כל מה שחשוב לדעת על בריחת שתן לא רצונית

5 0

היכרות עם סוגים שונים של בריחת שתן יכולה לסייע בהתמודדות יעילה עם התופעה. הנה המדריך המלא

בריחת שתן לא רצונית עלולה להופיע בכל גיל והיא משפיעה על גברים ונשים במידה שונה. נשים נמצאות בסיכון מוגבר לסבול מתופעות של דליפת ובריחת שתן, מה גם שהיא נפוצה יותר בקרב קשישים ומבוגרים. עם זאת, רבים מתביישים לשוחח עם רופא על בריחת שתן ולעיתים גם האופציה של התייעצות עם חברים או קרובי משפחה אינה על הפרק.

מבחינה בריאותית, חשוב לדעת שבריחת שתן נובעת מאובדן שליטה על שלפוחית השתן ולכן גם נגרמת דליפה בלתי רצונית של שתן. הדליפה עשויה להופיע במצבים שונים ובדרגות חומרה שונות ולרוב ניתן להתמודד איתה באמצעות שינויים פשוטים באורח החיים ובתזונה. כמו כן, יש כיום מוצרים מעולים כמו תחתונים סופגים שמשפרים את איכות החיים באופן מיידי.

הבדלים בין סוגים של בריחת שתן

עוד משהו שחשוב לדעת מתייחס להבדלים בין סוגים מסוימים של בריחת שתן: באופן עקרוני, את ההבדל הכי גדול ניתן למצוא בין בריחת שתן במאמץ, בריחת שתן מתוך דחיפות, בריחת שתן מעורבת ובריחת שתן ממילוי יתר. לשם השוואה, בריחת שתן על רקע תפקודי לא בהכרח נובעת מעומס או חוסר תפקוד של שלפוחית השתן, אלא ממחלה שגורמת למגבלה בניידות ולכן מעכבת את זמן ההגעה לשירותים.

ההיכרות עם ההבדלים בין סוגים שונים של בריחת שתן חשובה כי לכל תופעה מאפיינים מעט שונים. המאפיינים קובעים את דרך ההתמודדות, את שיטת הטיפול ואת הגישה שבה רצוי לנקוט על מנת למנוע פגיעה באיכות החיים בקרב גברים ונשים שסובלים מבריחת שתן לא רצונית. בנוסף, יש להבחין בין גורמים זמניים וגורמים קבועים.

גורמים זמניים לבריחת שתן לא רצונית עשויים להיות דלקת בדרכי השתן, הריון, תרופות וצריכת מזון או משקאות שמגרים את פעילות השלפוחית. מנגד, הגורמים הקבועים כוללים בעיקר נזק לרקמות ולעצבים ברצפת האגן אצל נשים בעקבות לידות, היחלשות הרקמות התומכות בגילאים מבוגרים ומחלות או גידולים.

מה עושים כדי להתמודד עם התופעה?

המטרה של איסוף מידע על בריחת שתן לא רצונית היא בסופו של דבר להתמודד באופן טוב ויעיל יותר עם התופעה. לפיכך, מומלץ לאמץ שינויים התנהגותיים ולהוציא מהתפריט הקולינרי קפאין, אלכוהול, משקאות מוגזים, מיצי הדר ואוכל חריף. במקביל, רצוי להתרגל לריקון יזום של השלפוחית במרווחי זמן קבועים ולהגביל את כמות שתיית המים לעד 2 ליטר ביום.

לבסוף, מומלץ לחזק את שרירי רצפת האגן בעזרת תרגילי פיזיותרפיה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי טיפול תרופתי. השילוב בין הכלים הללו ומוצרי הספיגה מוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך ויש לו השפעה גדולה על תחושת הביטחון והדימוי בקרב אנשים שסובלים מבריחת שתן.

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות