פרס לתלמידת "ארלוזורוב" בתחרות בינלאומית

5 0

אגם רדהני הציגה בתחרות בינלאומית, שהתקיימה בבית התפוצות, עבודה המתארת את המסע מאתיופיה לישראל על-פי סיפורים ששמעה ממשפחתה.  

אגם רדהני בקבלת הפרס

התלמידה אגם רדהני, מכתה ו׳3 בבית ספר "ארלוזורוב" בחדרה, זכתה במקום השני בתחרות הבינלאומית "סיפור משפחתי" של מוזיאון בית התפוצות, עם עבודה המתארת את המסע מאתיופיה לארץ.

מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות מקיים זו השנה ה-23 תחרות בינלאומית בה משתתפים תלמידים ובני נוער מישראל ומרחבי העולם, היוצרים מוצג אמנותי-חזותי שקשור בסיפור המשפחתי שלהם. התחרות מבוססת על תהליך הלמידה המתקיים בבתי הספר בגילאי בר  ובת מצווה במסגרת מחקר ועבודת השורשים אותם נדרשים התלמידים להכין. זהו נדבך נוסף בתהליך כתיבת עבודת השורשים, שייחודו בכך שהעבודות הכתובות מקבלות ביטוי אמנותי והופכות למוצג מוזיאוני.

את העבודה הזוכה יצרה התלמידה אגם רדהני על-פי סיפורים ששמעה מבני משפחתה. בהסבר שהוצג ליד העבודה נכתב: "בין היוצאים למסע הגדול מאתיופיה לישראל הייתה משפחתה של אגם. המשפחה מנתה עשר נפשות וביניהם התינוק דניאל, שנישא על גב סבתו. בדרך הם נעצרו ונשדדו. כל רכושם הוחרם, כולל הסוסים והחמורים נושאי הציוד, והמשפחה נאלצה לשוב על עקבותיה. בכל זאת לא איבדו תקווה ושוב יצאו לדרך. המסע לארץ היה ארוך ועבר דרך חרטום שבסודן. עבודתה של אגם, המבוססת על הסיפור שתיארה דודתה ורד דגו, מתעדת את המסע המרגש לישראל. ברקע ציור גדול וצבעוני של ירושלים, מושא הכמיהה של יהודי אתיופיה. הפסלים מסמלים את הדמויות שבדרך, מבוגרים הנושאים ילדים ואת צבע המדבר".

אגם אף נבחרה לנאום בטקס חלוקת הפרסים כנציגת התלמידים בתחרות, בפתיחה החגיגית של התערוכה, במעמד שגרירים, מנכ״ל משרד החינוך, מנהלים, מורים, תלמידים ובני משפחות.

בית ספר "ארלוזורוב" משתתף בתחרות הבינלאומית זו השנה החמישית. השנה הוצגו בתערוכה  עבודותיהם של ששה מתלמידיו, אשר הגיעו לאירוע מלווים במנהלת בית הספר בטי גולדמן, המורה לאמנות לבנה פרנקו ממן, הורים וסבים נרגשים.

 

Related Post

ילדי הגן בבית דיור מוגן

Posted by - 1 בדצמבר 2019 0
במסגרת מיזם בין-דורי משותף יבקרו ילדי גן "יקינטון" בבית דיור מוגן "בית הנשיא" לפעילות עם דיירי הבית שממנה יוצאים כולם…

קהילה לדורות סביב השולחן

Posted by - 3 בפברואר 2019 0
מפגש שולחנות עגולים התקיים בשכונת גבעת אולגה במסגרת תוכנית "קהילה לדורות" למיפוי צורכי אזרחים ותיקים בשכונה ומתן מענים המותאמים לצורכיהם.…

זוגיות ללא אלימות לבני נוער

Posted by - 4 בפברואר 2018 0
המרכז לשלום המשפחה מרחיב את פעילות תוכנית "זוגיות ללא אלימות", שמיועדת לבני נוער, במטרה למנוע את התפתחות התופעה של אלימות…

חדרה מארחת את תושבי הדרום

Posted by - 8 באוקטובר 2023 0
תושבי חדרה המעוניינים לפתוח את הבית ואת הלב ולארח משפחות מהדרום בביתם – אנא צרו קשר עם המוקד העירוני –…

יקודמו תוכניות לגיל הרך בחדרה

Posted by - 25 בפברואר 2019 0
הוועדה היישובית של התוכנית הלאומית לילדים ולנוער בסיכון, החליטה לשים דגש על פיתוח וקידום תכנים ותוכניות לטובת הגיל הרך.  בישיבת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות