זהירות נחשים! בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מתריעים על סכנת הכשה של חיות המחמד

5 0

הקיץ הגיע ואיתו הנחשים שמתעוררים משנת החורף שלהם. רוב הנחשים אינם מסוכנים לבני אדם ובדרך כלל נמנעים מלבוא עמנו במגע, על אחת כמה וכמה לתקוף אותנו. עם זאת, במקרה שניפגש עם נחש חשוב לזכור שלא רק בני האדם חשופים לסכנה, אלא גם חיות המחמד שעלולות למצוא עצמן במפגש מסוכן, בדרך כלל פנים אל פנים ולהיפגע.

חיות המחמד ידועות בסקרנותן ולכן עם בואם של הנחשים, יש לדאוג ולהשגיח שלא ייפגעו מהכשת נחש. בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מסבירים כי בשל נטייתן של חיות המחמד לרחרח ולבחון כל דבר, לרוב ההכשות יהיו באזור הפה, הצוואר והאף, דבר העלול להיות מסוכן ואף קטלני.

כדי ליצור סביבה נקייה מנחשים ומיני זוחלים, עד כמה שניתן, מומלץ לשמור על גינות וחצרות הבתים נקיות מעשבים, גרוטאות ופסולת בנייה המשמשים אזורי מחסה אפשריים לזוחלים. נוסף על כך רצוי שקירות הבתים והגדרות יהיו חשופים וללא צמחיה מטפסת. יש להימנע מהשארת שאריות מזון המזמינות מכרסמים שהם מזונם העיקרי של הנחשים ובמקרה של היתקלות עם נחש אין לנסות ללכוד אותו, יש להתרחק מהמקום ולהתקשר למוקד העירוני 106.

 

לדברי ד"ר אבי צרפתי, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות: "אם חיית המחמד שלכם הוכשה על ידי נחש, ובמיוחד אם ההכשה היא באזור הראש או בקרבת כלי דם מרכזיים, יש לפנותו בדחיפות לטיפול אצל וטרינר. ייתכן שהסימנים הקליניים כמו נפיחות, בצקת ושטף דם יופיעו מספר שעות מרגע ההכשה אך תוכלו להבחין במצוקה של בעל החיים כשישדר חוסר מנוחה, יילל ויקיא ומאוחר יותר ניתן יהיה להבחין בנפיחות משמעותית וכואבת באזור ההכשה. עיכוב במתן טיפול מידי עלול להוביל למותה של חיית המחמד ובמקרים רבים סיבת המוות היא חנק עקב התפתחות של בצקות באזור ההכשה או עקב פירוק תאי דם אדומים ופגיעה במערכת הקרישה".

הטיפול בחיית המחמד שהוכשה כולל טיפול תומך של מתן נוזלים, אנטיביוטיקה, פלסמה ולעיתים אף זריקת נסיוב. אין טעם לנסות לתפוס את הנחש במקרה של הכשת בעל חיים כיוון שבישראל הנסיוב היחידי שניתן הוא של נחש הצפע ותפיסתו עלולה להיות מסוכנת. ניתן לנסות לצלם את הנחש.

בארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות מזכירים כי הנחשים עשויים להיות מועילים לאדם מכיוון שהם טורפים חולדות ועכברים. כמו כן הם חיות מוגנות על פי חוק. לכן לוכדי הנחשים המורשים על ידי רשות הטבע והגנים משחררים את הנחשים מחוץ ליישוב בשטחים פתוחים לאחר לכידתם. אין להרוג נחשים!

כמו כן מוסיפים בארגון כי יש לטייל עם הכלבים כשהם קשורים ברצועה. נוסף על כך ובמיוחד במהלך הקיץ מומלץ בשעת הטיולים עמם בשטח להקפיד להרחיק אותם מאזורים מסוכנים כגון: סדקים, שיחים סבוכים, פתחי ניקוז ועוד.

 

Related Post

אותות הוקרה ליקירי העיר 2018

Posted by - 13 ביוני 2018 0
במסגרת אירועי ה-70 למדינת ישראל התקיים טקס מרגש להענקת אותות ליקירי העיר, וכן אות הוקרה מיוחד על מפעל חיים.  במסגרת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות