שיעור אחר לתלמידים

5 0

במסגרת פרויקט "שיעור אחר" למדו בבית ספר "אחד העם" קורס העשרה  בנושא טכנולוגיה, מחשבים ואינטרנט, לשימוש מושכל ויעיל בעידן המידע. 

במסגרת פרויקט של עמותת "שיעור אחר" למדו תלמידי כיתות ו' בבית ספר "אחד העם" קורס בטכנולוגיה על-פי התוכנית "מאחורי החוטים".

עמותת "שיעור אחר" פועלת לקידום שוויון הזדמנויות ולעידוד מעורבות משמעותית של הציבור במערכת החינוך. הפעילות מתבצעת באמצעות מתנדבים ממגוון תחומי עיסוק, המאפשרים לתלמידים להיחשף למגוון תחומי עניין שעשויים לפתוח בפניהם נתיבי חיים אפשריים ואופקים חדשים.

העמותה מפתחת תוכניות העשרה, בשיתוף עם אנשי המקצוע, הכוללות מערכי שיעור מובנים וחווייתיים מבוססי הפעלות, סימולציות ואמצעי המחשה. בין התוכניות גם תוכנית "מאחורי החוטים", שמטרתה היכרות עם עולם הטכנולוגיה, המחשבים והאינטרנט, לשימוש מושכל ויעיל בכלים ובמושגים של עידן המידע.

את הקורס לתלמידים בחדרה העבירו בהתנדבות האחים גיא וטל פלד, בעצמם בוגרי "אחד העם".

הקורס נמשך עשרה מפגשים ואורגן סביב נושאים ויישומים מעולם הטכנולוגיה. הנושאים הועברו בדרך חווייתית של התנסות ומשחק והיוו הצצה לעולם מרתק המעודד סקרנות ויצירתיות.

התלמידים למדו על מקומה של הטכנולוגיה בחייהם כיום ובעתיד, השפעתה עליהם ומה ניתן להפיק ממנה, צרכנות נבונה וחשיבה ביקורתית כלפי חידושים טכנולוגיים בכלל והשימוש באינטרנט בפרט.

פעילות השיא כללה סיור מוצלח ומרשים בחברת  X.M.Pie , בה נחשפו התלמידים למידע רב ומגוון ופגשו עובדים נוספים בחברה מתחומי המקצוע שסיפרו על עולם התוכן שבו הם עוסקים.

כך למשל שמעו התלמידים את הרצאתה של עינב כהן על "מהו אינטרנט", הרצאתו של עמית כהן שסיפר על עצמו ובאמצעות הומור והמון רגישות שיתף את התלמידים כיצד הגיע לתפקידו הנוכחי כמנהל בחברה, וכן מוחמד מנסור שחתם את הביקור עם הרצאה מרתקת בה שילב את סיפורו האישי והציג תוכנה המשמשת כאמצעי התקשרות ומאפשרת תקשורת און ליין עם לקוחות בכל העולם וחיבור למחשבים בכל העולם. התלמידים למדו על הסכנות האורבות לנו ברשת ועל אמצעי הזהירות המומלצים.

 

 

Related Post

תוכנית הקשר הרב-דורי בבי"ס "צליל"

Posted by - 5 בנובמבר 2018 0
זו השנה השישית שבבית ספר "צליל" מופעלת בהצלחה תוכנית הקשר הרב-דורי, שנועדה לקרב בין תלמידים לאזרחים ותיקים ולתעד את מורשתם. …

הכנסת אורחים בכיתת הוותיקים

Posted by - 30 בדצמבר 2018 0
אזרחים ותיקים הלומדים בכיתת הוותיקים בתיכון בבית אליעזר, הופתעו מקבלת פנים מרגשת במסגרת פעילות בין-דורית עם תלמידי התיכון.  אזרחים ותיקים…

טל מוסרי חוזר לשגרה

Posted by - 12 במאי 2020 0
הגולש הראשון בבריכת הגלים במתחם מול החוף וילג' בחדרה היה טל מוסרי שהגיע ביום חמישי בבוקר לסשאן גלישה משותף יחד…

האקדמיה בטכנודע חדרה

Posted by - 26 בנובמבר 2020 0
צוות של חוקרי מוח מהמחלקה למדעי המוח באוניברסיטת תל-אביב, התארח בטכנודע בחדרה והתרשמו מהיחידה לסימולציה רפואית וממוזיאון הרפואה טכנודע חדרה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות