מחלת החשכה: מחקר חדש קובע – חושך גורם להצטברות חיידקים בחדר

4 0

מגיפים את התריסים כשיוצאים מהבית? עובדים במשרד בלי חלונות? יכול להיות שאתם חולים יותר בגלל זה. מחקר חדש מוכיח כי בחדרים הנותרים חשוכים מצטברים 200% חיידקים יותר מבחדרים מוארים

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת אורגון שבארה"ב ופורסם החודש מוכיח כי חדרים חשוכים מהווים קרקע פורייה לגידול חיידקים מזיקים. הסיבה לכך, כפי שהוכח, היא כי האור הטבעי הורג את החיידקים השוכנים בבתים שלנו, ואילו מצב של חושך עוזר להם לשרוד ולהתרבות.

החוקרים יצרו סדרת חדרים בתנאי מעבדה, שחיקו תנאים שונים של חדרי שינה, ביניהם: תאורה, רפלקטיביות, טמפרטורה, ולחות, וכמות קבועה של אבק. כל החדרים נחשפו לרמות שונות של אור שמש במשך 90 ימים, בזמן שכל שאר התנאים נשארו ברמה זהה בכל אחד מהם. בתום התקופה, נבדקו מושבות החיידקים בחללים. נמצא כי בחדרים שהיו חשוכים לחלוטין הייתה כמות כפולה של חיידקים מאשר בחדרים המוארים, ואילו ההבדל בין חדרים שנחשפו לאור יום רגיל לבין כאלו שחלונותיהם סיננו קרינה אולטרה סגולה לא ניכר הבדל משמעותי.

פחות חשוך יותר בריא_וילונות בד שקופים שמכניסים אור_צילום blind us studio (1)

אור יום נחשב לאחד השיקולים המרכזיים בתכנון כל בניין ובית, וכבר שנים מעריכים שיש לכך השפעה על בריאות הדיירים. אנחנו מבלים את רוב החיים שלנו במקומות סגורים, בהם אנחנו חשופים לחיידקים שנובעים מהאבק, חלקם מזיקים לנו יותר וחלקם פחות, אך ככל שנכנס יותר אור יום פנימה, בהתאם למיקום וגודל הפתחים והחלונות, הוא מנטרל יותר חיידקים.

אז מה עושים אם שבירת קירות והרחבת חלונות היא לא אופציה? "וילונות שקופים יכולים להוות פתרון מצוין להכנסת אור לחדר במשך כל היום מבלי לפגוע בפרטיות. אם רוצים לרכוש וילונות אטומים לחלוטין לשיפור השינה או משיקולים עיצוביים, מומלץ להשתמש בשכבה כפולה עם וילון שקוף למטה, ממש כמו בבתי מלון, כך שבמהלך היום תסיטו את הוילונות האטומים לצד, ותכניסו אור יום בריא הביתה", אומר איתמר זיקרי, מבעלי Blinds Us.

בנוסף, דואגים לשטוף ולכבס באופן קבוע לא רק את המצעים ואת המגבות: "בדים נוטים לצבור אבק בקלות, בייחוד וילונות שמהווים חוצץ בין הפנים לחוץ, לכן חשוב מאוד לסגל שגרת ניקיון", הוא מוסיף, "כך שאם אין באפשרותכם ללכת לניקוי יבש אחת כל חודש וחצי-שלושה, מומלץ לרכוש ציפיות לכריות נוי ווילונות שניתנים לכביסה בבית".

מעבר לכך, חשוב לדאוג גם לאיכות האוויר בעזרת פעולה אחת פשוטה – אוורור הבית (כן, גם כשקר). למעשה, אוורור הבית כראוי יכול לספק יתרונות רבים נוספים, כולל הפחתת ריכוז הפחמן הדו חמצני, מניעת ריחות רעים והפחתת הלחות בבית.

לינק למחקר: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6193304/

 

קרדיט צילום: אור_צילום blind us studio

 

 

Related Post

מסתגרים בבתים בשל תקנות החירום? מתכוננים לפסח? נתוני המשרד להגנת הסביבה מצביעים על עלייה של כ-10% השבוע בכמות הפסולת הביתית שנקלטה במטמנות בהשוואה לשבוע שלפניו

Posted by - 26 במרץ 2020 0
בשל התפשטות נגיף קורונה ותקנות לשעת חירום, האוכלוסייה נדרשת להסתגר בבתים כדי למנוע הדבקה משמעותית. כמו-כן, באופן מסורתי בתקופה זו,…

האוטו הכי טוב

Posted by - 1 במרץ 2020 0
"אוטו-טוב" מגיע לנתניה ואבן יהודה לאיסוף ציוד לתרומה; יעבור בגני ילדים, בתי ספר ותנועות נוער ברחבי הארץ במסגרת יום המעשים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות