מקימים סטארטאפ? המסמכים שחשוב שתכירו

7 0

בשנים האחרונות קמות לא מעט חברות סטארטאפ בידי יזמים צעירים, שחולמים להגשים חלום, ולהביא את הבשורה של המוצר או השירות שהם פיתחו לקהל המשתמשים הרחב. יחד עם זאת, הקמה של חברת סטארטאפ היא אינה עניין של מה בכך, ויש לא מעט חובות משפטיות ופרמטרים שעליכם להכיר, על מנת לפעול כחוק. במאמר הבא תמצאו את כל הפרטים והמסמכים שחשוב שתכירו במהלך הדרך.

שלב ראשון

השלב הראשון בהקמת סטארטאפ הוא שלב שמורכב משלושה גורמים עיקריים וחשובים: בחירה של שם החברה, ניסוח של תקנון ומינוי דירקטורים.

  • בחירת השם: בשלב הזה עליכם בתור מייסדים לבחור כמה שמות פוטנציאליים שייצגו היטב את הסטארטאפ שלכם, ולהעביר אותם לעו"ד מטעמכם על מנת שיבצע בדיקה מקיפה, ויעדכן אתכם אילו שמות זמינים לרישום, וכך שלבסוף תוכלו לבחור שם אחד פורמלי.
  • ניסוח תקנון: כל חברת סטארטאפ חייבת שיהיה לה תקנון פורמלי שמפרט את ההסכם בין החברה לבין מחזיקי המניות. על התקנון להכיל כמה סעיפים עיקריים: שם החברה, המטרות, הון המניות הרשום וסוג החברה. תוכלו להכניס לתקנון כמובן גם סעיפים נוספים מטעמכם. חשוב שתדעו שישנה אופציה להוריד תקנון חברה בחינם, ולהתבסס על הפורמט על מנת לכתוב את התקנון האישי של העסק שלכם.
  • מינוי דירקטורים: בשלב הזה חשוב מאוד למנות דירקטורים (או לפחות דירקטור אחד) אשר ירכיבו את דירקטוריון החברה, והיו אחראים על התווית מדיניות החברה.

שלב שני

בשלב הזה עליכם לבצע רישום חוקי אצל רשם החברות ולשלם את האגרות הנדרשות. בפועל מדובר בהליך הגשת מסמכים לגוף המכונה "רשם החברות", כאשר את המסמכים הללו תוכלו גם כן להוריד בחינם, ולהיעזר בשירות של עו"ד שמתמחה בדיני חברות על מנת למלא ולהגיש אותם כהלכה. אלו המסמכים הנדרשים:

  • בקשה לרישום חברה (טופס 1): טופס המבקש לרשום חברה חדשה, בו מופיעים פרטים כמו: שם החברה, כתובת מלאה, פרטיו המלאים של מגיש הבקשה, פירוט של המניות וכמובן סוג החברה.
  • הצהרת בעלי מניות (דירקטורים): דירקטור החברה אשר מיניתם מחויב לחתום על הצהרה לפיה הוא מסוגל לקחת על עצמו את התפקיד, והוא אינו מוגבל על פי חוקים שונים. הטופס יפרט את הרכב הדירקטוריון של החברה, וכמובן שאם ישנו יותר מדירקטור אחד, כולם מחויבים למלא את הטופס.
  •  הצהרת בעלי מניות: טופס בו מצהירים בעלי המניות בחברה על כשירותם החוקית להחזיק במניות אלו. כל בעל מניות ממלא את הטופס בנפרד, וכל טופס מחויב בחתימה של עורך דין מומחה בתחום. 
  • תקנון החברה: התקנון אשר ניסחתם בעת הקמת העסק, הכולל את כל הסעיפים הרלוונטיים, ורצוי גם הסכם בין המייסדים אשר מסדיר את מערכת היחסים בינכם. חשוב לדעת שאפשר תמיד להוסיף לתקנון החברה התניות בשלב מאוחר יותר.   
  • אישור תשלום אגרת רישום: המהווה אסמכתא לכך שהתשלום בוצע כנדרש.

את כל המסמכים הרלוונטיים, ומסמכים משפטיים נוספים תוכלו למצוא להורדה בחינם באתר jumpstart מבית משרד עורכי הדין שבלת ושות׳.

תמונה באדיבות: unsplash

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות