נתניה של נתניהו: בחירות 2019 מדגם אחוזי ההצבעה ופרשנות

6 0

נתניה של נתניהו!

לא בכדי בחר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבקר ביום הבחירות בנתניה;

כשהתקבלו התוצאות מהשטח הסתבר, שפעם נוספת אחוז ההצבעה הנתנייתי למחל, גבוה הרבה יותר מהממוצע הארצי

ביום שלישי, בעת שביקר בעיר נתניה והמריץ את הפעילים, כבר היה ברור לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהעיר נתניה שלו. פעילי השטח, שבמהלך כל היום הוציאו והסיעו מצביעים, העריכו – שבניגוד לתוצאות הבחירות המקומיות בהן מצביעי הליכוד שמרו על נמנום, בבחירות הארציות הסיפור אחר לגמרי: עם קשית שתה הליכוד המקומי מצביעים מכל מפלגות הימין – באחוזים גבוהים הרבה יותר מאשר הממוצע הארצי. עד כדי כך, שאפילו המתחרה הישירה, מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ, השיגה בנתניה תוצאה נמוכה יותר מאשר הממוצע הארצי.

מדגם אחוזי הצבעה

נתניה של נתניהו על-פי נתוני ההצבעה בנתניה, נתונים הנכונים למועד סגירת הגיליון ואינם סופיים, לתנועת הליכוד הצביעו 38% מהקולות שנספרו (נכון לסגירת הגיליון); הרבה יותר מהתוצאה הארצית שעמדה על 26%. תנועתו של גנץ, עם כוחות השטח של יש עתיד, קיבלו בנתניה 23% – שלושה אחוז פחות מאשר בארצי.

 

מניתוח ראשוני עולה, כי נתניהו "שתה" את קולות שלוש מפלגות הימין  שעל-פי התוצאות בנתניה – בניגוד למערכת הבחירות הקודמת – קיבלו איחוד מפלגות הימין, הימין החדש וזהות ביחד כ-11%. כל אחת בנפרד עמדה בקושי על אחוז החסימה ומטה. רשימת "כולנו" בראשות משה כחלון גם כן הייתה מאמצת בשתי ידיים את התוצאות בנתניה. העיר, ששמרה חסד נעורים לכחלון, גרפה בנתניה 5.15% מסך קולות המצביעים, הרבה יותר ממה שזכתה בממוצע הארצי שעמד על 3.5% ש"ס מככבת אין זה סוד, שהעיר נתניה היא מעוז יציב של תנועת ש"ס. בדיוק כמו בבחירות המקומיות, הצליחה ש"ס המקומית לשחזר פעם נוספת את ההישגים. הש"סניקים סיפקו את הסחורה וגרפו בעיר נתניה 8.6% מהקולות – גבוה יותר מהתוצאה הארצית שעמדה על ממוצע של 6.1%.

יו״ר ש״ס בנתניה, חגי חדד, רץ בחצרות הרבנים המובילים ונעזר בהם כדי להחזיר עטרה ליושנה. כך גם ישראל ביתנו, שפעיליה הצליחו לגייס בנתניה 6.6% מקולות המצביעים – בעוד ברמה ארצית עמד הממוצע על 4.1% מהקולות. מכה לשמאל ולחרדים באופן מאוד לא ברור אחוז ההצבעה של יהדות התורה בעיר נתניה צנח בבחירות 2019 ונחתך בשתיים. בעוד ברמה הארצית עמד הממוצע על 5.9%, הרי שבעיר נתניה הצביעו כ-2.8% ליהדות התורה. האכזבה הגדולה, גם ברמה ארצית ובוודאי ברמה מקומית הגיעה מרשימת מרצ וכן מרשימת העבודה.

למרות הקשר הישיר של חברי הכנסת רויטל סויד וכן סתיו שפיר, מצביעי העבודה המסורתיים העדיפו את מפלגתו של גנץ – רק 2.7% (נכון לסגירת הגיליון ולא כולל קולות החיילים והנכים) מהנתנייתים בחרו בעבודה – בעוד בארצי עמד הממוצע על 4.5%

ביבי

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק

Related Post

נתניה של זהב

Posted by - 15 במאי 2018 0
לכבוד העברת השגרירות ארה"ב לירושלים ויום ירושלים אלפים התאספו בנתניה לשירה מיוחדת. ביום ראשון האחרון התאספו כ2500 איש מתושבי נתניה…

סליקת אשראי לעסקים קטנים בקלות

Posted by - 21 באוגוסט 2019 0
מתעניינים לגבי סליקת אשראי לעסקים קטנים? כיום ניתן לעשות זאת בקלות, שכן יש לא מעט חברות שמציעות שירותי סליקה באינטרנט…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות