לשמור על הרכב בקלי קלות

4 0

במיוחד עבור קוראי השבוע בנתניה ריכזו מומחי הרכב של "אוטו פלוס" טיפים לשמירה על הרכב.

הרכב הוא כלי חשוב המשרת רבים מאתנו מדי יום. חלק מאתנו מבלים ברכב מספר שעות ביום ואפילו מנהלים חלק מהחיים ממש מתוך הרכב. תחזוקה שוטפת, "הגדלת ראש" וקצת אכפתיות למכונה הזו שכיום אף אחד מאתנו לא יכול בלעדיה, יעניקו לנו שקט נפשי, הנאה בנסיעה ואפילו חיסכון גדול בהוצאות מיותרות.

  1. יש להקפיד על ביצוע טיפולים שיגרתים לרכב לפי הוראות יצרן בהתאם לק"מ או לזמן שחלף מהטיפול הקודם שנעשה לרכב. בזמן הטיפול בקשו מהמוסך לבדוק בדיקה כללית של מערכות אשר אינן קשורות להוראות הטיפול. אולי יחייבו אתכם בסכום סמלי, אבל בסופו של דבר הפעולה יכולה לחסוך הוצאות עתידיות מיותרות.
  1. הקפידו על בדיקת מים במצנן/ מיכל העיבוי בתדירות גבוהה לפני תחילת נסיעה (אפשר גם בתדלוק הרכב). בזמן נסיעה ברכב, יש לשים לב למד הטמפרטורה או למנורת אזהרה מפני התחממות מעל המותר, ברגע שזיהיתם התחממות או אפילו חשד להתחממות, אל תהססו לעצור את הרכב בצדיי הדרך ולא להמשיך בנסיעה. מומלץ להזמין גרר ולגרור את הרכב למוסך לבדיקה והמשך טיפול.
  1. הקפידו לבדוק לחץ אוויר בצמיגים בתחנת הדלק ולמלא בהתאם לצורך. לאלה מכם שמערכות הרכב מראות חוסר אוויר, אל תחכו והקפידו למלא אוויר ברכב באופן מידי. אי מילוי אוויר מסכן את אופי הנסיעה ויכול להוביל לאיבוד שליטה, סטיית ההגה והרס של הצמיג.
  1. חובה לתדלק את הרכב בזמן ולא לחכות להידלקות המנורה המכוונת בלוח השעונים. בדלק אותו אנו מתדלקים את הרכב ישנם לכלוכים אשר מצטברים בתחתית מיכל הדלק, ברגע שאנו מחכים עם התדלוק, משאבת הדלק שואבת גם את הלכלוך מהתחתית וגורמת לסתימות דלק.
  1. חובה לבדוק שמן ברכב לפחות פעם בשבוע ולא בתחנת דלק. בדיקה נכונה היא כשהרכב קר והשמן נמצא בתחתית המנוע לשם כך נעשית הבדיקה. חשוב להקפיד ולמלא את השמן המתאים לרכב וזאת לפי הוראות היבואן או המוסך המטפל.
  1. שימוש בחלפים מקוריים הוא יקר יותר מחלפים תחליפיים, אולם מומלץ להשתמש בטיפול השגרתי או בכלל בחלפים מקוריים, אולי תשלמו יותר אבל חיי רכבכם בהחלט יאריכו ימים.
  1. נורה כתומה אשר נדלקת בלוח המכוונים ברכב (שעונים) מחייבות בדיקה במוסך או אפילו בסורק תקלות, שחלק מהנהגים מחזיקים במגירת הכפפות, הדחיפות היא לא מידית אך פניה למוסך בתוך ימים מחייבת. נורה אדומה מחייבת את עצירת הרכב במיידי וגרירתו למוסך לבדיקה והמשך טיפול.
  1. הגה רועד במהירויות גבוהות מחייב לגשת לפנצ'ריה הקרובה ולבצע איזון גלגלים.
  1. בדיקת מים במצבר וניקיון הקטבים פעם אחת בחודשיים לפחות, תחסוך לכם עוגמת נפש כשהרכב לא יניע.
  1. הבדלי הטמפרטורה בארצנו הם משמעותיים מאד לתחזוקת הצבע החיצוני ברכב. הקפידו על שטיפת הרכב לפחות פעם בשבועיים ומרחו אותו בווקס מגן צבע לפחות 3-4 פעמים בשנה.

 

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות