כלונסאות – לדעת היכן להציב אותם

5 0

 

המונח כלונסאות, הוא אחד מהמונחים הוותיקים ביותר בעולם הבנייה. מדובר במונח שנמצא בשימוש עוד מימי הביניים, שכן כבר אז החלו להשתמש בו לצורך הקמת מבנים מסוגים שונים. כשהיה צורך להקים מבצרים או ארמונות, אז היו מכניסים כלונסאות עמוק אל האדמה על מנת שאלה יוכלו להחזיק את אותם מבנים.

גם היום משתמשים בכלונסאות, אך עם מספר הבדלים מן הסתם. הראשון שביניהם הוא, כיום נהוג להשתמש בכלונסאות לא מעצים כפי שהיה נהוג להשתמש בעבר, אלא מחומרים הרבה יותר משמעותיים, כמו פלדה או ברזל. לא רק בגלל שכיום יש אפשרות להשתמש בחומרים מסוג זה, אלא גם בגלל שהיום המבנים עשויים מחומרים הרבה יותר כבדים וחזקים, ולכן מה שאמור להחזיק אותם, צריך להיות הרבה יותר חזק.

מן הסתם, כל תהליך הקידוח באדמה וכל תהליך הכנסת כלונסאות נעשה בצורה הרבה יותר מדעי, הרבה יותר מדויק ונכון. אומנם גם בעבר, עוד לפני שהיו מחשבים או כלים אחרים שיכלו לעזור בנושא, אותן כלונסאות הוכנסו לאדמה בצורה טובה ולראייה כל אותם מבנים היסטוריים שאנחנו יכולים לראות היום, בין אם במלואם ובין אם שרידים שלהם.

אך מן הסתם, תהליך הבנייה היום הוא הרבה יותר מתקדם והרבה יותר טוב ממה שהיה בעבר. כולל בכל מה שקשור לנושא של קידוח כלונסאות באדמה.

מה אנחנו צריכים לדעת על קידוח באדמה

כשקודחים כלונסאות ומכניסים אותן לאדמה, אנחנו צריכים לדעת היכן אנחנו מבקשים להכניס אותן, האם אנחנו מכניסים אותן בנקודות ספציפיות ומדוע דווקא בנקודות אלו. מן הסתם, כל החישובים ייעשו באמצעות המחשב, אשר בוחר את המרחקים בין הכלונסאות השונות וכן את העומקים אליהם מכניסים אותן.

לפני שמתחילים בתהליך, מתבצעת סריקה של המקום זאת על מנת לוודא שאין מתחת לקרקע חומרים או דברים שעלולים לגרום נזק או דברים שעלולים להשפיע על הקידוח. כמובן שתהליך הקידוח עצמו מגיע עד לנקודה מסוימת, שכן אם זה יהיה מעבר לנקודה זו, הרי שזה עלול לגרום נזק סביבתי לאדמה עם השפעות ארוכות טווח.

נקודה חשובה אחרת שצריך להתייחס אליה היא, כמה כלונסאות יש לקדוח. מן הסתם הדבר תלוי במספר גורמים.

ראשית, גודל המבנה עצמו, הן מבחינת השטח והן מבחינת כמות הקומות, גם כלפי מעלה וגם כלפי מטה.

שנית, גודל השטח החיצוני של המבנה, כלומר, האם יש מספיק שטח להכניס את כל הכלונסאות שרוצים. אומנם גם בשטחים קטנים אפשר להכניס, אך ייתכן ותהיה צפיפות רבה יותר מאשר בשטחים גדולים.

שלישית, צריך לבחון עד כמה תהיה השפעה לאותן כלונסאות. הרי סביר להניח שבשלב מסוים ההשפעה תהיה נמוכה ולא יהיה צורך בכמות גדולה כל כך. לכן ייתכן ונוכל להסתפק בכמות נמוכה ובמרחקים מסוימים בין כלונסאה אחת לבין כלונסאה שנייה.

Related Post

נתניה של נתניהו.

Posted by - 2 בנובמבר 2022 0
הבחירות לכנסת ה-25 התקיימו השבוע. העם אמר את דברו. נכון למועד סגירת הגיליון תוצאות האמת מראות יתרון גדול לגוש הימין…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות