יש לכם רעיון לאפליקציה? כדאי שתקראו את המדריך הבא

4 0

לעיתים נדמה שלכל רעיון כבר פותחה אפליקציה. לשם השוואה, בשנת 2010 היו "רק" 30,000 רעיונות שהבשילו לכדי אפליקציה בחנות האפליקציות של גוגל. בסוף שנת 2017 מספר האפליקציות האמיר ללא פחות מ 3,500,000 אפליקציות. מספר האפליקציות גדל בהתמדה עם השנים והתחרות על תשומת לב המשתמשים גבוהה בכל תחום. לכן, לפני שאנו רצים למשקיעים או מפתחים את האפליקציה באמצעות ההון העצמי שלנו מומלץ להתייעץ עם קרובים ומומחים מהתחום לגבי האתגרים הבאים:

היתרון היחסי של האפליקציה לעומת אפליקציות או פתרונות אחרים

מה הופך את הרעיון שלכם לייחודי? להיות ראשונים בתחום מסוים אמנם מספק לנו יתרון אך בדרך כלל הוא זמני ופריצת הדרך שלנו תסמן את הכניסה ליריבים נוספים בעתיד הלא-רחוק. במידה ואין יתרונות אחרים שמבדלים את האפליקציה שלנו (טכנולוגיה מתקדמת, רשת חזקה של משתמשים, שיתופי פעולה אסטרטגיים, חוויית משתמש יוצאת דופן ועוד), משתמשים ינטשו ויעברו למתחרים טובים יותר. אפליקציה טובה מתעדכנת כל העת והמפתחים משיגים זאת על ידי מתן שימת לב לצרכי המשתמשים ולביקוש בשוק.

אסטרטגיית החדירה לשוק של האפליקציה

נניח וגייסנו את הכספים הדרושים ופיתחנו את האפליקציה. מה עכשיו? איך נגיע לראש רשימת ההורדות בחנויות האפליקציות ונעשה את האקזיט הנכסף?

אסטרטגיה טובה לחדירה לשוק עשויה להוות את כל ההבדל בין אפליקציה מצליחה כמו "פייסבוק" לבין אלפי אפליקציות אחרות שלא שמעו עליהן, וככל הנראה לא ישמעו. אסטרטגיית חדירה לשוק צריכה להיבנות בהתאם לתעשייה שבה אנו פועלים אך בדרך כלל נהיה מעוניינים לבחון את ביצועי האפליקציה ולקבל משוב ראשוני וקריטי ממספר מצומצם של משתמשים בטרם נפצח בקמפיינים יקרים ואולי לא-יעילים.

מודל עסקי

אחד מהנדבכים החשובים ביותר בהצלחתה של אפליקציה ואחד החלקים עליהם מתעכבים לרוב בבניית תכנית עסקית לאפליקציה הוא המודל העסקי. מהי הדרך בה תציעו ערך מיוחד ללקוחות ובה תייצרו הכנסות (ולבסוף החזר השקעה למשקיעים או על ההון העצמי שהשקעתם בעצמכם באפליקציה)?

מודל הפרימיום (Freemium) הוא דוגמה למודל עסקי נפוץ באפליקציות. במודל זה, שירותי האפליקציה זמינים לכלל המשתמשים בחינם ברמה מוגבלת בעוד שמשתמשים שישלמו תשלום חד-פעמי או מנוי חודשי יזכו לשירותי פּרימיום (Premium) עם ערך מוסף משמעותי. למשל, השימוש הבסיסי באפליקציית Spotify הינו בחינם אך מוגבל; בעוד שלמשתמשי Premium אפשרויות רבות מתקדמות. לאפליקציית Spotify בסך הכול כ 70 מיליון משתמשים המשלמים בממוצע כ 20 ₪ בחודש למשתמש (נכון לינואר 2018, המחירים שונים ממדינה למדינה) מתוך כ 159 מיליון משתמשים פעילים. יחס כה גבוה של משתמשי פרימיום לעומת משתמשי חינם (44%) מדגים יישום יוצא דופן של מודל עסקי באפליקציה.

ישנן שאלות רבות נוספות עליהן יש לענות או לפחות לתת את הדעת לפני שנפגשים עם משקיעים. כל רעיון הוא מבורך, אך אסטרטגיית השיווק והערך המוסף שיוצע ללקוחות הם, בין היתר, שיקבעו את הצלחתו בשטח.

לעוד מידע בנושא, מוזמנים לבקר באתר חברת GONOGO המתמחה בבניית תוכניות עסקיות לאפליקציות.

 

קרדיט תמונה: https://pixabay.com/en/finger-touch-hand-structure-3033058/

 

Related Post

תמא חופי נתניה יוצא לדרך

Posted by - 24 בפברואר 2021 0
בנייה לאורך החופים , תמא 13/6 חופי נתניה .מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אישרה השבוע את מסמך מדיניות הבנייה לאורך…

פרשת פנחס והקושי לפרגן

Posted by - 17 ביולי 2019 0
מכירים את אלה, שבטוחים שהכנת ארוחה "על האש", מתחילה ונגמרת בנפנוף על המנגל המשפחתי, והם רק "שוכחים" שמישהו אחר רץ…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות