מסביב לשעון עם כנרת מנטין מנהלת אגף רובעים ושכונות

5 0

בימים טרופים אלו כשכל אחד נצור בביתו והציבור משתדל לשמור על הוראות משרד הבריאות, אנו בעיריית נתניה על כל שלוחותיה עובדים לילות כימים, סביב השעון למען התושבים. זוהי המחויבות הציבורית שלנו בעת הזו.

לפני מספר שבועות כשהחלו ההגבלות על אירועי הקהילה הוחלט שבכדי לשמור על בריאות הציבור יש לבטל את האירועים בנתניה. ישבתי עם הצוות שלי ופשוט לא היינו מסוגלים להודיע לציבור שהאירועים בוטלו, ואז נפל לי האסימון. הבנתי שאנו נכנסים לתקופה מאתגרת ושאנו חייבים לשנס מותנים למען הציבור.

קצת מהפעילות בימי הקורונה

משלוחי מנות

פורים 2020 היה לא שיגרתי, לא התקיימו אירועי קהילה , וזה גרם לי לעלות בפני ראש העיר, מריים פירברג איכר הצעה לחלק משלוחי מנות לתושבים בודדים, מבוגרים שאין להם משפחה קרובה ותומכת. כמובן שהיא נענתה במיידי, ובשיתוף פעולה והתגייסות של קרן נתניה, מינהל הרווחה, חב' אלביט, מוטי רצבי ושי לזר ועמותת ידידים בראשות יוסף עמר, התחלנו את החלוקה של משלוחי מנות עם מתנדבי "ידידים בדרכים" שהגיעו עד לפתח הבית, איחלו להם חג פורים שמח, חלק מהמתנדבים הגיעו עם הילדים שלהם מחופשים בכדי לשמח את התושבים. היום לאחר מעשה אפשר להגיד שהמתנדבים התרגשו יותר מהתושבים שקיבלו משלוחי מנות ומאז ברוך השם נוצר קשר ביניהם והם בודקים אם חסר להם משהו.( תכל'ס.. זו הייתה מטרת הפרויקט)

משלוחים למבודדים

לאחר מס' ימים החלה החמרה ותושבים רבים נכנסו לבידוד, קיבלתי המון טלפונים מתושבים שלא יכולים לצאת מהבתים, נמצאים עם ילדיהם כבר מס' ימים בבית והילדים פשוט משתעממים העלנו פוסט עירוני הקורא לכל מי שנמצא בבידוד להתקשר למוקד העירוני ואנו נגיע עד לפתח הבית ונחלק להם הפתעה לכבוד שבת.  מיד התחלנו לקבל מהציבור משוב, איתרנו את המבודדים והתחלנו בחלוקה עד פתח הבית באמצעות הפיקוח העירוני בראשות אלון אהרון, הכל תוך נקיטת הנחיות משרד הבריאות, לתושבים המבודדים חולקו 2 חלות מהודרות לשבת עטופים בנייר צלופן עם ברכת שבת שלום, משחקים לילדים ומשלוח מנות שקיבלנו מחב"ד עקב אירועים שבוטלו.

מסיבת המרפסות

ראש העיר חרדה בימים אלו לבריאות הציבור וביקשה למצוא דרכים לשמח את התושבים בנתניה. ראיתי את מסיבת המרפסות  שהחלה באיטליה ואמרתי לעצמי, זוהי דרך נפלאה לשמח אנשים וכך יצאנו לפרויקט מסיבת המרפסות. הצגתי את הפרויקט להנהלת העירייה קיבלנו אישור ובאותו יום התארגנו ויצאנו לרחובות, התארגנות מהירה שהביאה לתוצרים נפלאים אלפי תושבים נהנו מהפוגה של כמה דקות משגרת החיים, חילוץ עצמות ונפש לכמה רגעים בימים טרופים אלו. ברגע שהמוסיקה עולה ואתה שומע את שמחת הילדים, את מחיאות הכפים של הסבתות והסבים אתה מבין שעשית את הדבר הנכון.

נוצרה מציאות בה בבוקר אנו מטפלים בפניות התושבים והצרכים השוטפים ובערב יוצאים לרחובות לעודד ולהעלות את מורל התושבים.

הבקשות מתושבים מוכרי רווחה ושאינם מוכרים ברווחה עולה מיום ליום, אני מקבלת לצערי מאות פניות מתושבים שבימים טובים היו תורמים הפכו תוך מס' שבועות לצערי למחוסרי עבודה, אנו דואגים להעביר אליהם חבילות מזון בדיסקרטיות מוחלטת עד לפתח הבית באמצעות תורמים, מתנדבים ומינהל הרווחה בראשות רותי גור שעובדים סביב השעון בימים טרופים אלו. המערכות העירונית מסונכרנת בכדי למנוע כפילויות בחלוקה ובכדי להגיע למירב הפונים. מאחר וקיבלתי גם המון בקשות מתושבים ממשפחות מעוטי יכולת למשחקי קונסולייה (פלייסטיישן וכדומה) העלתי פוסט בפייסבוק תושבים רבים פנו אלי בפרטי ודאגנו לשנע באמצעות צוות אגף השכונות המדהימים את המשחקי קונסולייה ומשחקי הקופסא עד לבית התושבים, התורמים השאירו את המשחקים מחוץ לדלת עם תמונה ואנחנו הגענו והשארנו למבקשי מהמשחקים את השקית מחוץ לדלת, קיבלתי עשרות תמונות של ילדים משחקים ומאושרים, ומבחינתי אם הצלחנו לתת להורים הפוגה קלה ולשמח את הילדים, דהיינו.

אירוע עד הבית

בעבודתי אני חשופה לקהילה, ומקבלת משובים מהציבור עצמו  כך שמעתי על האירועים של תשובי העיר שהתבטלו. ילדים שהבר מצווה שלהם התבטלה, בנות שחודשים התכוננו לריקוד בת מצווה לא יצא לפועל, ימי הולדת שנחגגו בצל הקורונה בבית לבד, חתונות שמתקיימות בצמצום … אז יצאנו לדרך עם פרויקט חדש. ראש העיר שוב נתנה אור ירוק ויצאנו להרפתקה חדשה. העלתי פוסט וביקשתי שכל מי שהתחתן באופן מצומצם, בת מצווה, בר מצווה ישאיר פרטים.

תוך מס' דקות הוצפתי בעשרות שיחות טלפון, הודעות פרטיות בפייסבוק, ווצאפים ובכל כלי אפשרי עם סיפורים מרגשים על בר מצווה ענקית שבוטלה, בת מצווה לילדה יתומה, חתונה שהתקיימה בשמחה מהולה בעצב של הכלה שלא יכלה להזמין אפילו חברה אחת לחתונה שלה, ימי הולדת של ילדים שתוכננו לחגוג עם חברים וכדומה. ערכנו מיפוי לפי כתובות ולפי הבקשות ואנו יוצאים אני והצוות שלי המדהים שלי באגף השכונות, מגיעים עד לפתח הבית למטה עם מוסיקה, רכב מקושט בבלונים וגנרטור ענק ותקליטן. אני מבקשת מההורה את השיר שהילד/ה אוהב/ת, שיר אהוב על הכלה אני מבקשת מעט פרטים על החוגג ויוצאים לדרך.

הגענו ללמעלה מעשרות מוקדים כל יום, את ההתרגשות בכל מוקד אי אפשר לתאר במילים. כמובן שהציבור גם מתגייס, השכנים מכינים בלונים, שלטים. אתמול זרקו על ילד הבר מצווה סוכריות מהחלון, לחתן והכלה ילדי הבניין הכינו קונפטי ביתי. באחד מהמוקדים הכלה ביקשה שיר מיוחד שאמא שלה ז"ל אהבה וכך מצאנו עצמנו רוקדים לצלילי השיר, מתחת לבנייני  גורדי שחקים, מראה סוריאליסטי ומרגש לחלוטין.

זוהי שעתה הגדולה של הפרט, זוהי שעתה של הסולידריות החברתית ובהחלט כמות המתנדבים והשיתוף פעולה ללא מגדרים או סקטורים הוא ענק בימים אלו.  נגיף הנתינה מכה את נגיף הקורונה בנתניה,הערבות ההדדית והתגייסות הלאומית היא ראויה להערצה החל משיחת טלפון לשכן מבוגר לדרוש בשלומו, בחבילת מזון וכלה בציור שהכינו ילדים והעבירו לשכנים המבוגרים.

אין ספק נתניה עיר אחת לב אחד .

Related Post

בית ספר דתי בכפר יונה

Posted by - 17 ביולי 2023 0
בדרך להקמת בית ספר שש-שנתי ממלכתי דתי באזור השרון: בפגישה שנערכה במשרדי עיריית כפר יונה, בהשתתפות הרב גד ברטוב, מנהל החמ"ד…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות