סיור בין-דורי ב"יד ושם"

6 0

סגן ראש העיר יוזם פעילות משותפת לצעירים ואזרחים ותיקים, ביניהם עולים חדשים, כולל ביקור משותף ב"יד ושם".

במסגרת פעילותו של סגן ראש העיר רומן גישר לעידוד מפגשי צעירים עם אזרחים ותיקים, מתכנן גישר סיור ב"יד ושם" בשיתוף מרכז הצעירים העירוני "טורבינה".

גישר, הממונה על תיקי הקליטה והאזרחים הוותיקים, פעל עד כה בעיקר לעידוד הקשר בין בני נוער לבין וטרנים (ותיקי מלחמת העולם השנייה) החיים בחדרה, והסביר כי לווטרנים יש מסורת עשירה ומורשת מרשימה של הקרבה וגבורה וחשוב שצעירים יידעו על כך, ובכך לדאוג להמשכיות המורשת והנחלתה.

כעת בכוונתו לפעול לעידוד שיתופי פעולה בין צעירי העיר לבין אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, כולל עולים חדשים. במסגרת זו בכוונתו ליזום סיור ל"יד ושם" עבור עולים חדשים, בליווי  צעירים.

גישר: "בחדרה חיים עולים חדשים המתגוררים כאן שנים רבות ורובם, כמו גם רבים מבני הנוער והצעירים, עדיין לא ביקרו ב'יד ושם'. אין ספק שביקור באתר החשוב הזה יתרום רבות לעידוד הקשר הקהילתי בחדרה, ולהעצמת הקשר למדינת ישראל. כמו כן, יעמיק את תחושת הגאווה בהיותנו ישראלים ותחושת השייכות למדינה".

לדברי גישר, הכוונה היא שהסיור המשותף יונהג מדי שנה ויהפוך למסורת בחדרה.

במקביל יפעל לפעילות משותפת עם הווטרנים המעטים שעדיין חיים בחדרה, ועד כה השתתפו בעיקר בטקס יום הניצחון על גרמניה הנאצית, אשר השנה יתקיים ב-9 במאי.

הווטרנים לחמו בשורות בנות הברית נגד גרמניה, והיו בין כמיליון וחצי יהודים שלחמו בצבאות בעלות הברית, יחידות הפרטיזנים ובשורות המחתרות.  גישר: "בחדרה נמצאים כמה מהגיבורים של מלחמת העולם השנייה, לוחמים שהיו שותפים בהדיפת הצבא הנאצי ובשחרורה של אירופה. גבורתם ואומץ ליבם הם מקור לגאווה לעם היהודי כולו, והם אשר סללו את הדרך להקמתה של מדינת ישראל. אני גאה להיות בעצמי נצר ללוחמים בשורות הצבא האדום, וראוי שתושבי חדרה, ובעיקר בני הדור הצעיר, יידעו להעריכם, להנציחם ולכבדם".

 

 

Related Post

מפגש היכרות עם המרכז למשפחה

Posted by - 27 בינואר 2019 0
הורים שילדיהם לומדים בגני חינוך מיוחד השתתפו במפגש היכרות עם פעילות המרכז למשפחה, המיועד למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים.  מפגש…

פורים בסימן נתינה

Posted by - 20 בפברואר 2018 0
מחבקים את הקהילה בשם החג, במרכז קהילתי קרית נורדאו. בשוק קח תן המתקיים מידי שנה במרכז קהילתי קריית נורדאו בשיתוף…

סיפורו של אלוף

Posted by - 13 בפברואר 2022 0
במסגרת הכנת תלמידי התיכונים בעיר לקראת הגיוס לצה"ל, בשבוע שעבר הגיע נועם גרשוני, טייס קרב לשעבר, אלוף אולימפי ומרצה בינלאומי,…

על שמועות ועל מעשים

Posted by - 31 בינואר 2018 0
פרשת השבוע בה קוראים אנו על מתן תורה ועל עשרת הדיברות נקראת דווקא ע"ש חותן משה, יתרו. מה עשה יתרו…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות