רכבת ישראל מודיעה על מדיניות אופניים חדשה

4 0

משרד התחבורה ורכבת ישראל מזמינים את ציבור הנוסעים להתייחס למדיניות האופניים החדשה שעיקרה אישור העלאת אופניים מתקפלים לרכבת בשעות השיא, כאשר הם מקופלים בלבד בתיק נשיאה ייעודי

זאת בהתאם להחלטתם כי מדיניות האופניים המעודכנת תתפרסם לאחר הליך פתוח ושקוף לציבור; את ההתייחסות יוכלו הנוסעים להגיש באמצעות טופס ייעודי ומקוון באתר האינטרנט של רכבת ישראל לא יאוחר מיום ראשון ה-24.11.19; בסיום הליך שיתוף הציבור, יישקלו ההערות שיתקבלו ולאחר מכן ייקבע מועד לכניסת המדיניות החדשה לתוקף

שם הכתב: ברק גולן

משרד התחבורה ורכבת ישראל החליטו כי מדיניות האופניים החדשה תתפרסם לאחר שיתקיים הליך שקוף ופתוח לציבור, במסגרתו תינתן לכל אדם האפשרות להתייחס בכתב לטיוטת המדיניות החדשה.

כאמור, בשנים האחרונות חווה רכבת ישראל גידול עצום ומבורך בהיקף הנסיעות ברכבת, ובכלל זה עלייה משמעותית במספר זוגות האופניים המועלים ברכבת. יחד עימם קיים גידול משמעותי בהיקף השימוש ברכבת בקרב נוסעים בעלי מוגבלויות.

בעשור האחרון זינק מספר הנסיעות ברכבת יותר מפי שניים, מ-35.9 מיליון בשנת 2010, ל-67.7 מיליון בשנת 2018. הגידול מבטא גם עליה חדה במספר הנסיעות של נוסעים עם מוגבלויות, שמספרן צפוי לעבור את רך 65 אלף הנסיעות בשנת 2019.

הנוסעים שעולים לרכבת עם אופניים בשעות השיא, עושים שימוש בקרון המיועד לנוסעים עם מוגבלויות, ובשל כך נפגע השירות לנוסעים אלו. במקרים רבים נקשרים האופניים למעקות הבטיחות ולמעברים, באופן שחוסם את המעבר לנוסעים עם מוגבלויות. חלק מהרוכבים אינם נשמעים להנחיות הבטיחות, קושרים את אופניהם בכניסות לקרונות הרגילים, תוך חסימת דלתות הקרון באופן שפוגע בכלל נוסעי הרכבת ובמיוחד באזרחים ותיקים, נוסעים עם עגלות תינוקות וכיו"ב.

בהיעדר תשתית מסילה מספקת, לצד מחסור בקרונות וצי נייד, לא ניתן כיום להאריך את הרכבות בקרונות נוספים ולהגדיל תדירותן. לכן נדרשת הרכבת לאזן בין צרכיהם של הנוסעים בה, כדי להביא למיצוי מיטבי של המשאב הרכבתי המוגבל, לטובת כלל הציבור.

משרד התחבורה ורכבת ישראל מודעים לצרכיהם של רוכבי האופניים וליתרונות הגלומים בשימוש באופניים כמענה משלים לשימוש בתחבורה ציבורית. אולם לנוכח הגידול בביקוש לנסיעות ברכבת והצפיפות בשעות השיא יש לאזן בין צרכיהם של כלל משתמשי הרכבת ולאפשר מתן שירות לנוסעים עם מוגבלויות בהתאם לחובתה החוקית של הרכבת. לשם כך גובשה, בעבודת מטה במשרד התחבורה וברכבת ישראל, מדיניות האופניים החדשה, אשר עיקרה אישור העלאת אופניים מתקפלים בשעות השיא, כאשר הם מקופלים בלבד ובתיק נשיאה ייעודי, המוצגת עתה להערות הציבור.  

לינק לקריאת המדיניות החדשה ושליחת התייחסות: https://www.rail.co.il/pages/bicycle-public-hearing.aspx

קרדיט תמונות: רכבת ישראל

Related Post

חלל ישראלי

Posted by - 15 בינואר 2020 0
הפלנתניה, מרכז מדע חלל ותרבות, נבחר לארח את אירועי שבוע החלל הישראלי – זו השנה השנייה. האירועים בשיתוף סוכנות החלל…

אלפים הגיעו לפסטיבל נתניה הבינלאומי לתיאטרון רחוב וליצנות, הסטייליסט והמאפר גילי אלגבי ביום הולדת מפנקת במיוחד וגם – לילה לבן בנתניה

Posted by - 20 באוגוסט 2019 0
לילה לבן בנתניה, אלפים הגיעו לבלות באירועי לילה לבן האחרון שנערך בעיר יבניהם לא מעט תיירים ואורחים מערים אחרות, האירועים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות