ט"ו בשבט היה החג בו חולמים לעלות לישראל

5 0

הקשישים שהשתתפו בחגיגות טו' בשבט הגיעו מקהילות שונות במזרח התיכון, ואצל כולם מתברר חגגו בחג זה את החלום לעלות לישראל ולאכול מפירותיה "לאחר הברכות על הפירות והיין היינו מברכים שהחיינו ושנזכה לעלות לארץ ישראל ולאכול מפירותיה" סיפרה בהתרגשות גבי הירש שעלתה מטוניס

הקור העז ששרר השבוע לא הצליח למנוע מ- 80 חברי הקהילות התומכות, שמפעילה חברת "נטלי שירותי רפואה" בנתניה, לחגוג את חגיגות הטו' בשבט. החברים הגיעו למסיבה, בהנחיית הזמרת חגית קליש, שהייתה מלהיבה גם את הדור הצעיר יותר, כללה שעתיים של שירים וריקודים, כשקשישים מסרבים לרדת מהרחבה. החברים גם קיבלו מארזי שי עם פירות יבשים ועציצים לפי רוח החג.  

בתוך כך הקשישים הנרגשים שיתפו בזיכרונות שלהם מבית אבא ומחגיגות טו' בשבט בארץ מולדתם. גבי הירש שהגיעה לישראל מטוניס סיפרה על הכמיהה לעלות לארץ ישראל שהוזכרה בכל חג מחדש "בטוניס הלכנו לבית הכנסת, בירכנו את ברכת האילנות והיינו יושבים ומברכים על פירות שונים. לאחר מכן היינו מברכים שהחיינו ושנזכה לעלות לארץ ישראל ולאכול מפירותיה".

קרדיט צילום – קהילות תומכות נטלי

"בעירק היינו מתאספים כל המשפחה אצל סבא וסבתא, עורכים שולחן ומברכים על מגוון  פירות, שרים שירים ובעיקר הייתה שמחה גדולה". סיפרה שולמית כהן על השמחה הגדולה והרצון לחגוג בארץ ישראל "תמיד היינו מסיימים את מפגש ט"ו בשבט בברכת בשנה הבאה בירושלים הבנויה".

"התכוננו לאירוע החגיגי זמן רב מראש וביחד עם נכדי ארזתי את העציצים וסלי הפירות היבשים. מספר ימים לפני החגיגה חששנו שהקשישים לא יגיעו בגלל מזג האויר הקר" סיפרה אורה רוזן, הרכזת החברתית של פעילות קהילות התומכות שמפעילה חברת נטלי שירותי רפואה בנתניה "התקשרתי לכל הקשישים  ואמרתי להם שאולי קר בחוץ, אבל אצלנו חם בלב ובמועדון. כנראה שזה עבד כי הגיעו כ- 80 איש מחברי הקהילות התומכות, בגילאי 70 עד 100 שנשארו לפזז ברחבת הריקודים ולא רצו לעזוב".

תוכנית "הקהילות התומכות" במפעילה חברת נטלי – שירותי רפואה מספקת סל שירותים מגוון שנועד לתת מענה לצרכים שונים של מבוגרים אשר מעדיפים להמשיך לגור בביתם בביטחון תוך שמירה על עצמאותם, פרטיותם ואיכות חייהם, בתוך כך חיבור ללחצן מצוקה ושירותים רפואיים 24 שעות ביממה, פעילויות חברתיות שבועיות, פעילויות העשרה, סיוע בתחזוקת הבית ועוד.

קרדיט צילום – קהילות תומכות נטלי

Related Post

קורח – פיקח היה ?

Posted by - 13 ביוני 2018 0
מחלוקת קרח ועדתו עליה נקרא השבת החלה לכאורה מתוך רצון לקיים חברה שוויונית אשר אינה בנויה ממעמדות. כולם שווים. כטענת…

יזכור

Posted by - 12 באפריל 2021 0
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה השבוע חולקו כ-600 "ערכות יזכור" למשפחות שכולות בני ובנות העיר נתניה. המיזם…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות