הותיר את חותמו

4 0

פרופ' צבי ארד, מייסד המכללה האקדמית בנתניה, ומי שכיהן כנשיאה במשך 24 שנים נפטר ביום שני (5.2.18).

פרופ' ארד, מתמטיקאי בעל שם בינלאומי שימש כרקטור ונשיא של אוניברסיטת בר אילן וייסד את המכללה האקדמית נתניה.

לפרופ' ארד הייתה תרומה רבה לפיתוח ההשכלה הגבוהה בישראל. הוא מילא תפקידים מרכזיים בפיתוחה של אוניברסיטת בר אילן בתקופתו הוכפל מספר הסטודנטים באוניברסיטה. הוא קידם את המכללות האזוריות בצפת, ואשקלון ובעמק הירדן וזאת מתוך ראיה של קידום ההשכלה הגבוהה בישראל.

פרופ' ארד עמד בראש מכונים למתמטיקה וייסד יחד עם פרופ' ברנרד פינצ'וק את התכנית לנוער מוכשר במתמטיקה, בשיתוף עם אוניברסיטת בר אילן.

אלפי תלמידים ברחבי המדינה המשתתפים בתכנית מסיימים תואר ראשון במתמטיקה בגיל 19, לפני שירותם הצבאי.

פרופ' ארד יזם עשרות הסכמים לשיתוף פעולה אקדמי עם מוסדות מחקר חשובים ברחבי העולם.

בנתניה יזם פרופ' ארד ביחד עם ראשי העיר את הקמת המכללה האקדמית נתניה ובזכות פעילותו נבנה קמפוס מפואר.

פרופ' יעקב הרט, נשיא המכללה האקדמית נתניה: "צבי היה אדם מיוחד, מדען דגול שהשתייך לדור הנפילים. אוהב אנשים, אהב את משפחתו והיה ידיד אמיתי. בחזונו הקים מכללה לתפארת ואנו מבטיחים להמשיך את דרכו".

פרופ' סיני דויטש, משנה לנשיא המכללה: "ידידו מזה 40 שנה, מרכין ראשו על אובדן אישיות אקדמית ממדרגה ראשונה, ואומר: "חסרונו של פרופ' ארד יורגש באקדמיה ויהיה קושי גדול מאוד למלא את מקומו החשוב".

ראש העיר מרים פיירברג איכר: " אנו אבלים על מותו של אחד מגדולי ראשי האקדמיה בישראל, חלוץ ופורץ דרך, מי שבגאונותו ואמונתו תרם רבות לפיתוח מערכת ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל. בשנת 1993 נענה ליוזמתי כראש מינהל החינוך בעיריית נתניה להקמת מוסד אקדמי בעיר- יוזמה אשר קיבלה את ברכתו של מי שכיהן דאז כראש העירייה עו"ד יואל אלרואי, שאף הקצה לכך שטח, ולאחריו צבי פולג שקידם את המהלך. במהלך השנים הקשרים האישיים התפתחו בינינו למשפחתיים כמעט. במפגשים המשותפים עמו ועם רעייתו רבקה (שתיבדל לחיים ארוכים) חשנו יחד כי ההבנה, האמון וההערכה ההדדיים הובילו לפיתוח החזון.לא אחת ציינתי בפניו כי כבוד הוא לי שעל תעודת ה M.A שלי מאוניברסיטת בר אילן חתום לא אחר מאשר ידידי היקר, פרופ' ארד… יהי זכרו ברוך".

פרופ' ארד הותיר אחריו אישה, 3 ילדים, אחד עשר נכדים ונינה. ת.נ.צ.ב.ה

 

Related Post

מי הגיע למתחם אירועים יורדי הסירה, מה עשתה ג'ני צ'רוואני בהשקה של מתחם עיצוב לבית וגם – חגי תשרי בפתח ופתיחת שנת הלימודים

Posted by - 1 בספטמבר 2021 0
ג'ני צרוואני, טום באום ומושיק גלאמין הגיעו למתחם העיצוב החדש redesign להתחדש לקראת ראש השנה והחגים. השלושה בחרו את פריטי המאסט בקטגוריית העיצוב…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות