זהירות, זה חמים: הטרנדים שיכבשו את עולם עיצוב הבית בשנה הקרובה

5 0

 

שבוע העיצוב במילאנו שהסתיים השבוע סימן את  כל הטרנדים השמחים שמגיעים עם העונה הנעימה. אז מה צפוי לנו? נווה מדבר אורבני, הנצחת השלמות של חוסר השלמות, שימוש בצבעים כדי לשלוט במצב הרוח וסגנון העיצוב החדש של דור המילניאלס. לכבוד עונת האביב הקרובה, מעצבי פנים, אדריכלים ומומחים בתחום סוקרים את הטרנדים החמים שיכבשו את עולם העיצוב בעונה הקרובה.

מי שצובע משפיע

בשנים האחרונות, הולך וגובר הצורך מהחללים האורבניים סביבנו להשפיע עלינו בצורה חיובית, שכן את רוב שעות היום אנו מבלים בהם ולא בחיק הטבע הססגוני. אחת הדרכים לייצר השפעה עזה ומידית היא דרך צבעים, שמחקרים הוכיחו כי בכוחם להטות את הרגשות שלנו, להרגיע או להמריץ אותנו. "חללים ביתיים הרוויים בגוונים שונים של אדום וכחול ישפיעו באופן חיובי ומידי על מנעד הרגשות שלנו. בניגוד לאמונה הרווחת, הוכח כי גוונים אדומים מעודדים רגיעה, בעוד שכחולים ממריצים את המוח". מסבירה קרן וברמן דקל מ"עילית הלבשה לבית". "את הגוונים האדומים מומלץ לשלב דווקא בחללים ציבוריים בבית כמו הסלון, אותו ניתן לאבזר בכריות נוי, ריפוד רהיטים בגוון האהוב עליכם או אפילו קירות שלמים המחופים בגוון העז יעניקו אפקט מרגיע מידי ויעניקו לחלל נופך מלכותי, בעוד שאת הגוונים הכחולים מומלץ לשלב בחדרי השינה, הרחצה ובעיקר בחדרי עבודה בשל תכונותיו הממריצות". היא מפרטת.

 

חוסר השלמות המושלם

כיוון חדש בעולם עיצוב הפנים שנוצר בעקבות הפופולריות הגואה של היצירה הארטזינלית (אמנותית) ועבודות היד, הוא הקונספט של "חוסר השלמות המושלם". בעקבות ההצפה הקיימת כיום בשוק עיצוב הפנים בכל הקשור לסחורה המיוצרת באופן תעשייתי ולכן ישנה חזרה למסורות ייצור עתיקות ואותנטיות. לדוגמה, אינדיגו, הנחשב לאחד מהצבעים העתיקים שנמצאו בעולם, אומץ לאחרונה על ידי מספר מותגים ומעצבים מובילים. מלבד השימוש בצמח, נעשה שימוש במלאכה העתיקה של הפקת הצבע, דבר המפאר את חוסר ההומוגניות המשאירה את המשטח הצבוע אסופה מפוזרת ולא אחידה של גוונים כהים יותר או פחות של כחול האינדיגו המפורסם. ההשראה לסגנון זה הוא הפילוסופיה היפנית של וואבי-סאבי שדוגלת בקבלת חוסר השלמות כקו מנחה. תאוריה זו טוענת שיופי אוניברסלי אינו קיים בדיוק בגלל שהפגמים לכאורה, הם קווי האופי המכניסים יופי וייחוד לפריט.

 

מינימליזם להמונים

בעידן של התפשטות אורבנית מואצת המשאירה פחות ופחות חלל פנוי לכל אדם, לא מפתיע כי התפתחה אופנה של חזרה למינימליזם עיצובי. צעירים כיום  התרגלו לבתים קטנים יותר ולכן סיגלו לעצמם סגנון חיים משוחרר יותר המצריך פחות ציוד. בעקבות זאת, אחד המאפיינים החשובים ביותר בהקשר לעיצוב הבית הוא אינטגרליות מולטי-פונקציונלית, כלומר שכל חפצי הריהוט או העיצוב יתאימו בדיוק למקומם, אך במקביל יוכלו להתאים גם למקומות אחרים או לשימושים אחרים במקרה הצורך.  הרעיון מאחורי גישה זו, היא למצוא פתרונות יצירתיים למחסור בשטח בעזרת חומרים חכמים ויעילים המעניקים תחושה של ניצול מקום אידיאלי. גדש נוסף הוא על חומרים עמידים שניתן יהיה ליהנות מהם לאורך עשרות שנים, במקום להחליף כל כמה שנים.

 

רהיט כסוכן כפול

המציאות הנדל"נית של דור המילניאלס יצרה מציאות של נוודים אורבניים שעוברים מדירה לדירה בשכירות כל כמה שנים מבלי להשתקע בבית אחד. מסיבה זו בדיוק, צעירים כיום מעדיפים רהיטים פשוטים שניתן לפרק ולהעביר בקלות במקרה הצורך. "בדור הנוכחי עולה הצורך לרהיטים בעלי שיטות בנייה מודולאריות  ומבנה גיאומטרי פשוט. רהיטים אלו לא צריכים קישוטים עיצוביים חסרי תועלת לוגיסטית או פונקציונלית, מכיוון שאלו קרוב לוודאי יפגעו במהלך מעבר הדירה הבא". מסבירה עדי קליין מ"סטודיו דולו". בהקשר של טקסטיל, ישנה השראה ישירה מאופן הייצור התעשייתי המשתמש בחיבורים פשוטים בין חומרים עם עיצוב מינימלי ומקסימום יעילות.

 

נווה מדבר אורבני

על אף כי יש לנו קשר עמוק לעולם הטבעי, אנחנו מקיימים אורך חיים דיגיטלי ואורבני לחלוטין, שהולך ומתרחק בכל רגע שעובר מסביבה טבעית. לכן, כשמבלים אפילו זמן קצר בטבע, כמעט באופן מידי משתפרת ההרגשה ויורדות חרדות היומיום. תופעה זו גרמה למעצבים רבים להתייחס לבית כנווה מדבר ירוק המוקף  במדבר אורבני, הלא היא העיר. כאואזיס במדבר אפור,  הצבע הבולט הוא כמובן הירוק, המשתמש בסקאלה רחבה של גוונים שונים בשביל לייצר מראה מתוחכם אך מונוכרומטי שמטרתו היא להרגיע, לשקם ולשפר את מצב רוחנו וגופינו. סגנון עיצובי זה משתמש בפריטי עיצוב והדפסים שלקחו את השראתם מעולם החי והצומח.

Related Post

"לחיים יש משמעות…"

Posted by - 14 בנובמבר 2019 0
סא"ל מורנו ז"ל שירת בסיירת מטכ"ל ושימש בתפקידים בכירים וייחודיים שרק בודדים ביחידה עוברים הכשרה שכזאת. עמנואל הוגדר על ידי…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות