מע"ש(ה) של נתינה בצל הקורונה – לא זונחים את החוליה החלשה

7 0

מינהל הרווחה בעיריית נתניה החל במערך אריזות מזון לקראת חג הפסח

בימים אלו כולנו מתמודדים עם ההשלכות של משבר הקורונה. יחד עם זאת אלפי קשישים עריריים, חסרי עורף משפחתי ומשפחות קשות יום השרויות במצוקה כלכלית קשה לאורךהשנהחוות את המשבר בעוצמה גבוהה עוד יותר.

העובדים הסוציאליים בעיריית נתניה העומדים לצד החוליה החלשה בחברה בכל ימות השנה מגויסים אף יותר בימים אלה.

ביוזמת מינהל הרווחה והשירותים החברתיים בניהולה של רותי גור הוקם מיזם הזנה ייחודי:

מפעל העבודה השיקומי (מע"ש), השוכן באזור התעשייה במזרח נתניה, הפך בין לילה למערכת לוגיסטית אחת גדולה למיון ואריזה של 2,000 חבילות מזון.

60 טון של מצרכי מזון הובאו למע"ש, וזאת תודות לתרומות שגייסה ראש עיר הגב' מרים פיירברג-איכר, כשהיעד הוא הגעה לאריזת 2,000 חבילות מזון בסיסיות עד לערב חג הפסח.

רשת מע"ש משתייכים למינהל הרווחה והשירותים החברתיים. בשגרת היומיום, מדובר במרכז תעסוקה ושיקום לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מגיל 21 ומעלה ברמות תפקוד שכלי מגוונות.

במע"ש שוהים מידי יום 70 חניכים משעות הבוקר ועד הצהריים, ומועסקים בהתאם ליכולתם ולצורכיהם. מפאת המצב וההנחיות בדבר הגבלת תנאי המרחב, החניכים שוהים כיום בביתם, אך ממשיכים לזכות יחד עם בני משפחתם לקשר שוטף יומיומי וחמים מצוות העובדות הסוציאליות וממדריכי המקום.    

הקמת המיזם הצריך התארגנות לוגיסטית מורכבת, כשעל כל המלאכה מנצח עו"ס יהושוע לייב מנהל רשת מע"ש – "נצרכנו תוך ימים בודדים לדאוג לערוך רשימת מוצרים, לפנות למספר רשתות מזון אשר עסוקות כיום יותר מתמיד, לדאוג למשאיות להובלת כמויות המזון האדירות, לפרוק את הסחורה, למיין את המוצרים, להכין את קופסאות האריזה ועוד כל מיני דברים קטנים וכל זה מהר ככל שניתן בכדי להספיק…שלא לדבר על כמויות העובדים שנדרשו לכל המלאכה.."

מפעל הנתינה שהוקם תוך ימים ספורים והמכיל 60 טון של מצרכים, ולמעשה 60 טון של יוזמה, מקצועיות, תחושת שליחות ואהבה ללא תנאי. בכל אחת מ- 2,000 חבילות המזון 24 מוצרים מכל טוב.

המיזם לא היה יכול לצאת אל הפועל ללא מאות מתנדבים שעובדים במרץ ומשנעים את החבילות עד לבית המשפחות קשות היום והקשישים העריריים. תודה מקרב לב לכולם. בולט במיוחד ארגון "ידידים" בניצוחו של יוסף עמר.

מינהל הרווחה קיבל סיוע מעובדי עירייה שונים, הפקחים במינהל האכיפה בניהולו של אלון אהרון, עובדי אגף רכש ולוגיסטיקה בראשותו של ג'קי ואנונו, סיוע של עובדי אגף שכונות ומינהל תפעול בניהולה של ליזי אורון ובסיוע.

המשאבים הם מצומצמים ועל כן הסיוע ניתן רק לנזקקים ביותר.

מאחורי כל חבילת מזון מסתתר קשיש או קשישה ומשפחה כזו או אחרת, ועיניהם של כל העוסקים במלאכה נשואות אליהם. מחמם את הלב ומרגש.

"יש לנו זכות גדולה במיוחד בימים אלה לסייע ולספק צרכיהם של 2,000 משפחות מצוקה", מסכם יהושוע לייב.

מתוך פרויקט "אנשים טובים בנתניה" – סיקור עמותות ועזרה לתושבים

כל יום נסקר פעילות חסד אחרת בעיר נתניה.

רוצים לשלוח לנו תמונות ? העבירו ל 054-2645060 בוואטס אפ

Related Post

שומן מזיק?

Posted by - 11 ביולי 2022 0
חשיבותם של שומנים בתזונה היומית מתוכניות אירוח, מאמרים בעיתונות ועד למדיה החברתית, ההמלצות הנוגעות להוספת או הפחתת שומן לתפריט שלנו…

כבוד הברון

Posted by - 20 בנובמבר 2019 0
להצצה נדירה על חייו ופועלו של הברון דוד דה רוטשילד זכו מעל 300 משתתפי פתיחת הוועידה האקדמית – הקמפוס הצרפתי…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות