הסיבה האמיתית למה רק 1 מתוך 10 גולשים יוכלו לצפות בקליפ החדש של להקת שלוה

5 0

מדוע רק 1 מתוך 10 גולשים יצליח לצפות בקליפ החדש של להקת שלוה? בנק הפועלים, ארגון שלוה והחברה למתנ"סים בתמיכת YouTube הכריזו היום על השקת מהלך חברתי ציבורי רחב לשילוב אנשים עם מוגבלות במסגרות משותפות בקהילה: 'דלת פתוחה לכולם'.

המהלך נולד בעקבות סקר שיזמה החברה למתנ"סים אשר בחן את מידת הנכונות של הורים לכך שילדיהם ישתתפו בפעילות שבה ישתתפו גם ילדים עם מוגבלות. מהסקר עולים נתונים קשים: כ-90% מההורים לא הסכימו במידה כלשהי לכך שילדם ישתתף בפעילויות חברתיות ביחד עם ילדים עם מוגבלות. רק כ-10% מההורים הביעו נכונות מלאה לכך.

כחלק מהמהלך החברתי, להקת שלוה, מבית עמותת שלוה שחבריה עם מוגבלויות, ישיקו את הסינגל הראשון המקורי של הלהקה "הדלת תהיה פתוחה". השיר נכתב על ידי אמיר דדון, ירון ברונבינסקי ולהקת שלוה והולחן על ידי אמיר דדון.

אבי סמואלס, קלמן סמואלס, אריק פינטו,אבי וורצמן וברק רגוב. צילום אביב גוט...

בנק הפועלים, ארגון שלוה, והחברה למתנ"סים בתמיכת YouTube הכריזו היום על השקת מהלך חברתי ציבורי רחב לשילוב אנשים עם מוגבלות במסגרות משותפות בקהילה: 'דלת פתוחה לכולם'.

המהלך, אשר הושק במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר בהשתתפות ארגונים חברתיים הינו ראשון מסוגו והוא יימשך בשבועות הקרובים באתרים רבים וב-YouTube תחת המיתוג #הדלת_פתוחה_לכולם. במהלך האירוע חתמו ראשי הגופים על אמנה חברתית הקוראת לשילובם של ילדים, נוער ומבוגרים עם מוגבלויות בחברה הישראלית – והיא מבטאת את המחויבות ואת החשיבות הרבה שהם רואים למטרה החברתית המשותפת.

מסקר שערכה החברה למתנ"סים לפני כשנה אשר בחן את מידת הנכונות של הורים לכך שילדיהם ישתתפו בפעילות שבה ישתתפו גם ילדים עם מוגבלויות, עולה כי רק כ-10% מההורים הביעו נכונות מלאה לכך. לכ-90% מההורים הפריע במידה כלשהי שילדם ישתתף בפעילויות חברתיות מסוימות ביחד עם ילדים עם מוגבלויות.

כחלק מהשקת המהלך, ניתנה למשתתפים באירוע הזדמנות ראשונה לצפייה בשיר החדש של להקת שלוה "הדלת תהיה פתוחה" המבטא את ערכי המהלך. להקת שלוה אשר חברים בה אמנים עם מוגבלויות, פרצה השנה לתודעה הציבורית כשהגיעה לגמר התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" (פרטים נוספים על חברי הלהקה – בנספח). את השיר כתבו אמיר דדון עם להקת שלוה וירון ברונבינסקי, הלחין אותו אמיר דדון והפיק מוסיקלית גלעד שמואלי.

על מנת להמחיש את משמעות ממצאי הסקר, רק צופה אחד מתוך עשרה צופים שינסו לצפות בקליפ יצליח לצפות בו – בהתאמה לממצאי הסקר המשקף את מידת הנכונות הקיימת לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית.

בנק הפועלים, שלוה והחברה למתנ"סים קוראים לציבור הרחב להצטרף לחתימה על האמנה החברתית הקוראת לשילובם של אנשים עם מוגבלות במסגרות משותפות בקהילה. לאחר החתימה על האמנה ברשת ניתן יהיה לצפות בקליפ באופן חופשי.

באירוע שהתקיים בבנק הפועלים השתתפו נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים מר אברמי טורם וארגונים חברתיים וביניהם נגישות ישראל, וראייטי, אקים, סיכוי שווה, המרכז לעיוור, קשר – הבית של המשפחות המיוחדות, הכפר השיקומי עלה נגב- נחלת ערן, אתגרים, כנפיים של קרמבו, גדולים מהמדים, בקול, בית הגלגלים, איזי שפירא, 6 degrees, ג'וינט, אלו"ט, איל"ן, אנוש, הועד הפראלימיפי, והמרכז לכלבי נחיה.

 

מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו: "למרבה הצער, בישראל 2019, הדלת אינה פתוחה לכולם. מאות אלפי אנשים עם מוגבלות נלחמים מידי יום למען הזדמנויות שוות בכל תחומי החיים. ישראל צריכה ויכולה להיות חברה טובה יותר, שיודעת להכיר באחר ולסייע לו להתמודד עם מגבלותיו – ולא להציב בפניו מגבלות נוספות. הראשונה לצאת נשכרת מכך היא החברה. אני משוכנע שהסיבה המרכזית לכך היא היעדר חינוך, הסברה והכרות עם השונה והחריג. אני קורא לכל חברי, מנהלות ומנהלים במשק הישראלי, לפעול ביחד על מנת להפוך את המדינה שלנו לנגישה יותר ולשלב אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים, עד שכל תושב במדינה, מכל שכבות האוכלוסייה, יוכל לחיות בכבוד, להתנייד בכבוד, לממש את הפוטנציאל האישי שלו ולתרום למדינת ישראל".

 

מייסד ונשיא ארגון שלוה, קלמן סמואלס: "ארגון שלוה פועל קרוב ל-30 שנה במטרה לקדם אנשים עם מוגבלויות ולשלבם בחברה. אנו שמחים ומברכים על היוזמה הנפלאה ומאמינים שתחולל שינוי משמעותי ברגישות של החברה בישראל כלפי השונה וקבלתו כשווה בין שווים. להקת שלוה מוכיחה לכולם שכשמאמינים במישהו ומשקיעים ביכולות שלו – הכל אפשרי. אנו רואים בשילוב דרך חיים ומאמינים שחברה שנותנת מקום לכלל אזרחיה היא חברה בריאה ומתוקנת. זה לא ערך עליון – זה ערך בסיסי".

 

יו"ר החברה למתנ"סים בישראל ומנכ"ל עלה נגב-נחלת ערן, אבי וורצמן: "בחברה למתנ"סים אנו שמים דגש על נגישות והשתלבות בקהילה של ילדים, בני נוער ומבוגרים עם מוגבלויות. החינוך, ההסברה וההשתלבות מגיל צעיר מפתחים את היכולות של הילדים והנוער, עם ובלי המוגבלות, להתמודד עם סיטואציות חברתיות ועם מורכבויות שילוו אותם גם בחייהם הבוגרים. כבר כעת ישנם אלפים רבים של ילדים שמשולבים במסגרות שלנו, אך יש עוד מקום לשיפור עד שכל פרט בקהילה ירגיש משמעותי ושייך. נדגיש שכדי לקדם את ההשתלבות לא די בשינוי עמדות, אלא יש לדאוג גם להקצאת משאבים בהתאם, ועל המדינה, הרשויות וגם על המגזר העסקי לתת כתף".

 

מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב: "להיות שונה ומיוחד זה נכס היום. המטרה של YouTube היא לאפשר לכל אחד ואחת להשמיע את קולם ולבטא את עצמם."

 

קרדיט צילום: אביב גוט

Related Post

שומרים יותר על הולכי הרגל

Posted by - 26 בינואר 2021 0
בנתניה נפגעו 367 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 1.68 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. נתניה…

שיח משלהן

Posted by - 7 במרץ 2018 0
בעידן בו הכל הופך דיגיטלי ופחות אנשים מוצאים את הזמן לקריאת ספרים, הולכת וגוברת בארץ בפרט ובעולם בכלל תופעת מועדוני…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות