קיץ 2020: גידול משמעותי במספר המשפצים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

5 0

החודשים האחרונים יכנסו לדפי ההיסטוריה: משבר הקורונה שפקד את העולם שינה את פניו ובתוך כך משפיע כבר עתה על נדבכים שונים בחיי כולנו. אחד השינויים הבולטים הוא האופן בו אנו תופסים את הבתים שלנו אחרי ששבועות ארוכים היינו נצורים בתוכם מבלי יכולת לצאת. המצב גרם לאנושות ברחבי הגלובוס ובתוך כך גם בישראל, להסתכל על מרחב המגורים באור שונה, להבין את חשיבותם ולהתעמק בשיפורים שניתן לבצע על מנת לדייק אותם: קטנים וגדולים כאחד.

הקבלן ומנהל הפרויקטים גיא אהרונוביץ, צילום סמדר כפרי

עכשיו, משנראה שהמשבר כבר מאחורינו, מדווחים אדריכלים, מעצבים וקבלנים על התעוררות מפתיעה של ענף השדרוגים והשיפוצים. לאלה שכבר התעתדו מלכתחילה לשפץ את ביתם או דירתם מתווספים כ-30% משפצים חדשים בקירוב שהחליטו על המהלך בעקבות תקופת הבידוד. מדובר לרוב בזוגות מבוגרים שילדיהם עזבו את הקן או במשפחות עם ילדים שבמהלך התקופה התכנסו לתוך עצמם ודייקו טוב יותר את הדרישות והצרכים בביתם. אליהם מצטרפים גם אלה שהחליטו לעת עתה להקפיא תכניות של רכישת נכס חדש או שיפור דיור ולהתאים את נכסיהם הקיימים.

לדברי הקבלן ומנהל הפרויקטים גיא אהרונוביץ, "משמח לראות עד כמה מהר השוק התעורר וכמות הבקשות להתחלת שיפוצים גבוהה אף יותר ביחס לאשתקד". לדבריו, יש לגידול זה מספר סיבות ובהן גם חילופי השילטון, התחושה שבעקבות המצב יועלו המיסים והחשש מקיפאון בשוק הבניה שיעלה את המחירים. "קהל המשפצים הוא מאוד מגוון ומתחלק בערך ל50-50 ואנחנו מדברים על גידול בפניות גם של בעלי דירות וגם של בעלי בתים, של כאלה שזקוקים לשיפוצים מאסיבים לצד כאלה שמתכוונים לבצע שיפוצים קלים", הוא מסביר. "מדובר באנשים שבמהלך השהיה בבית נתקלו בליקויים פונקציונליים ובמגבלות של הנדסת אנוש. פונים אנשים מכל הסוגים- אלה שהבינו אחרי שעות של בישולים ואפייה שהמטבח שלהם פשוט לא נוח, אלה שהפנימו שעליהם להוסיף חדר ולהפריד כוחות בין שני הילדים המתבגרים, אלה שבוחרים לייצר פינת משפחה וטלוויזיה בכדי לבלות זמן איכות משפחתי על בסיס קבוע או כאלה שהחליטו לעבור להוסיף חדר כושר ביתי אחרי שהתנסו בפעילות ספורטיבית במרחב הפרטי במהלך הבידוד וראו כי טוב".  

כולם מדברים על מיתון חריף. מאיפה הכסף לכל השיפוצים?

"צריך להבין ולזכור לא כולם נפגעו מהמשבר, בטח לא בצורה מתמשכת וחריפה", מסביר אהרונוביץ. "יתרה מכך, בהרבה משפחות נותר הרבה כסף פנוי אחרי שחופשות הפסח בחו"ל בוטלו ומתוך ההבנה שגם את החגים הקרובים נעשה בבית. אם עד לפני 3 חודשים לקחנו את הבית כמובן מאילו עכשיו אנחנו מבינים עד כמה הוא ציר חשוב ומרכזי בחיינו ואנחנו בוחרים להשקיע בו יותר מבעבר".

אהרונוביץ מבקש להזכיר כי ממש בסמוך לפריצת המשבר כאן בישראל גם היתה אמורה להתחיל עונת השיפוצים- רגע אחרי שהחורף נגמר ולפני הגיעם של החגים. פרויקטים שהוקפאו בעקבות סגירת המשק התעוררו לחיים, אליהם מתווספים אלה שמלכתחילה התכוונו לקדם שיפוץ בערך בתקופה הזו ולהם נוספים "המשפצים החדשים"- אלה שהחליטו לשפץ בעקבות המשבר.  כל אלה יוצרים לחץ גדול של עבודה, הרבה יותר מבשנים קודמות".

האם העובדה שהביקוש גובר על ההיצע גורם לקבלנים להעלות מחירים?

"לאו דווקא. מרבית הקבלנים המורשים עובדים עם מחירונים קבועים כך שלא תהיה השפעה על עלות השיפוץ אך מאוד יתכן שהסיכוי שהם יוכלו לטפל בפרויקט יהיה קטן ואלה שמתכננים שיפוץ יצטרכו להמתין. במקרים אחרים יתכנו סיטואציות של קבלנים טובים ומוכשרים שכן יעלו את התמחור מכיוון שיצטרכו לנקז את הפרויקט לתקופה מסוימת ובכדי לסיימו יעבדו מסביב לשעון, גם בסופי שבוע. עוד דבר שאני צופה שיקרה זה שיכנסו לשוק קבלנים חדשים- אנשים שעבדו תחת קבלנים מנוסים וכעת ינצלו את המצב ויתחילו לקחת פרויקטים בצורה עצמאית. העובדה הזאת לא מורידה מאיכותם והעסקה שלהם תלויה בגודל ובמורכבות הפרויקט. אם מדובר בשיפוץ בהיקף קטן יחסית אין כל מניעה לשכור את שירותיהם, בתנאי כמובן שקיבלתם המלצות מהימנות. במידה ואתם עומדים לפני שיפוץ מורכב יותר, שדורש לעשות חיבורים בין אנשי מקצוע שונים ולפקח על הכל פיקוח עליון חשוב לקחת קבלן מנוסה שיש לו את הניסיון והראייה הרחבה הנדרשת.

תמונה ראשית באדיבות PIXABAY

Related Post

רכב במימון מלא – האם כדאי?

Posted by - 12 בפברואר 2019 0
הגיע הזמן לרכוש רכב חדש. החלטה שמביאה עמה את הדילמה הידועה, האם לקנות רכב חדש 'חדש' או שאולי להסתפק ברכב…

מה טוביה צפיר עשה בכפר יונה, מירי בוהדנה, טליה עובדיה, ליאל אלי ודפנה שחר נצפו בקליניקה להסרת שיער וגם – מרים פיירברג איכר עוצרת לסלפי כל הדרך לקלפי

Posted by - 5 ביולי 2023 0
עוד מאירועי התרבות המפוארים בכפר יונה, והפעם בהשתתפות טוביה צפיר, הדיפלומט נדב תמיר והזמר דודו זכאי. בסיום הסתודדה ראש העירייה,…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות