מורים ללא גבולות

6 0

משרד החינוך העניק תעודות הערכה לבתי הספר מורשת זבולון, נתן אלתרמן וחיים גורי בנתניה על שילוב מורים עם מוגבלות

מאת: יאיר ישראל

משרד החינוך העניק תעודות הוקרה, לבתי ספר מצטייני שילוב הפועלים במסגרת התכנית הייחודית 'מורים ללא גבולות', לשילובם המיטבי של מורים עם מוגבלות במערכת החינוך. בין בתי הספר שקיבלו תעודה מהמשרד: מורשת זבולון, נתן אלתרמן וחיים גורי בנתניה. לאחרונה התקבלה לעבודה בבית הספר אלתרמן, יסמין לזמי –רון המלמדת את התלמידים היסטוריה. יסמין מספרת ל"השבוע בנתניה" כי כבר בשיעור הראשון הסבירה לתלמידים מהם מורים בעלי צרכים מיוחדים. "ההתייחסות של התלמידים אלי כאל שאר המורות ואיני רואה הבדל", היא מספרת לנו.  

מערכת החינוך תוספת חלק חשוב ומהותי בהתפתחות הילדים שלנו. מעבר לידע שהתלמידים רוכשים בבית הספר, מעבר לעוד שיעור באנגלית או מתמטיקה, התלמידים רוכשים כלים לחיים.

סובלנות וקבלת השונה זה כלי שילווה אותם לכל החיים .  

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב ברך ואמר: "מערכת החינוך מסלקת סטריאוטיפים, ופועלת להרחבת העסקתן של אוכלוסיות גיוון כעובדי הוראה. אין לי ספק שהחברה הישראלית תהיה במקום טוב יותר, חינוכי וערכי הרבה יותר, ככל שנראה מורים עם מוגבלויות בכיתות. כמחנכים, כמובילי דרך וכדמויות מעוררות השראה. משרד החינוך מעניק ל'מורים ללא גבולות' שנקלטו במערכת ליווי אישי, טכנולוגיות מנגישות, וכל אמצעי הנגשה נוספים שנדרשים לקליטתם. בכוונתנו להמשיך ולהרחיב את השורות, ולפתוח את השערים בפני כל מי שיכול לתרום, לחנך ולקדם את תלמידי ישראל".

התכנית "מורים ללא גבולות" של משרד החינוך פועלת כבר שש שנים, ובמסגרתה משולבים 113 מורים בבתי הספר ברחבי הארץ. מדובר במורים מצטיינים למתמטיקה, מדעים, חינוך גופני, מוזיקה, תיאטרון, ייעוץ חינוכי, חינוך מיוחד ועוד.

כדי לעודד את קליטת אנשי ההוראה בבתי הספר, כחלק מהתכנית, מעניק המשרד לבית הספר שעות תוספתיות, בתהליך מדורג: בשנתיים בראשונות מעניק המשרד לבית הספר 10 שעות תוספתיות חודשיות, בסכום כולל של 4 מיליון שקל בשנה. בשנה השלישית מעניק המשרד 5 שעות תוספתיות במקביל ל – 5 שעות מתקן ביה"ס.

בתמונה הראשית: המורה יסמין לזמי מורה בעלת צרכים מיוחדים בבית הספר אלתרמן בנתניה

Related Post

חוק וסדר

Posted by - 15 באוגוסט 2018 0
שמתי  לב שבכל פעם שאני פוגשת לקוחה חדשה, ישנם כמה "חוקים" שתמיד אשתף אותה בהם. מעין "עשרת הדיברות" של הסטיילינג.…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות