע מוכנה לגמר .אם בקבוצה יראו רק את הגמר ויגמגמו עד אז ,זה יפגע ביכולת . אי אפשר לזייף חודשיים ואז לתת משחק גדול .מכבי נתניה צריכה לסמן כל משחק עד הגמר כאילו זה הגמר ואז הגמר יהיה קל יותר. נקודה נוספת היא , אסור לחשוב שבני יהודה היא יריבה קלה , במילים אחרות אסור להיות שאננים ולזלזל ב"זהובים". יש לחשוש מהם ולהעריך לסגנון משחקם הבנוי על מתפרצות קטלניות. צפוי קרב בין שני מועדונים עם הרבה דמיון .החל מהתקציב, דרך ניהול נכון ואנשי מקצוע מעולים. בשתי הקבוצות שחקנים רבים שהגיעו כאלמונים ולקחו את הצ'אנס בשתי ידיים או נכון יותר בשתי רגליים וינסו לשדרג את מעמדם ושכרם אם יזכו בגביע. מכבי נתניה תהנה מיתרון ברור ביציעים, לדעתי גם מיתרון מסויים על הדשא אך כידוע , לגביע חוקים משלו. הכל פתוח בגמר והרבה תלוי מה יקרה בשתי הקבוצות בחודש שעד הגמר.  מכבי נתניה רחוקה מהישג ענק.

הבקרה התקציבית: זכייה בגביע  תחייב את סגל להזרים עוד 4 מליון ש"ח
במכבי נתניה  חגגו את העלייה לגמר ובמועדון מקווים לחגוג זכייה בגביע המדינה ועלייה לליגה האירופית . במקרה כזה , יאלץ הבעלים אייל סגל להזרים  כשני מליון שקלים שיתווספו לחריגה  של כשני מליון שקלים נוספים, סך הכל  כ 4 מליון שקלים ,  אותם יצטרך סגל להביא מהבית, בעבור עונה זו. " ציפורי  השיר " סיפרו, כי במועדון ערוכים לכך  ואף ישמחו לשלם את המענקים בסך משכורת אחת  לכל שחקן בסגל  ולצוות המקצועי.  על פי דוחות שהציגה מכבי נתניה  לבקרה התקציבית , מאז הרכישה ,הוזרמו  עד עתה  מעל 12 מליון שקלים על ידי אייל סגל  ולפניו  2 מליון נוספים  אם הקבוצה תזכה בגביע. גורמים בבקרה התקציבית  אישרו את הנתונים. על פי  הפירוט הבא:  כ-2 מליון ש"ח –  בעת הרכישה  בין היתר עבור תשלום שכרם של השחקנים הזרים. כ-3,5 מליון ש"ח- השקעה בעונה הראשונה במטרה לעלות  לליגת העל . כ-4,5 מליון ש"ח –  השקעה  בעונה הראשונה בליגת העל ( בעיקר בשידרוג חוזי השחקנים ושחקני רכש.) כ-2 מליון ₪ – בעונה זו כולל רכישת  דיא  סבע  . סה"כ כ 12  מליון ₪. אם יהיה גביע  ב 15 למאי  הסכום יגדל בעוד 2 מליון ש"ח ויצמח  לכ 14 מליון ₪.

 

 

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות