נא להכיר: אזורי התרעה חדרה

7 0

פיקוד העורף מיקד את אזורי ההתרעה לשעת חירום. חדרה פוצלה ל-4 אזורים: חדרה מערב, חדרה מזרח, חדרה מרכז, וחדרה נווה חיים. 

פיקוד העורף מיקד את מערכת ההתרעה שלו, כך שרק מי שמאוים יקבל התרעה. השינוי התבצע במטרה שתושבים יידרשו להיכנס למרחב מוגן רק כשיישובם באמת מאוים, ולא כי יישובים סמוכים מאוימים.

אם בעבר היו 6 אזורי התרעה (א' עד ו'), כיום עם ההתפתחויות הטכנולוגיות מוקדו מערכות ההתרעה כך  שכל יישוב קיבל אזור התרעה נפרד. כיום הכרת אזור ההתרעה קלה מבעבר, מאחר שהאזור הוא שם היישוב. ב-10 ערים גדולות, וביניהן חדרה, הדיוק גדול אף יותר והן חולקו לתתי-אזורים. כל תושב יכול לבדוק מהו אזור ההתרעה שאליו הוא משתייך, באמצעות כניסה לאתר האינטרנט של פיקוד העורף וחיפוש על-פי שם הרחוב.

הרציונל בפיצול הרשויות הגדולות נועד לצמצם את ההפרעה לשגרת החיים ולמשק עד כמה שניתן. כך למשל יכולה להיות התרעה בעיר שבה נמצא בית חולים, אך כיוון שאינו כלול באזור ההתרעה, לא תשמע התרעה בבית החולים והפעילות תוכל להמשך כשגרה, וכך גם לגבי מפעל או מוסדות חינוך וכדומה.

בערים שפוצלו, על כל אזרח להכיר את שם האזור שאליו הוא שייך בתוך העיר ואת זמן ההגעה שלו למרחב המוגן לפי אזור ההתרעה. חדרה מחולקת ל-4 אזורים: חדרה מערב, חדרה מזרח, חדרה מרכז, וחדרה נווה חיים. כל אחד מה-4 הוא אזור התרעה נפרד, שיופעל רק כאשר קיימת סכנה על האזור.

יודגש כי מדובר בהתרעות פיקוד העורף בטלוויזיה, ברדיו, באתר האינטרנט של פיקוד העורף וביישומון (המשמש צופר נייד המזהה היכן נמצא התושב ופורץ על מסך הסמארטפון), ולא בהפעלות צופר שיימשכו כבעבר. כאשר שומעים אזעקה יש להיכנס למרחב המוגן. יודגש כי זמן הכניסה למרחב המוגן בכל העיר הוא 90 שניות.

בפיקוד העורף מבהירים כי מדובר בשדרוג של מערכות ההתרעה שנועד להקל על העורף, האזרחים והמשק.

 

 

Related Post

גשרים לעתיד במציאות משתנה

Posted by - 11 בפברואר 2021 0
בכנס ייחודי נחשפו תלמידים עם צרכים מיוחדים העומדים לקראת סיום בית הספר, למכלול האפשרויות, המסגרות ותוכניות ההמשך שיאפשרו להם חיי…

הוקרה והערכה על קו הסיום

Posted by - 5 באוגוסט 2021 0
בשבוע שעבר נערך בבניין העירייה אירוע הוקרה לעובדי עיריית חדרה שסיימו את לימודי התואר הראשון, במסגרת יוזמה של אגף ההון…

יום גיבוש מתוק

Posted by - 13 באפריל 2023 0
מרכז התעסוקה הישראלי משתף פעולה עם ארגון "ידיד נפש" לקידום קשרים אישיים ובניית קהילה מגובשת באזור חדרה בפעילות מתוקה במיוחד…

סולידריות חברתית בחדרה

Posted by - 18 בספטמבר 2022 0
לקראת השנה החדשה  ויום הכיפורים מיזם חברתי – "מחברים עם סליחה" ליצירת סולידריות וריפוי השסע בחברה הישראלית מיזם חברתי חדש…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות