בשורה משמחת לחייבים בהוצאה לפועל-הוארך החוק המאפשר מחיקת חובות ישירות בהוצאה לפועל וללא פשיטת רגל

4 0

ביום 6.9.15 נכנס לתקפו תיקון 47  לחוק ההוצאה לפועל התשכ"ז-1967 [הפטר לחייב מוגבל באמצעים] כהוראת שעה למשך 3 שנים.

לאחרונה הוארך תוקפו של חוק השמיטה-מחיקת חובות זאת עד לספטמבר 2018 ואף נכנס לתוקפו תיקון 57 לחוק זאת לאחר שכבר פורסם תיקון 47. התיקון החדש משפר את תנאי הסף לכניסה להליך מחיקת חובות כבר בשלב ההוצאה לפועל ובאופן מזורז יותר מאשר בפשיטת רגל.

במסגרת חוק השמיטה/מחיקת חובות קיימת האפשרות לנו עוה"ד לסייע ולפטור מחובות חייבים אשר הוכרזו כחייבים מוגבלים באמצעים (לרוב ע"י איחוד תיקם), ולקבל הפטר חלוט ו/או מותנה כבר בשלב ההוצאה לפועל ומבלי הצורך לפנות להליך ארוך ומסורבל בבית משפט המחוזי אשר מנוהל לאורך זמן רב יותר. [פשיטת רגל]

תיקון 57 החדש הוא בעצם מקצה שיפורים של תיקון 47, כאשר עד לא מזמן ועל מנת שחייב יוכל להיכנס למסלול הפטר מחיקת חובות בהוצאה לפועל היה עליו לעמוד בתנאים קשים במיוחד, לאחר התיקון חלה "הגמשה" של תנאי הסף, מה שבעצם יאפשר את כניסתם של עשרות אלפי חייבים נוספים למסלול הפטר אשר בסופו ימחקו כנגדם כלל החובות, עיקולים והגבלות!

אם בעבר מדובר היה על תנאי סף לפיו חובות מעל לסך של 800 אלף ש"ח לא יוכלו להיכנס להפטר, עתה תנאי הסף גמיש יותר כך שאף חייב שלו חובות בגובה של עד 2 מיליון שח [בכפוף לתנאי החוק] יוכל להגיש בקשה להפטר.

כמו כן במסגרת התיקון החדש ניתנות לרשמי ההוצאה לפועל סמכויות רחבות בהרבה מבעבר כך לצורך העניין אם בעבר חייב שלרשותו נכס מגורים לא יכול היה כלל להיכנס למסלול הפטר, כיום יוכל אותו חייב שבבעלותו אף נכס, להיכנס למסלול הפטר ולמחוק את חובותיו.

גם עניין עמידת החייב בצו תשלומים למשך 3 שנים כתנאי סף לכניסה למסלול מחיקת חובות  הוקטן כך שמספיק שהחייב שילם לפחות למשך 18 חודשים את צו התשלומים שנקבע לו.

אם כן נראה כי המגמה אכן לטובת החייבים השונים אלא שמרבית החייבים אינם מטפלים בחובות ואינם מודעים לאפשרויות השונות הפרוסות בפניהם זאת בשל יאוש שנצבר משך שנים.

תפקידנו לומר בפה מלא כי כיום יותר מתמיד הפתרונות אכן בהישג יד וזמינים לכלל החייבים שעומדים בתנאי ודרישות החוק. על מנת שלא לפספס את האופציה למחוק חובות כך ששערי ההליך צפויים להיות סגורים כבר ב-9/18 חייגו אילנו עוד היום ללא התחייבות וטפלו בחובות.

 

משרד עו"ד אייל קורסיה ושות"-

טלפון: 050-6351208

אתר: http://www.adv-dk.co.il/

 

Related Post

זפת בסערה

Posted by - 21 בפברואר 2021 0
בשל זיהום הים התיכון והחופים בזפת, מראש הנקרה ועד חופי המועצה האזורית חוף אשקלון (זיקים), משרדי הפנים, הגנת הסביבה והבריאות…

10 סיבות לעבור לחדרה

Posted by - 28 במאי 2018 0
אין ספק כי אחת השאלות החשובות ביותר שאנו צריכים לחשוב עליהן היא היכן נגור. המגורים שלנו משפיעים עלינו מאוד וקובעים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות